To υβριδικό σύστημα της Mercedes E-Class Hybrid είναι ανάμεσα στα κορυφαία που συναντάμε σήμερα στην αγορά.
To υβριδικό σύστημα της Mercedes E-Class Hybrid;
(7/2/2012)
Τα μεγάλα και πολυτελή αυτοκίνητα στο παρελθόν είχαν συνδεθεί με μεγάλες καταναλώσει. Αυτό δεν ισχύει όμως πλέον, ειδικά με μοντέλα όπως η Mercedes E-Class Ηybrid.
Όλοι πλέον οι κατασκευαστές αυτοκινήτου εργάζονται προς την κατεύθυνση της μείωσης της κατανάλωσης και του περιορισμού των εκπομπών ρύπων. Από αυτή τη νέα τάση, δεν εξαιρούνται πλέον ούτε τα πολυτελή μοντέλα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι νέες Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID και E 400 HYBRID. Η πρώτη εκδοχή του υβριδικού μοντέλου, δηλαδή η E 300 BlueTEC HYBRID θα λανσαριστεί στην Ευρώπη μέσα στο 2012 και εφοδιάζεται με ένα 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο πετρελαίου 2,1 λίτρων που αποδίδει 204 ίππους και έχει ροπή 500 Nm, ενώ συνδυάζεται με έναν τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 27 ίππων και 250 Nm (με μπαταρίες ιόντων λιθίου). Η συνδυαστική ισχύς ξεπερνά τους 231 ίππους και η ροπή φτάνει τα 750 Νm. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η κατανάλωση καυσίμου της E 300 BlueTEC HYBRID περιορίζεται μόλις στα 4,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 109 γρ./χλμ. CO2 (δηλ. είναι μειωμένοι κατά 15% σε σχέση με την E 250 CDI). Το μεγάλο μοντέλο της Mercedes είναι εφοδιασμένο με μια σειρά από εφαρμογές που έχουν ως στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης, όπως είναι η λειτουργία start/stop και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα. Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η E 400 HYBRID εφοδιάζεται με κινητήρα 3,5 λίτρων V6, απόδοσης 306 (συνδυαζόμενο με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα) και προορίζεται για τις αγορές της Αμερικής, της Κίνας και της Ιαπωνίας. Τι είναι το BlueTEC; Με το συγκεκριμένο σύστημα, επιτυγχάνεται μείωση των σωματιδίων αιθάλης κατά 95% και των οξειδίων του αζώτου έως 90%. Πιο συγκεκριμένα, η πρωτοποριακή τεχνολογία BlueTEC “ελέγχει” τις εκπομπές καυσαερίου οδηγώντας τα καυσαέρια μέσω φίλτρων στον καταλύτη, όπου αναμειγνύονται με ένα διάλυμα που λέγεται AdBlue. Αυτή η διαδικασία μετατρέπει τα ρυπογόνα οξείδια του αζώτου σε αβλαβές άζωτο και νερό. Το αποτέλεσμα είναι η δραματική μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, που καθιστά τον BlueTEC έναν από τους καθαρότερους κινητήρες diesel στον κόσμο. Τα οχήματα Mercedes-Benz BlueTEC πετυχαίνουν 20 με 30% οικονομία καυσίμου σε σύγκριση με οχήματα που χρησιμοποιούν αντίστοιχου κυβισμού βενζινοκινητήρες, ενώ είναι , παράλληλα, σε θέση να διανύσουν 1.000 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό. Οι πετρελαιοκινητήρες της γερμανικής εταιρείας, τεχνολογίας BlueTEC, πληρούν ήδη τα πρότυπα εκπομπής καυσαερίων Euro6 που θα εφαρμοστεί ευρέως από το 2014, ενσωματώνοντας παράλληλα και άλλες τεχνολογίες, όπως το βελτιωμένο σύστημα ψεκασμού common-rail υψηλής πίεσης, τη βέλτιστη απόδοση του υπερσυμπιεστή και πολλά άλλα που μειώνουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων στο ελάχιστο!
Σπουδαία τεχνολογία στα χέρια του σύγχρονου οδηγού, το υβριδικό σύστημα της Mercedes πραγματικά ξεχωρίζει.