Νιώθετε πως οι κινητήρες ντίζελ σας γυρνάνε δέκα χρόνια πίσω σε ιπποδυνάμεις;
Εκατό άλογα από 1,6 λίτρα είναι λίγα. Δεν είναι; Έτσι δε μάθαμε τα τελευταία 10 χρόνια που με το τούρμπο οι κινητήρες βενζίνης εκτόξευσαν τις ιπποδυνάμεις τους σχεδόν 100%; Και τώρα επιτέλους έχουμε ντίζελ, μόνο που από πλευράς ισχύος πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 1999. Μήπως όμως δεν είναι έτσι;
Τη στιγμή που οι κινητήρες των
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
μικρομεσαίων μοντέλων είχαν αποκτήσει μία διαβάθμιση σε ισχύ που ξεκινούσε απότα 100 άλογα και μετά ανέβαινε μέχρι και τα 180 χωρίς να μετρήσουμε τις«ειδικές» εκδόσεις (GTI), έρχεταιτο ντίζελ και τα «τραβάει» όλα πίσω. Ποιο VW Golf θα αγόραζες με 105 άλογα, όταν έχεις εκδόσεις βενζίνηςπου κινούνται με 50% μεγαλύτερη ιπποδύναμη;Και δεν είναι μόνο ο όμιλος VW που στερείται άλλου κινητήρα ντίζελ μέχρι τους(απαγορευτικούς φορολογικά για την Ελλάδα) δίλιτρους. Peugeot, Citreon, Ford και Volvo που έχουν μοτέρ κοινής προέλευσης είναι επίσηςκολλημένοι στα 110 άλογα πριν πας στα δύο λίτρα.
Ενδιάμεσα δηλαδή, μεταξύ 100+ και 200ίππων σε κινητήρες ντίζελ δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα. Σχεδόν. Γιατί πριν τα δύολίτρα υπάρχουν τρεις εξαιρέσεις που προσφέρουν πολύ καλύτερα νούμερα.
Πρώτη και σημαντικότερη αυτή τουκινητήρα της Renault και Nissan με 130 ίππους από
Ένα κλικ πιο κάτω σε αυτά τα κυβικά βρίσκεται το ιταλικό διαμάντι που για το Fiat Bravo και τη Lancia Delta αποδίδει 120 άλογα. Η Alfa Romeo το ίδιο μοτέρ το διαθέτει σε εκδόσεις 105 ίππων για την Giulietta.
Εκατό μόλις κυβικά πιο πάνω η Opel προσφέρει το δικό της μοτέρ με 130 ίππους από 1.700κ.εκ. Ένα μοτέρ ιαπωνικό (προέρχεται από την Isuzu) που κάνει θραύση στην Ευρώπη. ¶λλο ένα ιαπωνικό ντίζελμοτέρ είναι αυτό της Mitsubishi, προς το παρόν μόνο κάτω από το καπό του ASX, με
Για όσους όμως θέλουν το κάτι παραπάνω,υπάρχει ένα μοτέρ ακόμη, στα
Αυτές είναι όμως οι εξαιρέσεις. Στηνπράξη μόνο το Astra και η Delta είναι διαθέσιμες για αγορά με αυτά τα μοτέρ, όσοτουλάχιστον το Meganeαναμένεται στην Ελληνική αγορά με τον 130άρη κινητήρα, ενώ τόσο το Qashqai όσο και το ASX παραμένουν πιο ειδικά λόγω ύψους και στυλ.
¶ρα η πλειοψηφία θα διαλέξειμικρομεσαίο ντίζελ ανάμεσα από αυτά με κινητήρες 100-110 ίππους. Και φυσικάεπειδή εδώ ασχοληθήκαμε μόνο με νούμερα, δεν έγινε αναφορά ούτε στη ροπή, ούτεστην λειτουργία αυτών των μοτέρ που στην πράξη είναι περισσότερο από ικανά.Μιλήσαμε για νούμερα, που μάθαμε τόσο καιρό στο θέμα της ιπποδύναμης να είναι«φουσκωμένα».
Εσείς πόσο εύκολα θα πάτε σε ένα ντίζελμε ονομαστική ισχύ τόσο χαμηλότερη απΆότι μάθατε τόσο καιρό στα αυτοκίνηταβενζίνης; Πως σας ακούγονται τα 100 και 110 άλογα για ένα μικρομεσαίο μοντέλοσήμερα; Σας «πέφτουν» λίγα; Ή αντίθετα αντιλαμβάνεστε τα άλλα χαρακτηριστικά,όπως ροπή και κατανάλωση και ακούγονται καλύτερα;
Από την άλλη πόσοι θέλετε κάτι παραπάνωκαι δε βρίσκετε; Σας φτάνουν οι κινητήρες και τα μοντέλα που τους χρησιμοποιούνπου αναφέραμε παραπάνω; Τα γνωρίζατε; Και τελικά πόση σημασία δίνετε στην ισχύ,σα νούμερο, όταν διαλέγετε ντίζελ;
Καλημερα σε ολους.! Εδω και 3 μηνες ειμαι κατοχος ενος καινουργιου FIAT PUNTO 1,3 Mjt 85 ps. Ξεκιναω με το εξης... 20kg ροπης και ΜΟΝΟ 85 αλογα...!!! Αρα λογικα λογω της χαμηλης υποδυναμης θα πρεπει να σερνεται....αλλα ευτυχως ειναι παρα πολυ γρηγορο λογω της ροπης!!! Ειδικα εν κινησει, το PUNTO ειναι αξιοπρεπεστατο...και πολυ αθορυβο ταυτοχρονα...! Ενδεκτικα επειδη και μενα με καιει η καταναλωση...το μετραω συνεχεια. Αποτελεσμα στα 9800κμ που εχει ηδη , να εχει μικτη καταναλωση πραγματικη 4,2-4,4l/100km.Eιμαι σιγουρος, πως αν ημουν και πιο προσεκτικος στην οδηγηση..8α επεφτε σιγουρα κατω απο τα 4λτ.! Επισης, καλο ειναι να γνωριζετε οτι δυστυχως αισθανομαι χαζος που τοσα χρονια...τους πληρωνα αδικα..!!!!
Το κεντρικό άρθρο σχετικά με την BMW 320 diesel απαντά νομίζω στα ερωτήματα του άρθρου (σε αντιστοιχία και με τις υπόλοιπες κατηγορίες κινητήρων και αμαξωμάτων)
Δυστυχώς εδώ και δυόμιση περίπου χρόνια για τους περισσότερους από εμάς, οι επιδόσεις έχουν πάψει να αποτελούν προτεραιότητα. Κι εγώ είμαι λάτρης των επιδόσεων, αλλά είμαι και οικογενειάρχης. Και ο καιρός που μπορούσα να κάνω ότι γουστάρω χωρίς να δίνω σημασία στο κόστος έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Το ζητούμενο λοιπόν τώρα είναι η οικονομία. Φθηνότερο καύσιμο, χαμηλότερη κατανάλωση, και ροπή από χαμηλά για επιταχύνσεις και προσπεράσματα όπου χρειάζεται, (όποιος χρησιμοποιεί την Ε.Ο Αθηνών-Πατρών ξέρει τι εννοώ). Την λύση λοιπόν σε όλα αυτά την δίνει το ντίζελ. Και μάλιστα με μεγάλη γκάμα κυβικών-ίππων για σχεδόν όλα τα γούστα. Όσο για αυτούς που λένε ότι λόγω λιγότερων τελικών στροφών οι ντίζελ κινητήρες, υπολείπονται σε επιδόσεις, τους υπενθυμίζω ότι οι περισσότεροι ενδιαφερόμαστε πιο πολύ για επιταχύνσεις, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει (ρεπρίζ), προκειμένου να προσπεράσουμε ή να ξεκολλήσουμε από μποτιλιάρισμα. Και εκεί το ντίζελ, υπερέχει κατά κράτος. Το ότι ο βενζινοκινητήρας μπορεί να πιάσει μεγαλύτερες τελικές, αυτήν την στιγμή, δεν μου λέει κάτι. Η μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, δεν έχει και πολλές πρακτικές εφαρμογές, σε αντίθεση με την ροπή που την χρειάζεται ένας οδηγός σχεδόν συνέχεια. Για όλους αυτούς τους λόγους δεν με ενοχλούν οι λιγότεροι ονομαστικοί ίπποι των ντίζελ κινητήρων
Βρειτε μια Delta twinturbo και μετα και ο πιο μεγαλος πολεμιος του diesel θα αλλαξει αμεσως αποψη. Πραγματικη οικονομια,τεραστια ροπη και κυβικα πασπαρτού (1910).
Ο αρθρογράφος απαντά στο σχόλιο toυ αναγνώστη hksma... (5/6/2012, 22:04). O αρθρογράφος λέει: Tα θέματα που απασχολούν αυτή τη στήλη προκύπτουν από τα ενδιαφέροντα, τις απορίες και τις θέσεις που εκφράζονται μέσα από τη συζήτηση των αναγνωστών στα σχόλια του NonPaper. Ως εκ τούτου δεν γίνεται προσπάθεια να αποτελέσουν τεχνικές εκθέσεις, ούτε τις αντικαθιστούν, αλλά αντιθέτως επιδιώκουν να ενσωματώσουν και να αναλύσουν τις απόψεις, κάποιες σωστές, κάποιες λάθος που καθημερινά ακούγονται. Παρότι για κάποιον με τεχνικό υπόβαθρο πολλά πράγματα είναι ξεκάθαρα και εύκολα μπορούν να γίνουν εργαλεία ώστε να λάβει μια σωστή απόφαση, το NonPaper, όπως το όνομα της στήλης εξηγεί, παίρνει το ρόλο του μέσου αναγνώστη και προσπαθεί με μία ανεπίσημη γλώσσα να αποδομήσει μύθους, να προκαλέσει τη σκέψη και να σφυγμομετρήσει τη διάθεση. Είναι λοιπόν φυσικό κάποιες φορές οι απλουστεύσεις και η γλώσσα της πιάτσας να αφήνουν περιθώρια κριτικής, τα οποία είναι πάντοτε καλοδεχούμενα και σε κάθε περίπτωση εποικοδομητικά. Αυτό που θα πρέπει όμως να μείνει από το NonPaper είναι η διάθεση να προκαλέσει τις διάφορες απόψεις να ξεδιπλωθούν ώστε να δημιουργηθεί θέμα προς συζήτηση, θέτοντας έτσι όλα αυτά τα σωστά ή λάθος στοιχεία στο τραπέζι.
Σημερα οταν καποιος ψαχνει για ντιζελ, το τελευταιο που τον νοιαζει ειναι τα αλογα. Οι ντιζελ κινητηρες οσο και να μην αρεσει σε καποιους ειναι πιο οικονομικοι και με περισσοτερη ροπη απο αντιστοιχους βενζινης.Φυσικα ειναι και ποιο ακριβοι αλλα η μεγαλυτερη αντοχη τους δεν θα προσθεσει παραπανω κοστος σε βαθος χρονο.Πριν λιγα χρονια ολοι θελαμε αλογα-τουρμπο-επιδοσεις αλλα την πατησαμε και τωρα το φυσαμε και δεν κρυωνει. Με 1.85 το λιτρο δεν κοιτας τα αλογα αλλα την καταναλωση.Εχω doblo 1250 ντιζελ με πραγματικη καταναλωση 5 λιτρα και megane 1600 που με πολυ προσπαθεια θα μεινει λιγο κατω απο 8.5.Συμπερασμα λοιπον προτιμω 75 που δεν τρωνε παρα 110 που τρωνε. Οταν ξαναπαει κατω απο 1 ευρω τα ξαναλεμε, δηλαδη μαλλον ποτε.
Είναι θέμα επιλογών κ προτεραιοτήτων. Εάν κάποιος κάνει χιλιόμετρα ταξιτζι, η ζει σε απομονωμένη περιοχή, που δεν θα χρειαστεί πότε του να προσπεράσει, είτε να επιταχύνει, παρά την θέληση του. Τότε πραγματικά θα κάνει απόσβεση του έξτρα κόστους των diesel κ δεν θα του λείψουν οι αριθμοί. Η βενζίνη δεν σημαίνει ότι απαιτεί από τον αφηγούμαι μη οικονομική οδήγηση, η αγωνιστικές ρυθμίσεις μέσα στην πολύ. Σου δίνει όμως, οπότε κ εάν χρειαστεί πότε για τον οποιαδιποτε λόγο, την έξτρα επιτάχυνση. Ως συνειδητή, στιγμαια επιλογή κ τίποτα άλλο, καταχρήσεις μπορεί να γίνουν κ γίνονται κ από κατόχους diesel. Αλλά το diesel, σου στερεί την επιλογή επιδόσεων, εκεί που βενζίνη απλώς σου δίνει αυτή την επιλογή. Η οικονομία στην καταναλωση, κυρίως για τον άστο που δεν κάνει τις τεράστιες αποστάσεις είναι μύθος, για τα ίδιας γενιάς αυτοκίνητα κ σε κάθε περίπτωση, πολύ σχετικό κ απροσδιόριστο. Όμως οι επιδόσεις είναι κάτι πραγματικό κ αδιαμφισβήτητο, που μπορεί να διαπιστωθεί ανά πάσα στιγμή.
Πιστεύω οτι με την υψηλή ροπή που έχουν οι diesel κινητήρες πραγματικά η ιπποδύναμη ειναι το τελευταίο πράγμα που σε απασχολεί...
Δεν λέτε όμως ότι παλαιότερα τα πετρελαιοκίνητα ήταν με πολύ μικρές ιπποδυνάμεις σε σχέση με τους ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες,μιας και τότε δεν υπήρχε πληθώρα turbo βενζινοκινητήρων,και κάποια περιοδικά ειδικού τύπου,κράζανε τότε τα turbo βενζινοκίνητα. Σε καμιά περίπτωση οι πετρελαιοκινητήρες euro 5 και άνω,με μικρό κυβισμό,οι κατασκευαστές δεν πρόκειται να τους εξελίξουνε,ούτε να μπούνε στην λογική της χώρας μας,με το ειδικό φορολογικό σύστημα.Δεν θα βγάλουνε μικρά μοτέρ που ευνοούνται στην χώρα μας για εμάς,με υψηλή ιπποδύναμη και πολλές επιλογές.Οι πετρελαιοκινητήρες έχουνε ακριβή κατασκευή και εξέλιξη.Ας πάρουμε την opel,έχει κάτω από τα δύο λίτρα,2 πετρελαιοκινητήρες και αυτοί μετά από ενώσεις με άλλους κατασκευαστές.Το ίδιο και η renault που είναι μαζί με την nissan. Επίσης τηρουμένων των αναλογιών ένας πετρελαιοκινητήρας των 120 αλόγων στέκεται με αξιοπρέπεια με έναν turbo βενζινοκινητήρα μεγαλύτερης ιπποδύναμης.Από εκεί και πέρα είναι το τι θέλουμε,τι χρειαζόμαστε πραγματικά και τι ιεραρχούμε πρώτα.Δεν γίνεται να είναι όλα όπως τα θέλουμε,πετρελαιοκινητήρας με 1400 κυβικά και 150 άλογα,και με καλή τιμή αγοράς-συντήρησης.Αλλιώς πάμε σε μεγαλύτερα πετρελαιοκίνητα σύνολά. Το θέμα είναι να μελετήσουμε το τι πραγματικά θέλουμε και να προχωρήσουμε,γιατί οι εποχή και η συγκυρία τιμωρεί τα λάθη σκληρά.
Πιστεύω ότι οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ προσφέρουν αρκετή ιπποδύναμη σήμερα και φοβερή ροπή.
Τα άλογα στη βενζίνη δεν είναι φτηνά. Τα ακριβοπληρώνουμε μετά την αγορά,στη χρήση.Ναι,το golf 1.4 με 160 ίππους έχει παρόμοια τιμή με το 1.6 diesel,αλλά άμα αφήσεις το ποδαράκι σου ελεύθερο να το ευχαριστηθείς,το ντεποζιτο θα αδειάσει σε χρόνο dt,μαζί και η τσέπη σου.Για όποιον το αντέχει οικονομικά καλώς,για τους υπόλοιπους τα στερούμε από τις οικογένειές μας,και κάνουμε χαρούμενους τους βενζινάδες
Οι εποχες εχουν αλαξει και εαν εξετασουμε της ροπες θα ελεγα οτι οι κινητηρες ντιζελ ειναι μακραν η υδανικοτερη επιλογη και μαλιστα μην ξεγελιεσται με τα δηθεν 110 αλογα που ακουγονται λιγα στο αυτι,η τα 136 που βγαζει η a class 2012 με τα 1580 κυβικα. Εγω προσωπικα θα αγοραζα με κλειστα τα ματια ενα ντιζελ διοτι κανει τα παντα και συμφερει και πανω απο ολα πιο φιλικο στο περιβαλλον !
Νομιζω γινεται πολυ συζητηση για το τιποτα. Καλα τα νουμερα αλλα στην πραγματικοτητα δεν τα χρειαζομαστε... και εξηγουμαι: τα περισσοτερα χλμ τα κανουμε στις αστικες μετακινησεις, οποτε εκει δεν μετραει η ιπποδυναμη, αλλα η οικονομια καυσιμου. Την ιπποδυναμη τη χρειαζομαστε μια στο τοσο, σε κανενα ταξιδι στην επαρχια και κυριως σε δρομους μικρους. Εγω ειχα Astra 1.4 βενζινη και εδω και 1 χρονο εχω Astra 1.7 CDTI Sports Tourer (στεισον δηλαδη). Εκανα περιπου 20.000 χλμ. Δεν χρειαστηκε ποτε να τεσταρω την ιπποδυναμη. Αντιθετως εχω οφελος περιπου 800 ευρω σε καυσιμα και αλλα 140 ευρω απο τελη κυκλοφοριας σε συγκριση με το παλιο αυτ/το μου. Βεβαια κι εγω οταν εψαχνα την αγορα κοιτουσα και τι δυναμη εχει το καθε αυτ/το, ωστε να μην παρω καποιο μεγαλο για τις οικογενειακες μου αναγκες, που να μην αντεχει το μοτερ, αλλα να μπορει να αντεπεξελθει και στις δυσκολιες της περιοχης οπου ζω (επαρχια με μεγαλο αυτοκινητοδρομο αλλα και πολλες ανηφορες). Και σε τελικη αναλυση δεν επαιξε κανενα ρολο η ιπποδυναμη (εφοσον και οι αλλες μαρκες ηταν σχετικα κοντα σε ιπποδυναμη) αλλα η εμφανιση, η τελικη τιμη, η εγγυηση, ο εξοπλισμος και η καταναλωση.
Ειλικρινα απορω με το θεμα που βαζετε και ειδικα με τον τροπο που το βαζετε...θεωρω οτι για να εχετε ενα σαιτ και ενα περιοδικο τουλαχιστον εχετε περασει απο τα θρανια ενος ΤΕΙ τουλαχιστον...αλλα αμφιβαλω.Εκτος και αν βαζετε θεματα για να προκαλεσετε ιντριγκες και μετα να γελατε με τα σχολια που θα γραφουν...Σε καθε περιπτωση ο ρολος σας νομιζω ειναι να καταστησετε πεντακαθαρα τις διαφορες μεταξυ της φιλοσοφιας των κινητηρων με τα 2 καυσιμα παρα να ρωτατε ανθρωπους ασχετους με το θεμα.Υπενθυμιζω ή ενημερωνω λοιπον οτι ισχυς στην οποια αναφερεστε δεν ειναι παρα ενα γινομενο μεταξυ διαφορων μεγεθων και των στροφων του κινητηρα, οπερ σημαινει οτι ενας βενζινοκινητηρας στις 6000 σαλ εχει το πλεονεκτημα ενος ντιζελ που κινειται 2000 στροφες παρακατω...αφου αλλο aXbXcX6000 και αλλο aXbXcX 4000 σαλ. Δεν μπορω να καταλαβω γιατι πρεπει ντε και καλα να υπαρχει συγκριση μεταξυ 2 πραγματων που ΔΕΝ συγκρινονται...ΔΕΝ γινεται οσο και να χτυπιομαστε,ΔΕΝ υπαρχει καλυτερο και χειροτερο, υπαρχουν χρησεις για τις οποιες το καθενα ταιριαζει καλυτερα... Κλεινω λεγοντας οτι ενας απλος συγχρονος 1.4 diesel ειναι οτι ακριβως χρειαζεται ενας μεσος οικογενειαρχης με 2 παιδια και 4-6 ταξιδια το χρονο...ακομα και τρικυλινδρο...
Τα άλογα στο diesel δείχνουν περισσότερα στην πράξη,λόγω ροπής,αλλά και γιατί τα εμφανίζουν σε χαμηλότερες στροφές.Στα βενζινοκίνητα,η μέγιστη ιπποδύναμη είναι λίγο πριν τον κόφτη,και επομένως στην καθημερινή χρήση δεν γινεται ορατή.
ειμαι κατοχος ενος fiat bravo 1.6 diesel με 120hp! Σε συνδιασμο με τα 30kgr ροπη και τα 6 λιτρα ανα 100 χιλιομετρα κατναλωση δεν θα το αλαζα με τιποτα αλλο αυτη τη στιγμη και την τιμη στα 20.000¤ με πλουσιο εξοπλισμο!
ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΑΛΛΑΖΟΥΝ.ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΤΙΜΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ?