Το βίντεο δείχνει το σύστημα απενεργοποίηση κυλίνδρων στο Audi A1 Sportback.
Το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων στο Audi A1 Sportback
Διαβάστηκε από3434αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/2/2012
Με το στόχο την εξοικονόμηση καύσιμου ο γνώριμος κινητήρας του 1,4 TFSI ενσωματώνει ένα νέο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων.
Το σύστημα κάνει τον τετρακύλινδρο να δουλεύει ως δικύλινδρος, όταν δεν χρειάζεται ο οδηγός επιπλέον δύναμη. Είναι ένα σημαντικό βήμα όσον αφορά την εξοικονόμηση καύσιμου και στους ρύπους. Κάτι αντίστοιχο υπήρχε και σε κινητήρες πολύ μεγαλύτερης χωρητικότητας, αλλά πρώτη φορά συμβαίνει σε τετρακύλινδρο κινητήρα.
Η Audi κατάφερε να μειώσει την μέση κατανάλωση κατά 0,4 λίτρα / 100 χλμ. με την απενεργοποίηση των 2 κυλίνδρων, ενώ με το συνδυασμό του συστήματος Start/Stop η εξοικονόμηση μπορεί να φτάσει έως και τα 0,6 λίτρα / 100 χλμ. Η λειτουργία του συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρων θα είναι έως και τα 50 χλμ./ώρα. Αν για παράδειγμα ένα όχημα κινείται με 50 χλμ./ώρα με τρίτη ή τέταρτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, η εξοικονόμηση του καύσιμου ανέρχεται το 1 λίτρα στα 100 χλμ. με αποτέλεσμα να πληροί τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro6.
Το σύστημα απενεργοποίησης θα λειτουργεί στο φάσμα των στροφών 1.400 έως 4.000 στρ./ λεπτό και με τη ροπή από 25 έως 75 Nm. Όταν ο οδηγός επιθυμεί να έχει τη μέγιστη στιγμιαία απόδοση του κινητήρα το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να πατήσει δυνατά το πεντάλ του γκαζιού, επιτρέποντας τις 2 απενεργοποιημένες βαλβίδες να τεθούν σε λειτουργία.