Πόσο νομίζετε ότι θα αλλάξει ο πράσινος δακτύλιος τον τρόπο επιλογής αυτοκινήτου;
Είναι το όριο των 140 γρ./χλμ. ψηλό ή χαμηλό για τον πράσινο δακτύλιο;
Είστε ένας από τους 79.000 κατοίκους της Αττικής που αγόρασαν αυτοκίνητο μετά την 1/1/2011; Αν ναι, προσέξατε αν οι ρύποι διοξειδίου είναι κάτω από 140 γρ./χλμ; Μήπως το όριο είναι χαμηλό; Ή μήπως υψηλό;
Τα 140 γρ./χλμ, τώρα με τον πράσινο δακτύλιο σε εφαρμογή, θα είναι ένας καλός μπούσουλας για την επιλογή αυτοκινήτου. ‘Ένα μοντέλο με 139 γραμμάρια, ακόμη και αν δεν κυκλοφορεί κάθε μέρα στο κέντρο της Αθήνας, θα έχει ένα προτέρημα έναντι ενός ανταγωνιστικού με ρύπους πάνω από 140 γρ./χλμ. Το πόσο μεγάλο είναι το προτέρημα φυσικά ζυγίζεται από τη χρήση και τα άλλα χαρακτηριστικά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Πως λειτούργησε ο μπούσουλας όμως μέχρι σήμερα; Δεν είναι λίγοι όσοι θεωρούν πως το ολοκαίνουργιο αυτοκίνητό τους αδικήθηκε και έμεινε «εκτός» για μόλις 5-10 γρ./χλμ. Ίσως το όριο, τουλάχιστον τώρα που είναι ακόμη αρχή και ο αριθμός των αυτοκινήτων στα οποία εφαρμόζεται είναι μικρός, θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ψηλό, ίσως 150, άλλοι λένε και 160 γρ./χλμ.
Έτσι θα μπορούσε το μέτρο να κρατήσει την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου στο στόχαστρο των οδηγών που θέλουν πρόσβαση στο δακτύλιο κάθε μέρα και να μην τους περιορίσει σε μικρά ή μικρομεσαία μοντέλα.
Από την άλλη βέβαια, αυτό θα σήμαινε πως αργότερα θα έπρεπε να μειωθεί. Όσο περνούν τα χρόνια τόσο αυξάνονται τα αυτοκίνητα που θα είναι σε αυτές τις προδιαγραφές, ενώ μειώνονται και οι ρύποι στα νέα μοντέλα. Αν λοιπόν το μέτρο έλεγε πως για το 2012-13 το όριο θα είναι 150 γρ. και θα μειώνεται 10 ή 20 γρ. κάθε χρόνο, θα άλλαζε κάτι στην επιλογή αυτοκινήτου που θα κάνατε σήμερα; Θα αγοράζατε με βάση το αν θα μπαίνατε στο δακτύλιο φέτος και δε θα σας απασχολούσε αν θα μπαίνετε στο μέλλον;
Και η σταδιακή μείωση δεν είναι κάτι αβέβαιο, αφού τα 140 γρ. είναι μάλλον πολλά. Οπότε και σήμερα ο στόχος στην αγορά θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο διοξείδιο. Υπάρχει εξάλλου και το προνόμιο των χαμηλών τελών κυκλοφορίας.
Πόσο λοιπόν θα αλλάξει ο πράσινος δακτύλιος τον τρόπο επιλογής αυτοκινήτου; Πως το βρίσκετε το όριο; Θα έπρεπε να είναι ψηλότερο ή χαμηλότερο;
αυτό που δεν κατάλαβα είναι γιατί συνδέσανε το κριτήριο της παλαιότητας (euro 5/euro6) με το κριτήριο της ρύπανσης 140gr/χ.λ.μ.; μόνο το τελευταίο δεν αρκούσε; να υποθέσω ότι έγινε μόνο και μόνο για να συνεχίζονται να πωλούνται αυτοκίνητα; το δικό μου που είναι παλαιότερο και έχει κάτω από 140 σε τι υστερεί με ένα καινούριο με 140;
Δεν έχει κανένα νόημα το συγκεκριμένο μέτρο, το δικό μου αυτοκίνητο είναι 2009 euro4 και 130χλγ. και απαγορεύεται, ενώ ένα πιο ρυπογόνο αυτοκίνητο 2011 euro5 και 140χλγ. επιτρέπεται. Ερώτηση: Παραμένουν τα μονά ζυγά ως έχουν στα ρυπογόνα και μπαίνουν όλα τα υπόλοιπα. Ποιος θα σταματάει πλέον κάποιον για έλεγχο δακτύλιο;
ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΡΙΕΣ ΚΑΘΩΣ Κ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ ΣΕ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ Κ ΟΥΔςΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ !!!
δεν με ενδιαφερει διοτι κυκλοφορω με ξενα νουμερα (ευρωπαικης χωρας), με πετρελαιο 2,7 λιτρα με δυο τουρμπο, ας γραφουν οσο θελουν. ΥΓ διοδια εχω σταματησει προ πολου να πληρωνω.
Τα 140 είναι πολλά. Θα έπρεπε να ισχυαν για τον μεγάλο δακτύλιο συνεχώς. Για τον μικρό κάτω των 100, καθώς και απαγόρευση των παλαιών φορτηγών και λεωφορίων. Τα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν περισσότερο εκτός των ρύπων έχουν και μεγαλύτερο όγκο επιβαρύνοντας έτσι και το κυκλοφοριακό. Δυστυχώς πάντα παίρνουν ημίμετρα. Για αυτό εκτός από το σκουπιδαριό έχουμε τόση ρύπανση στην Αθήνα που οι βεράντες μαυρίζουν απο τα καυσαέριο. Πόσο δε τα πνευμόνια μας.΄ Έχουν κάνει σωστές μετρήσεις στις παρυφές του δακτυλίου??