4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Αlfa Romeo Giulietta
Όλα τα ιταλικά πετρελαιοκίνητα μοντέλα
(20/3/2011)
Όταν οι υπόλοιποι κατασκευαστές αυτοκινήτου βαυκαλίζονταν ότι έφτιαχναν εξαιρετικούς turbo κινητήρες βενζίνης, το Group της Fiat (που περιλαμβάνει τις Alfa Romeo και Lancia) δεν αντιδρούσε, τουλάχιστον όχι άμεσα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Στην εξέλιξη και παραγωγή πετρελαιοκινητήρων, η Fiat είναι μια από τις πρωτοπόρες εταιρείες στον κόσμο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι, το 1987 το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο diesel κινητήρα άμεσου ψεκασμού σε επιβατικό μοντέλο, ενώ 10 χρόνια αργότερα, το 1997, ξεκίνησε την εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail στους πετρελαιοκινητήρες του. Το 2003, ακολούθησε η σειρά diesel κινητήρων Multijet, η επαναστατική τεχνολογία των οποίων επέφερε μείωση των θορύβων και των κραδασμών, αλλά και σημαντική μείωση των εκπομπών μικροσωματιδίων. Το 2005 μάλιστα, ο 1,3 Multijet των 75 ίππων κατέκτησε το βραβείο «International Engine of the Year» στην κατηγορία των 1,0 έως 1,4 λίτρου. Από το 2009, η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και οι Multijet II που εξοπλίζουν πλέον όλα τα μοντέλα της Fiat προσφέρουν αύξηση ισχύος, καθώς και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 κατά 3%, αλλά και των εκπομπών οξειδίου του αζώτου (NOx) κατά 20%.Multijet II: H επόμενη μέρα στα diesel
Οι κινητήρες πετρελαίου Multijet II, χρησιμοποιούν τεχνολογία common rail επόμενης γενιάς, που εξασφαλίζει καλύτερο ψεκασμό του καυσίμου, αυξάνοντας τους ψεκασμούς από 5 σε 8 για κάθε κύκλο καύσης. Σε συνεργασία με τον εντελώς νέο ψεκαστήρα καυσίμου, που ελέγχει την ποσότητα του πετρελαίου που ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης με υψηλότατο βαθμό ακριβείας, η διαδικασία του ψεκασμού του καυσίμου είναι ταχύτερη και πιο «έξυπνη». Το σύστημα είναι πιο αθόρυβο από την προηγούμενη γενιά του, και επιτρέπει 3% οικονομία σε καύσιμο και 20% σε οξείδια του υδρογόνου. Παράλληλα, η τουρμπίνα που εξοπλίζει τους κινητήρες diesel είναι μεταβλητής γεωμετρίας, με μικρότερο μέγεθος, αλλά εξίσου αποτελεσματική. Έτσι προκύπτει 20% περισσότερη ροπή, και 3% περισσότερη οικονομία καυσίμου και εκπομπές ρύπων από το συνδυασμό των νέων κινητήρων με κιβώτια πιο αραιής κλιμάκωσης.
Air Technologies
H φίρμα της Fiat "Air Technologies", συμπυκνώνει όλες τις οικολογικές τεχνολογίες, μεταξύ των οποίων και την τεχνολογία Multijet II, που έχει εφαρμόσει η Fiat στην τωρινή της γκάμα. Η "Air Technologies" αντιπροσωπεύει και ενσωματώνει την εξέλιξη μιας ολόκληρης φιλοσοφίας, που υπάρχει και καθοδηγεί τη μάρκα για πάνω από 20 χρόνια, που οδηγεί στην παραγωγή επαναστατικών προϊόντων τα οποία διακρίνονται για το εξαιρετικά χαμηλό αντίκτυπό τους στο περιβάλλον, χωρίς να απεμπολούν την οδηγική απόλαυση, που χαρακτήριζε πάντα τα ιταλικά αυτοκίνητα.
Fiat
Η γκάμα της Fiat περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό μοντέλων ντίζελ. Το Fiat 500 προσφέρεται με τον 1,3 Multijet των 95 ίππων, ενώ στην ίδια κατηγορία υπάρχει το νέο Panda με τον 1,3 Multijet των 75 ίππων. Στην κατηγορία των μικρών συναντάμε το Punto ΜΥ 2012 με τον ίδιο κινητήρα σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης (με 75, 85 και 95 ίππους). Τη γκάμα ολοκληρώνει το Fiat Bravo με τον 1.600άρη Multijet με 120 ίππους.
ALFA ROMEO
Η πετρελαιοκίνητη γκάμα της Alfa Romeo στην ελληνική αγορά περιλαμβάνει τις MiTo 1,3 JTDM-2 85hp (με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), 1,3 JTDM-2 95hp και 1,6 JTDM-2 120hp, καθώς και τις Giulietta 1,6 JTDM-2 105hp και 2,0 JTDM-2 170hp. Η τελευταία μάλιστα προσφέρεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε ολόκληρη τη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων (και στα δύο μοντέλα), διατίθεται στον standard εξοπλισμό το σύστημα Start&Stop με ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (GSI). Το σύστημα αυτό μπορεί να μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου έως και 10% σε συνθήκες κίνησης στην πόλη.
Lancia
Η πετρελαιοκίνητη γκάμα της Lancia στην ελληνική αγορά περιλαμβάνει τη νέα Ypsilon 1,3 MTJ, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, 95 ίππους και 200 Nm ροπής. Όσον αφορά στην Delta αυτή κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις 1,6 MTJ με 120 ίππους, καθώς και ως 1,9 MTJ με 190 ίππους και δυναμικές επιδόσεις.