ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Συν 2 πόρτες…, και όχι μόνο!
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Συν 2 πόρτες…, και όχι μόνο!

7.407 Επισκέψεις στο άρθρο (31/1/2012)

Η Sportback έκδοση του Audi A1 ήταν αναμενόμενη από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το 3θυρο. Πέρα, λοιπόν, από το πασιφανές, τις δύο επιπλέον πόρτες, τι επιπλέον έχει να μας επιδείξει το γερμανικό premium μικρό; Μα φυσικά τους νέους 1,4 TFSI των 140 PS με τη λειτουργία «cylinder on demand» και τον 2,0 TDI των 143 ίππων.

Με μια ματιά

Το Α1 Sportback στο δρόμο δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και ουδέτερο στις στροφές.

Το Α1 Sportback στο δρόμο δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και ουδέτερο στις στροφές.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

* Το 5θυρο Audi A1
*&&&&Μοντέρνο αισθητικά
*&&&&Με νέο μοτέρ 1,4 TFSI 140 PS τεχνολογίας «cylinder on demand»
*&&&&Στην Ελλάδα το Φεβρουάριο


Το Audi A1 λανσαρίστηκε στα μέσα του 2010 αποκλειστικά με 3θυρο αμάξωμα, αποτελώντας παράλληλα το πρώτο μικρό μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της μάρκας. Όπλα του γερμανικού μικρού είναι η μοντέρνα εικόνα, η υψηλή ποιότητα κατασκευής, και το πλήθος των επιλογών εξατομίκευσης. Όμως αυτά και μόνο δεν είναι πάντα αρκετά για την ανταγωνιστικότερη κατηγορία αυτοκινήτου. Ένα μικρό όχημα οφείλει να καλύπτει πολλαπλές ανάγκες και κάπως έτσι γεννιέται το A1 Sportback. Εδώ, το προσιτό αντισταθμίζεται με τον premium χαρακτήρα, το οικονομικό σε κατανάλωση γίνεται οικονομικότερο χάρη στην αποδοτική γκάμα κινητήρων και τον 1,4 TFSI 140 PS με τη λειτουργία «cylinder on demand», ενώ οι επιπλέον δύο πλαϊνές πόρτες αυξάνουν την πρακτικότητα της επιλογής.

Παραμένει νεανικό
Όσον αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση, το μοντέλο δείχνει ισορροπημένο, συμπαγές και δυναμικό, ενώ σε σχέση με το 3θυρο, οι διαφορές εντοπίζονται από τη μέση και πίσω του αμαξώματος, καθώς η μεσαία κολόνα έχει μετατοπιστεί προς τα εμπρός και η πίσω είναι ελάχιστα πιο όρθια. Λεπτομέρεια; Όχι.
Σε γενικές γραμμές πάντως, μπορούμε να ισχυριστούμε πως καταφέρνει να ενσωματώσει τις δύο επιπλέον πόρτες χωρίς να χάσει τον νεανικό και επιθετικό του προσανατολισμό. Επίσης, από πλευράς διαστάσεων, το μήκος του Α1 Sportback παρέμεινε ακριβώς ίδιο στα 3.954 χλστ. με το 3θυρο, το πλάτος και το ύψος έχουν αυξηθεί κατά 6 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έχει διατηρηθεί στα 2.470 χλστ.

Εσωτερικό – Χώροι: Ποιοτικό εσωτερικό, μέτριοι χώροι
Στο εσωτερικό, αισθητές αλλαγές δεν έχουν υπάρξει σε σχέση με το υπάρχον και γνώριμό μας 3θυρο, όπως και σε επίπεδο ποιότητας, παραμένοντας έτσι όμορφο και ποιοτικό.
Οι δύο επιπλέον πόρτες προστέθηκαν για να αυξήσουν την πρακτικότητα και ευκολία στο μπες-βγες των επιβατών, πράγμα που το έχουν καταφέρει, όμως αναφορικά με τους χώρους τα πράγματα δεν έχουν βελτιωθεί παρά τα +11 και +13 επιπλέον χιλιοστά που ανακοινώνει η Audi ως προς το εσωτερικό ύψος και πλάτος. Έτσι, η καμπίνα είναι και πάλι 2+2 θέσεων (ή 2+3 -χωρίς χρέωση- ανάλογα με το τι θα επιλέξετε) και σχετικά στριμωγμένα θα καθίσουν πίσω δύο ενήλικες. Τέλος, αναφορικά με τις αποσκευές; Ολίγον οικογενειακό και στην πράξη, αφού το πορτμπαγκάζ έχει παραμείνει στα 270 λίτρα και χωράει πρακτικά δύο βαλίτσες.

Κινητήρες: Ντεμπούτο της τεχνολογίας «cylinder on demand»
Στα highlights του γερμανικού μικρού περιλαμβάνεται αναμφίβολα ο νέος 1,4 TFSI με ισχύ 140 ίππων (ροπή 250 Nm στις 1.500 με 4.000 σ.α.λ.), o οποίος διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων (cylinder on demand) ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης και απαιτήσεις ισχύος. Σύμφωνα με την Audi, καταναλώνει 4,7 λτ./100 χλμ., επιταχύνει το A1 Sportback από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 212 χλμ./ώρα. Είχαμε την ευκαιρία να τον οδηγήσουμε για αρκετά χιλιόμετρα στην Costa Brava της Ισπανίας και πραγματικά μείναμε ενθουσιασμένοι, τόσο με τη λειτουργία του, όσο και με την κατανάλωση. Η μετάβαση από τους 2 στους 4 κυλίνδρους και αντίστροφα γίνεται χωρίς καν να το αντιληφθεί ο οδηγός, παρά μόνο αν κοιτάξει τον πίνακα οργάνων όπου αναγράφεται το πόσοι κύλινδροι λειτουργούν. Από εκεί και πέρα, παραμένουν οι TFSI των 1,2 και 1,4 λίτρων, από 86 έως 185 ίππους, που γνωρίζουμε και στο 3θυρο. Στους diesel, βασικός είναι ο γνωστός 1,6 TDI σε δύο εκδόσεις 90 και 105 ίππων, που καταναλώνουν 3,8 λτ./100 χλμ. και εκπέμπουν 99 γρ./χλμ. CO2, ενώ προστέθηκε ένας νέος 2λιτρος TDI με 143 ίππους και 320 Nm ροπής.

Στο δρόμο: Ευχάριστο και ασφαλές
Η οδική συμπεριφορά, δε διαφοροποιείται σε σχέση με το 3θυρο στο ελάχιστο.
Έτσι, στο δρόμο, το A1 Sportback δείχνει μεγαλύτερο αυτοκίνητο, είναι άνετο και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης χάρη στην ανάρτηση που απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς οι κλίσεις του αμαξώματος να γίνονται αισθητές, είναι ασφαλές, ουδέτερο υπό πίεση και ικανό να κινηθεί ταυτόχρονα πολύ σβέλτα.
Αν θέλαμε να του προσάψουμε κάτι, αυτό θα ήταν το όχι και τόσο πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι, ενώ το σχετικά μικρό μεταξόνιο εμφανίζει κάποια νευρικότητα στις διαδοχικές ανωμαλίες. Σε γενικές γραμμές όμως, είναι ένα μοντέλο που θα σε ευχαριστήσει και θα καλύψει στο έπακρο τις οδηγικές απαιτήσεις σου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά βενζινοκινητήρων*
Έκδοση 1,2 TFSI 1,4 TFSI 1,4 TFSI 185 1,6 TDI 1,6 TDI
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.197 1.390 1.390 1.598 1.598
Kύλινδροι/βαλβίδες 4/8 4/16 4/16 4/16 4/16
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 86/4.800 122/5.000 185/6.200 90/4.200 105/4.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/1.500 200/1.500 250/2.000 230/1.500 250/1.500
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,9 9,0 7,0 11,6 10,7
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 203 227 182 190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,1 5,4 5,9 3,8 3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 118 126 139 99 99
Βάρος (κιλά) 1.065 1.125 1.215 1.160 1.165
*Εργοστασιακές τιμές


Autotriti.gr
FALKEN VS CONTINENTAL