.jpg)
Το πιο αεροδυναμικό Audi με θερμικό κινητήρα στην ιστορία της μάρκας.
Η καμπίνα ακολουθεί τα χνάρια του A6 Avant.
Με βενζίνη ή diesel έως 367 άλογα και ήπια υβριδικό.
Από το καλοκαίρι οι παραδόσεις.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Αυτό είναι το νέο Audi Α6
Πρεμιέρα έκανε το νέο Audi A6 σεντάν, το οποίο ήρθε για να πλαισιώσει το ήδη παρουσιασμένο Α6 Avant. Το ολοκαίνουργιο Α6 έκανε την εμφάνισή του ως το πιο αεροδυναμικό βενζινοκίνητο Audi στην ιστορία της μάρκας, με τη δυνατότητα να εξοπλιστεί έως και με τρεις οθόνες στην καμπίνα, αλλά και έχοντας στη φαρέτρα του κινητήρες βενζίνης και diesel.
Το πιο αεροδυναμικό Audi με θερμικό κινητήρα στην ιστορία της μάρκας
Έχοντας δει νωρίτερα το Α6 Avant, η αλήθεια είναι πως είχαμε πάρει μία πολύ καλή ιδέα του τι θα ακολουθήσει και με το σεντάν. Όπως λοιπόν και το βάγκον Α6, έτσι και το σεντάν λαμβάνει την κυψελοειδή οκτάγωνη μάσκα, που συνοδεύεται από «αιχμηρούς» προβολείς, στο πάνω μέρος των οποίων στεγάζονται τα νέα LED φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος, το μοντέλο διαθέτει LED φωτιστικά σώματα, τα οποία υπογραμμίζονται από μία λεπτή LED μπάρα, ενώ... δανεικά από το A6 Avant είναι και τα μαύρα πτερύγια. Φυσικά, παρούσες είναι και οι δύο απολήξεις της εξάτμισης, που κοσμούν τις δύο άκρες του προφυλακτήρα, κάτω ακριβώς από τους ανακλαστήρες.
Μένοντας στο κομμάτι της σχεδίασης, η Audi επισημαίνει πως το Α6 σεντάν είναι το πιο αεροδυναμικό Audi με θερμικό κινητήρα στην ιστορία της μάρκας, χάρη στον συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,23 Cd. Τα μεγέθη των τροχών εκτείνονται από 18 έως 21 ίντσες.
Κλείνοντας με το εξωτερικό, να πούμε πως στη νέα του γενιά το Audi A6 έχει μήκος 4,99 μέτρα, δηλαδή είναι 60 χιλιοστά πιο μακρύ από το προηγούμενο μοντέλο. Το πλάτος του ανέρχεται στα 1,88 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο των 2.927 χιλιοστών, σύμφωνα με την Audi, παρέχει άφθονο χώρο στην καμπίνα, για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Η καμπίνα ακολουθεί τα χνάρια του A6 Avant
Περνώντας στο εσωτερικό, σε πολύ μεγάλο ποσοστό το Α6 διαθέτει τα ίδια χαρακτηριστικά που είδαμε νωρίτερα στο A6 Avant. Εξοπλίζεται με την curved οθόνη στο ταμπλό, ενσωματώνοντας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής 14,5 ιντσών για το infotainment. Το τελευταίο συνοδεύεται και από το βοηθό τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT, ενώ μπορεί να δέχεται και αναβαθμίσεις, μέσω ασύρματων ενημερώσεων (over-the-air). Από κει και πέρα, όσοι επιθυμούν μπορούν να προσθέσουν ένα head-up display, καθώς και μια τρίτη, μικρότερη οθόνη στην πλευρά του συνοδηγού, 10,9 ιντσών.
Στάνταρ υπάρχει μία πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, ενώ η γερμανική μάρκα υπογραμμίζει πως αναβαθμισμένη είναι και η ηχομόνωση στην καμπίνα. Ο χώρος αποσκευών του νέου Audi A6 είναι ελαφρώς μικρότερος από αυτόν του Avant και μπορεί να φιλοξενήσει 492 λίτρα, ενώ αν «πέσουν» τα πίσω καθίσματα, τότε αυξάνεται στα 1.534 λίτρα.
Με βενζίνη ή diesel έως 367 άλογα και ήπια υβριδικό
Στο λανσάρισμά του, το νέο A6 σεντάν θα είναι διαθέσιμο με τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα, δύο βενζίνης και ένα diesel. Απ' αυτά, τα δύο πρόκειται για ήπια υβριδικά σύνολα 48 βολτ, τα οποία χάρη σε μία μικρή μπαταρία 1,7 kWh επιτρέπουν στο Α6 σεντάν να κινηθεί και αμιγώς ηλεκτρικά σε συγκεκριμένες συνθήκες με πολύ χαμηλές ταχύτητες, αυξάνοντας έτσι την αποδοτικότητά τους.
Το βασικό Audi A6 σεντάν κάτω από το καπό φιλοξενεί έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων με ισχύ 204 ίππων και 340 Nm ροπής. Το προσθιοκίνητο μοντέλο απαιτεί 8,2 δευτερόλεπτα για το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 244 χλμ./ώρα.
Στη συνέχεια βρίσκουμε τον diesel ήπια υβριδικό 2λιτρο TDI με 204 άλογα και ροπή στα 400 Nm, το οποίο διατίθεται με κίνηση στους μπροστά αλλά και στους τέσσερις τροχούς (quattro). Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 7,8 δευτερόλεπτα ή 6,9 δευτερόλεπτα στην τετρακίνητη έκδοση, ενώ η τελική ταχύτητα που ανακοινώνει η Audi είναι τα 244 χλμ./ώρα.
Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει ένας ήπια υβριδικός (48 βολτ) V6 κινητήρας βενζίνης 3,0 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 367 άλογα και 550 Nm ροπής. Με τον εξακύλινδρο κινητήρα, το αποκλειστικά τετρακίνητο A6 σεντάν χρειάζεται 4,7 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ώρα, πριν φτάσει την τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα.
Μελλοντικά, πιθανότατα από το φθινόπωρο, αναμένεται να υπάρξουν διαθέσιμες και Plug-in υβριδικές επιλογές, οι οποίες θα ενταχθούν στην γκάμα.