9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η Alfa πλευρά του Diesel.
Δοκιμή: Alfa Romeo Giulietta 1,6 JTDM-2
82.050 Επισκέψεις στο άρθρο (26/1/2012)
Όταν ένα αυτοκίνητο μιλάει κατευθείαν στο οδηγικό υποσυνείδητο, έχει 320 Nm ροπής και οικονομικές συνήθειες ένεκα diesel, τότε η γοητεία του γίνεται πολύ πιο ουσιαστική.
Η Alfa Romeo Giulietta είναι ένα ορόσημο στην ιστορία της μιλανέζικης φίρμας, αφού κατάφερε να επαναφέρει ένα θρυλικό όνομα με τον πιο σύγχρονο και γοητευτικό τρόπο. Η Giulietta έχει πλούσια προίκα. Έχει ένα νέο, ευέλικτο πλαίσιο, που θα αποτελέσει τη βάση για πολλά μελλοντικά μοντέλα του ιταλικού ομίλου της Fiat. Είναι προικισμένη με μία εμφάνιση που κάνει τους προσηλυτισμένους με τη φίρμα να ονειρεύονται και όλους τους υπόλοιπους να αναρωτιούνται, αν υπάρχει γοητευτικότερο μικρομεσαίο στην αγορά. Έχει full εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ το Alfa DNA μπορεί και χαρίζει την απαραίτητη gadget αύρα στο εσωτερικό. Έχει οδική συμπεριφορά που «μιλάει» στην καρδιά του οδηγού και, το πιο σημαντικό, μια πλήρη γκάμα σύγχρονων κινητήρων βενζίνης και diesel.
Η βασική diesel έκδοσή της, είναι μία από τις καλύτερες επιλογές στη γκάμα, αφού η τιμή της είναι λογική, ειδικά μετά το όφελος της απόσυρσης και τις διάφορες προσφορές της Alfa, ο εξοπλισμός της πλήρης και τα πάγια έξοδά της χαμηλά. Συν του ότι η παράδοση της μιλανέζικης φίρμας συνδυάζεται μία χαρά με την παράδοση του ιταλικού γκρουπ στην παραγωγή εξαιρετικών πετρελαιοκινητήρων.
Κινητήρας: Με εκρηκτικό ταμπεραμέντο
Πρωταγωνιστής είναι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,6 diesel, με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό καυσίμου, common rail. Το σύστημα ψεκασμού αποτελεί αναβάθμιση της δεύτερης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2003 και βελτιώθηκε περαιτέρω το 2009. Για την ακρίβεια, το σύστημα JTDM-2 περιλαμβάνει περισσότερους και ταχύτερους ψεκασμούς καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο, επιτυγχάνεται καλύτερο management της καύσης, χαμηλότερη στάθμη θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20% σε σχέση με τις οικολογικές επιδόσεις του κινητήρα πριν την αναβάθμιση. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 5, ενώ συνδυάζεται με στάνταρ σύστημα Start&Stop και δείκτη αλλαγής ιδανικής σχέσης στο κιβώτιο (GSI).
Στην πράξη το μοτέρ μοιάζει να ολοκληρώνει ιδανικά το ζωηρό ταμπεραμέντο του μοντέλου. Φυσικά, το μέγεθος που παίρνει πρωτίστως τα… εύσημα είναι η ροπή που, ούτε λίγο, ούτε πολύ, φτάνει τα 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ.. Αυτό προσφέρει σχετικά καλή απόκριση του κινητήρα κοντά στις… 1.000 στροφές, αίσθηση η οποία βελτιώνεται με την εμπλοκή της λειτουργίας Dynamic, στο γνωστό DNA της Alfa. Από εκεί και πάνω και μέχρι λίγο μετά τις 3.000 σ.α.λ., ο κινητήρας σεληνιάζεται, προσφέροντας μεστή δύναμη και χαρακτήρα στο σύνολο, ειδικά εφόσον χρησιμοποιούνται οι ενδιάμεσες σχέσεις του 6τάχυτου κιβωτίου, που είναι ακριβές και γρήγορο στις αλλαγές του. Από εκεί και πάνω, δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται, ενώ οι 2 τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου είναι αραιές σε κλιμάκωση, βοηθώντας την κατανάλωση στο ταξίδι. Έτσι κι αλλιώς, αυτή ανήκει στα δυνατά σημεία του μοντέλου, εφόσον η μέση τιμή της δεν ξεπερνάει τα 4,4 λτ./100 χλμ. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η λειτουργία του συνόλου είναι πολιτισμένη, με το θόρυβο να παραμένει μπάσος αλλά με ένα «αγωνιστικό» τρόπο που ταιριάζει στο χαρακτήρα του μοντέλου.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή της βενζινοκίνητης Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 PS
Εσωτερικό: ποιοτικό και σπορτίφ
Η εικόνα στο εσωτερικό της Giulietta παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, συνδυάζοντας σύγχρονα γνωρίσματα με κάποιες ρετρό αναφορές. To μεγάλο οριζόντιο μεταλλικό φιλέτο, ο πίνακας οργάνων με τα στρογγυλά σχήματα και τις ενδείξεις γραμμένες στα ιταλικά, καθώς και οι αεροπορικού τύπου 5 διακόπτες στο κέντρο του ταμπλό είναι ορισμένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ξεχωριστής αισθητικής εσωτερικό της μικρομεσαίας Alfa. Επίσης, έχει δοθεί προσοχή και στην κατασκευή του ταμπλό, αφού όλα τα επιμέρους τμήματα είναι στιβαρά συναρμολογημένα. Παράλληλα, από πλευράς υλικών, μαλακό πλαστικό συναντάται περιμετρικά του οριζόντιου μεταλλικού τμήματος, ενώ από τις σκληρές πλαστικές επιφάνειες δεν έχει τόσο καλή υφή αυτό στο κατώτερο τμήμα του ταμπλό. Ακόμα η εργονομία ικανοποιεί και πολύ περισσότερο η χαμηλή θέση οδήγησης, που συμβαδίζει με το σπορτίφ χαρακτήρα της Giulietta. Σε επίπεδο χώρων, 4 ενήλικες θα καθίσουν με άνεση, ενώ καλή είναι η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ των 350 λίτρων.
Οδική συμπεριφορά: απολαυστική Alfa
Με τη βοήθεια του κινητήρα και του κιβωτίου, η Giulietta ξεδιπλώνει τις οδηγικές της αρετές σε όλες τις περιστάσεις. Με την υποσημείωση ότι, το set up του αυτοκινήτου είναι στοχευμένα σφιχτό, οπότε η άνεση δεν ανήκει στις προδιαγραφές του, στις στροφές δείχνει πυγμή, βάζοντας με αυτοπεποίθηση τη δύναμη κάτω, ενώ στις ευθείες είναι υποδειγματικά σταθερή και ακλόνητη από πλευρικούς ανέμους ασχέτως χιλιομέτρων και χωρίς να κάνει θόρυβο. Σύμμαχοι του οδηγού το στιβαρό πλαίσιο, το εξαιρετικό τιμόνι, που, ανάλογα με τις διαθέσεις, βαραίνει κιόλας με την εμπλοκή του DNA, αλλά και τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα. Έτσι, οι όποιες ενστάσεις από τους τριγμούς στα πλαστικά, που ακούγονται πάνω από εδαφικές ανωμαλίες, το μέτριο φινίρισμα των πλαστικών και την ελαφρώς κλειστοφοβική ατμόσφαιρα στο πίσω κάθισμα, περνούν σε δεύτερη μοίρα, πίσω από την ευχαρίστηση που νιώθει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι.
Παθητική ασφάλεια: 97% στους ενήλικες
Στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP η Alfa Romeo Giulietta έχει λάβει συνολικά πέντε αστέρια και μάλιστα μια από τις υψηλότερες βαθμολογίες στην κατηγορία της στην προστασία των ενηλίκων (97%). Στην προστασία των παιδιών πήρε 85%, στους πεζούς 63%, και 86% στα επικουρικά συστήματα.
Το χρώμα του χρήματος
Η πετρελαιοκίνητη Alfa Romeo Giulietta 1,6 JTDM-2 στην έκδοση Progression ξεκινά από τα 21.600 ευρώ, όμως μετά το όφελος της κρατικής απόσυρσης και έκπτωσης της ελληνικής αντιπροσωπείας, πέφτει στα 18.980 ευρώ. Μάλιστα, ακόμα και από τη βασική έκδοση Progression ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, a/c, ESP (και το σύστημα Alfa D.N.A.) και ηχοσύστημα με 6 ηχεία.
Συμπέρασμα
Η πετρελαιοκίνητη Alfa Romeo Giulietta συνδυάζει δύο φαινομενικά αντίθετους κόσμους, αυτόν της οδηγικής απόλαυσης και αυτόν της οικονομικής οδήγησης. Για αυτό και μόνο λοιπόν έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Φυσικά, στα θετικά της συγκαταλέγονται η δυναμική της σχεδίαση όπως και η καλή ποιότητα κατασκευής.
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή της βενζινοκίνητης Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 PS
200 διαθέσιμα στοιχεία για ALFA ROMEO GIULIETTA
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Σχετικά μέτριοι είναι οι χώροι πίσω.