4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
To Opel Corsa παραμένει το πιο εμπορικό μοντέλο στην ελληνική αγορά.
Η αγορά στο «μικροσκόπιο»
(24/8/2012)
Το autotriti.gr πιάνει το «σφυγμό» της αγοράς αυτοκινήτου, αναλύοντας τα χαρακτηριστικά της, από τα επίσημα στοιχεία του πρώτου επτάμηνου του 2012, ξεχωριστά για Αθήνα, Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα.
Όντας, χρονικά, ο πρώτος κλάδος που δέχθηκε «καίρια χτυπήματα» από την οικονομική κρίση, η αγορά του αυτοκινήτου εξακολουθεί να δοκιμάζεται και να αναζητά, όπως το σύνολο της επιχειρηματικότητας, το φως στην άκρη του τούνελ. Η πτώση, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, για το πρώτο επτάμηνο του 2012 (-41,4%), είναι μάλλον φυσικό επακόλουθο του κλίματος αβεβαιότητας και της έλλειψης ρευστότητας σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Από την άλλη, μπαίνοντας στην ευθεία του έτους και στο φινάλε της καλοκαιρινής σεζόν, που ούτως ή άλλως, δεν ήταν ποτέ η αιχμή των πωλήσεων, η αγορά οφείλει να αισιοδοξεί σε καλύτερες μέρες.
Το λανσάρισμα νέων προσιτών και «λιτοδίαιτων» μοντέλων, η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα και η επιθετική πολιτική των εταιρειών απέναντι στην κρίση, της δίνουν ακόμα «σφυγμό». Τα νέα αγοραστικά δεδομένα είναι συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την αξιολόγηση και την έρευνα του autotriti.gr, στα επίσημα στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων). Η προτίμηση του κοινού στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία, η Αθήνα που παραμένει το επίκεντρο, με ένα μερίδιο της τάξης του 60,9% των συνολικών ταξινομήσεων, και οι εταιρείες που διατηρούν σταθερά τα ηνία (Opel, VW, Toyota, κατά σειρά), όπως αποτυπώνεται και στα ενδεικτικά στοιχεία των πωλήσεών τους, ανά περιοχή, με ευχάριστη έκπληξη τη συνεχή άνοδο της Citroen.
Η γενική εικόνα της αγοράς
Τον Ιούλιο του 2012 πουλήθηκαν σε όλη την επικράτεια 5.757 νέα οχήματα, αντί των 9.940 τον αντίστοιχο μήνα της προηγούμενης χρονιάς (μείωση 42,1%). Οι συνολικές ταξινομήσεις του επτάμηνου Ιανουαρίου-Ιουλίου ανήλθαν σε 38.186 μονάδες, έναντι των 65.216 του αντίστοιχου περυσινού χρονικού διαστήματος (πτώση 41,4%).
Tις περισσότερες πωλήσεις τον Ιούλιο πραγματοποίησε η Volkswagen (619 μονάδες), παραμένοντας στη δεύτερη θέση (3.764) μονάδες, στο σύνολο του έτους, όπου προηγείται η Opel (4.581 μονάδες), με την Toyota να συμπληρώνει την τριάδα (3.522 μονάδες). Θα πρέπει να υπογραμμιστεί η εκπληκτική άνοδος της Citroen, ειδικότερα από τον Απρίλιο έως και το Ιούλιο του έτους. Με αιχμή του δόρατος την εμπορική της πολιτική για το δημοφιλές C3, το οποίο με 327 ταξινομήσεις τον Ιούλιο διατήρησε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα την πρωτιά, όχι μόνο στην κατηγορία του, αλλά και στο σύνολο των μοντέλων της αγοράς.
Σταδιακά, λοιπόν, η Citroen αναρριχήθηκε στην 4η θέση, διατηρώντας το 6,9% του μεριδίου της αγοράς, για το πρώτο επτάμηνο του 2012. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Fiat, με 2.215 ταξινομήσεις και μερίδιο 5,8%.
ΙΟΥΛΙΟΣ 2012
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
1. Volkswagen 10,8% (619 μονάδες)
2. Citroen 9,7 % (557)
3. Opel 8,9% (512)
4. Toyota 8,4% (482)
5. Hyundai 6,9 % (397)
6. Nissan 6,6% (382)
7. Fiat 5,8% (335)
8. Ford 4,6% (264)
9. Peugeot 4,3% (246)
10. Skoda 4,1% (234)
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ 2012
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
1. Opel 12,0% (4.581 μονάδες)
2. Volkswagen 9,9 % (3.764)
3. Toyota 9,2% (3.522)
4. Citroen 6,9 % (2.643)
5. Fiat 5,8% (2.215)
6. Nissan 5,6% (2.144)
7. Ford 5,4% (2.059)
8. Hyundai 4,7% (1.805)
9. Skoda 4,6% (1.746)
10. Suzuki 4,3% (1.655)
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ 2012
ΤΑ 10 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
1. Opel Corsa 2.481
2. Toyota Yaris 2.030
3. Citroen C3 1.572
4. Opel Astra 1.479
5. VW Polo 1.358
6. Ford Fiesta 1.263
7. Fiat Panda 1.009
8. Nissan Micra 899
9. Hyundai i10 834
10. Hyundai i20 783
Η Αθήνα τη μερίδα του λέοντος
Δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη, αν συνυπολογίσουμε τους πληθυσμιακούς συσχετισμούς και κυρίως το γεγονός ότι η… μισή Ελλάδα, κατοικεί στο λεκανοπέδιο Αττικής, ότι η Αθήνα διατηρεί τη μερίδα του λέοντος, στην αγορά, σε αυτό το πρώτο επτάμηνο του 2012.
Ποια είναι, όμως, η ακριβής εικόνα, στις δύο μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις, αλλά και στην επικράτεια. Επί του συνόλου των 38.186 νέων ταξινομήσεων, το 60,9% (23.257 ταξινομήσεις) της πίτας ανήκει στην Αθήνα, μόλις το 6,7% (2.570 ταξινομήσεις) στη Θεσσαλονίκη, ενώ 32,3% (12.359 ταξινομήσεις), στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Με τους ρυθμούς που κινείται η αγορά, μια πρώτη εκτίμηση που μπορεί να γίνει, από τους δείκτες, στα επίσημα στοιχεία του Σ.E.A.A, είναι ότι πολύ δύσκολα θα υπάρξει, έως το τέλος του έτους, κάποια ουσιαστική ανατροπή στα παραπάνω ποσοστά.
Οι εταιρείες ανά περιοχή
Στα διαγράμματα που ετοίμασε το autotriti.gr, φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι επιμέρους ταξινομήσεις των πρώτων 12 εταιρειών, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη Ελλάδα, πέραν κάποιων μικρών αποκλίσεων, είναι απόλυτα ισορροπημένες με το σύνολο των ταξινομήσεων, για το πρώτο επτάμηνο του 2012.
Η πρώτη, στη λίστα, Opel ξεπερνά τις 2.500 ταξινομήσεις στην Αθήνα και φτάνει τις 1.561, στην υπόλοιπη Ελλάδα, ενώ διατηρεί τα πρωτεία και στο μικρότερο μερίδιο της Θεσσαλονίκης (391). H VW εμφανίζεται λιγότερο δυνατή στη Θεσσαλονίκη (189 ταξινομήσεις), αλλά διατηρεί υψηλά ποσοστά στην Αθήνα (2.539) και την υπόλοιπη Ελλάδα (1.036) ενώ η Toyota είναι δεύτερη στη συμπρωτεύουσα (292) και σταθερή στην πρωτεύουσα (2.539) και την επικράτεια (1.036).
Σταθερά ανοδική είναι η πορεία της Citroen, σε όλη τη χώρα, καθώς η καμπάνια για το C3, έχει αποδώσει, ενώ παρά τον χαμηλό αριθμό ταξινομήσεων στη Θεσσαλονίκη (73 και 76 αντίστοιχα), η Hyundai, κατά κύριο λόγο και η Audi, έχουν σταθερή παρουσία σε Αθήνα και υπόλοιπη Ελλάδα.
Η Αθήνα που παραμένει το επίκεντρο, με ένα μερίδιο της τάξης του 60,9% των συνολικών ταξινομήσεων.