Αναγνωρίζοντας ότι τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί το κοινό των αυτοκινήτων πόλης, η Opel κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.
Αποκαλυπτήρια για το νέο Opel Adam
Οι αστικές μετακινήσεις πρόκειται να αλλάξουν μορφή από τις αρχές του νέου έτους. Αυτό τουλάχιστον φιλοδοξεί να επιτύχει η Opel με την έλευση του νέου της αυτοκινήτου πόλης.
Και το όνομα αυτού, Adam. Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο η Opel είχε στο μυαλό της τους... πρωτόπλαστους κατά το σχεδιασμό του αυτοκινήτου, στα σίγουρα όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι πρωτοποριακό και δεν έχει καμία σχέση με οτιδήποτε άλλο είχε παρουσιάσει κατά το παρελθόν, στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 3,7 μέτρα και αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα, το Adam διαθέτει φρέσκο, νεανικό ίματζ, χωρίς να υστερεί σε φινέτσα και δυναμισμό. Ταυτόχρονα, προσφέρει αρκετές χρωματικές και εικαστικές διαμορφώσεις, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες ενός τρέντυ κοινού, που ζητάει το αυτοκίνητό του να είναι ξεχωριστό. Αυτή άλλωστε είναι και η ειδοποιός διαφορά, σε σχέση με το Agila, που παραμένει μία ικανότατη πρόταση πόλης.
Στο εσωτερικό του μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως τέσσερις επιβάτες. Ο έντονος χρωματισμός του ταμπλό και οι εναλλακτικές προτάσεις, ανάλογα με τα γούστα του αγοραστή, δίνουν και εδώ μία ξεχωριστή νότα. Για πρώτη φορά μάλιστα στην κατηγορία, στον εξοπλισμό του συναντάμε ένα ενσωματωμένο σύστημα διασύνδεσης με smartphone. Αυτό είναι συμβατό τόσο με το λειτουργικό iOS των iPhone, όσο και με το Android, επιτρέποντας στο χρήστη να μεταφέρει και να διαχειριστεί στοιχεία του κινητού του μέσω της έγχρωμης, 7 ιντσών οθόνης που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.
Αναφορικά με τα μηχανικά σύνολα, το νέο Adam θα προσφέρεται σε τρεις βενζινοκίνητες εκδόσεις, 1.2 και 1.4 λίτρων. Η βασική έκδοση, των 1.2 λίτρων αποδίδει 70 ίππους, ενώ οι δύο επόμενες, των 1.4 λίτρων εξασφαλίζουν ισχύ 87 και 100 ίππους αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων. Παράλληλα διατίθεται ένα σύστημα ecoFLEX, που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τεχνολογία start/stop για τη μείωση της κατανάλωσης. Στο μέλλον οι γερμανοί μηχανικοί έχουν υποσχεθεί και ένα εντελώς νέο μηχανικό σύνολο, με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση, που θα εξασφαλίζει καλύτερες τιμές ισχύος αλλά και κατανάλωσης. Αυτό θα λανσαριστεί ταυτόχρονα με ένα επίσης νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Σε ο,τι αφορά την ηλεκτρονική ολοκλήρωση του μοντέλου, αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις θα εφοδιάζονται με ESP, ενώ διαθέσιμο είναι ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, Advanced Park Assist (APA II). Με την ενεργοποίησή του, αισθητήρες ανιχνεύουν κατά την κίνηση του αυτοκινήτου διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης και μετά αυτόματα παρκάρουν το αυτοκίνητο, αφήνοντας στον οδηγό μόνο τον έλεγχο των πεντάλ.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Adam έχει προγραμματιστεί για τον προσεχή Σεπτέμβριο, στην έκθεση του Παρισιού. Η κυκλοφορία του στην αγορά υπολογίζεται να ξεκινήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2013.