Τo υβριδικό Audi Q5 διαθέτει ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο από τα απλά, πιο φαρδιά μετατρόχια και είναι λίγο πιο αεροδυναμικό, ενώ είναι και πιο χαμηλό.
Δοκιμή: Audi Q5 Hybrid Quattro Tiptronic
Με πολλή δύναμη και ακόμα περισσότερη ροπή, το υβριδικό Q5 δε στερείται ικανοτήτων, χωρίς να έχει μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο. Με υψηλό αντίτιμο βεβαίως, που δεν αντικατοπτρίζεται πάντα στο πραγματικό κόστος κίνησης.
Eίναι θέμα γοήτρου, αλλά και ουσίας για την εκάστοτε εταιρεία. Η συμπλήρωση, με μία υβριδική έκδοση, της γκάμας ενός δημοφιλούς μοντέλου, κάνει επίδειξη των τεχνολογικών δυνατοτήτων μιας εταιρείας, συμβάλλει στον περιορισμό του μέσου όρου των ρύπων της, για να είναι όλοι χαρούμενοι με τις ευρωπαϊκές νόρμες, και προσφέρει μια επίφαση οικολογικού προφίλ στον ενδιαφερόμενο καταναλωτή. Μπορεί αυτή η προσέγγιση να ακούγεται σκληρή, αλλά όταν δεν εκφράζει τη φιλοσοφία ολόκληρης της φίρμας και αποτελεί μια μεμονωμένη προσέγγιση σε επίπεδο έκδοσης ενός μοντέλου έχει πολλές πιθανότητες να είναι πραγματική. Πόσο μάλλον όταν τεθεί σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις.
Τα αυξημένο βάρος (σχεδόν 200 κιλά πάνω από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης) φαίνεται στο δρόμο, ενώ η αίσθηση των φρένων ξενίζει αρχικά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Υβριδικό look
Το υβριδικό Q5 διαφοροποιείται οπτικά από τις απλές εκδόσεις, από τα σχετικά διακριτικά στο αμάξωμα και εσωτερικά στα μαρσπιέ που έχουν το διακριτικό «hybrid». Ωστόσο, το πιο ξεχωριστό στοιχείο είναι οι 19άρες ζάντες αλουμινίου σε «hybrid» σχέδιο που χαρίζουν στο Q5 ένα πιο αεροδυναμικό look. Αξίζει να σημειωθεί ότι, αυτή η έκδοση του Q5 είναι ελαφρώς πιο χαμηλή από τις άλλες (-28 χλστ.), αλλά και κατά τι πιο αεροδυναμική (Cd: 0,32 αντί για 0,33), ενώ έχει φαρδύτερα μετατρόχια και λίγο πιο μακρύ μεταξόνιο. Κατά τα λοιπά, το μείο SUV της Audi παραμένει πληθωρικό σε διαστάσεις, περισσότερο εντυπωσιακό πίσω απΆ ότι μπροστά και με επαρκή απόσταση από το έδαφος. αι πλήρως εκμεταλλεύσιμο τετραγωνισμένο σχήμα.
«Πράσινο» εσωτερικό
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι αυστηρή και ποιοτική. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από πλούσιο, αφρώδες πλαστικό, ενώ η συναρμογή των επιμέρους μερών είναι εξαιρετική, αποπνέοντας premium αέρα. Το υβριδικό προφίλ του φανερώνει μια σειρά από λεπτομέρειες. Στο ταμπλό, ο δείκτης του στροφόμετρου έχει αντικατασταθεί από ένα δείκτη ελέγχου της παραγόμενης ή της αναλωθείσας ενέργειας, ενώ ο δείκτης της θερμοκρασίας νερού έχει αντικατασταθεί από έναν που δείχνει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Παράλληλα, τόσο στην οθόνη πληροφοριών στο κέντρο του πίνακα οργάνων, όσο και στο MMI Plus στο κέντρο της κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να παρακολουθήσει σε πραγματικό χρόνο τον τρόπο λειτουργίας και τη ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος. Από κάτω υπάρχει και το κουμπάκι που κάνει όλη τη διαφορά του κόσμου με τα γράμματα “EV” που δίνει στο Q5 τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για μέχρι 3 χιλιόμετρα, και όχι πάνω από τα 60 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι χώροι επιβατών είναι αντίστοιχοι των απλών εκδόσεων, αλλά ο χώρος αποσκευών έχει περιοριστεί στα 460 λίτρα (από 540 στις απλές εκδόσεις), λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών από κάτω.
Υβριδική δύναμη
Κάτω από το μανδύα του SUV αυτοκινήτου κρύβεται ένα σύγχρονο υβριδικό σύστημα κίνησης. Αυτό βασίζεται στο γνωστό 2λιτρο TFSI, τούρμπο και άμεσου ψεκασμού, κινητήρα, που αποδίδει 211 ίππους και 350 Nm ροπής. Σε σειρά υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 40 kW και ροπή 210 Nm. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 245 ίπποι και 480 Nm ροπής. Τα νούμερα απόδοσης είναι μεγάλα και ανταποκρίνονται στις υψηλές επιδόσεις του συνόλου.
Επί της ουσίας, σε πλήρη επιτάχυνση, ή όποτε ο οδηγός επιλέξει τη λειτουργία «S» στο 8άρι, αυτόματο κιβώτιο Tiptronic, η ισχύς που πηγαίνει και στους 4 τροχούς (ελέω quattro) προέρχεται και από τους δύο κινητήρες. Στη θέση «D» του κιβωτίου η ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης της ισχύος αποφασίζει, ανάλογα με το φορτίο, την αναλογία εμπλοκής του κάθε μοτέρ (έτσι που να μπορεί να απενεργοποιήσει τον θερμικό κινητήρα μέχρι τα 160 χλμ./ώρα, αν η λειτουργία του δε κρίνεται απαραίτητη), ενώ στο
“EV Mode” το Q5 μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά.
Σε κάθε περίπτωση, οι μπαταρίες φορτίζουν και από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, ενώ το σύστημα ολοκληρώνεται από την ύπαρξη Start&Stop. Μετά από όλα αυτά, η Audi ανακοινώνει μέση κατανάλωση της τάξης των 6,9 λτ./100 χλμ. Φυσικά, οι εναλλαγές μεταξύ των πηγών ενέργειας είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητες και μόνο σε ηλεκτρική λειτουργία, ο κινητήρας παράγει αυτό το χαρακτηριστικό βουητό.
Στην πράξη
Στην πράξη, το Q5 σε γοητεύει περισσότερο με τη δύναμη, παρά με το οικολογικό του προφίλ, που είναι εκεί για να σου θυμίζει τις πράσινες ανησυχίες σου. Και εξηγούμαστε. ΚατΆ αρχήν το όχημα αγγίζει τους 2 τόνους και αυτό φαίνεται στο δρόμο, ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας καθιστά κάπως αποκομμένη τη διαδικασία φρεναρίσματος. Όχι ότι το Q5 δεν είναι super άνετο ή super ασφαλές, αλλά το ίδιο είναι και οι απλές του εκδόσεις.
Η μέση κατανάλωση, υπό φυσιολογικές συνθήκες κίνησης, δεν αγγίζει ποτέ το νούμερο του κατασκευαστή, ενώ το μόνο «ψαρωτικό» παραμένει ο μηδενισμός του σχετικού δείκτη στο trip computer, όταν η κίνηση γίνεται ηλεκτρικά (για λίγο). Ωστόσο οι δυνατότητες των μπαταριών, παρότι ιόντων λιθίου, δεν πείθουν για τις αντοχές τους στο φορτίο. Παράλληλα, μια απλή σύγκριση με τον «εσωτερικό ανταγωνισμό» αναδεικνύει τα αδύνατα σημεία της έκδοσης. Έτσι απέναντι στο απλό 2λιτρο TFSI Quattro, το Q5 Hybrid είναι, στα χαρτιά, κατά 1 λτ./100 χλμ. πιο οικονομικό, με 25 γρ./χλμ. CO2 λιγότερα, προσφέροντας τις ίδιες επιδόσεις (αφού, παρότι πιο δυνατό, είναι και κατά 200 κιλά πιο βαρύ), αλλά κοστίζει και 10.000 ευρώ παραπάνω, που, μάλλον θα καθυστερήσουν να αποσβεστούν. Από την άλλη, σε σχέση με το diesel 2λιτρο TDI Quattro, είναι πιο γρήγορο, παρότι 100 κιλά βαρύτερο, αλλά και πιο ενεργοβόρο, έστω και στα χαρτιά (κατά 0,9 λτ./100 χλμ.), ενώ εκπέμπει τους ίδιους ρύπους. Παράλληλα, κοστίζει περίπου 13.000 ευρώ περισσότερο. Έτσι, στην ουσία, οι πράξεις δεν αποβαίνουν υπέρ του. Μπορεί η τεχνολογία να είναι εντυπωσιακή, αλλά έχουμε καιρό ακόμα μέχρι οι λύσεις του είδους να αποδίδουν πραγματικούς καρπούς σε ογκώδη και βαριά οχήματα που δεν έχουν, εξ αρχής, στοχευμένη κατασκευή.