7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Καλύτερο από ποτέ, το VW Golf 7ης γενιάς ικανοποιεί απόλυτα με τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα.
Οδηγούμε πρώτοι: VW Golf VII
(2/10/2012)
Τα είδωλα είναι παντοτινά. Όσο αλλάζουν οι καιροί υπάρχουν κάποιες αξίες που δεν χρειάζεται να αλλοιωθούν, για να προσαρμοστούν. Το νέο VW Golf 7ης γενιάς είναι μία από αυτές.
Στόχος είναι η παγκόσμια κορυφή των πωλήσεων για το Group VW και ένα από τα κυριότερα οχήματα είναι το νέο VW Golf, που εισέρχεται, αισίως, στην 7η γενιά του. Δεν είναι τυχαίο που στο promo video του μοντέλου στην πρόσφατη έκθεση του Παρισιού, βλέπουμε το κλειδί του νέου μοντέλου να περνάει από όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου για να καταλήξει στα χέρια του σχεδιαστή του ως «το κλειδί για την τελειότητα». Το μήνυμα είναι σαφές.
Το προϊόν πρέπει να έχει παγκόσμια απήχηση, να είναι παγκόσμια αναγνωρίσιμο και συμβατό με τα παγκόσμια στάνταρ κατασκευαστικής τελειότητας. Με ό,τι σημαίνει αυτό για την ούγια του που γράφει «Made in Germany». Στην ουσία του είναι η τεχνολογική βιτρίνα της μάρκας, αφού στο compact αμάξωμά του περιλαμβάνει ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Από σύγχρονη τεχνολογία και κορυφαία ασφάλεια, μέχρι ψαγμένη άνεση και οδηγική αρτιότητα. Το οδηγούμε, πρώτοι από όλους, στη Σαρδηνία και απαντάμε στις όποιες απορίες.
Εμφάνιση: Μεγαλύτερο, όχι ριζοσπαστικό
Το καινούριο Golf βασίζεται στη νέα, σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, που προσφέρει αυξημένα επίπεδα ασφάλειας και ακαμψίας, βοηθώντας παράλληλα, στη μείωση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου κατά 100 κιλά. Αυτό, παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου έχουν αυξηθεί. Συγκεκριμένα το μήκος του είναι μεγαλύτερο κατά 56 χλστ., στα 4,25 μέτρα και το πλάτος του κατά 13 χλστ. (1,79 μέτρα). Αυξημένο είναι και το μεταξόνιό του, κατά 59 χλστ. γεγονός που μεταφράζεται σε ένα ελαφρά πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Σίγουρα, το χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος προσδίδει περισσότερο δυναμισμό, μαζί με το νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα και τα πιο επιθετικά φωτιστικά, σε σχέση με το προηγούμενο, όμως είναι γεγονός ότι, το νέο Golf δείχνει και πάλι ως μια φυσική συνέχεια του προηγούμενου.
Εσωτερικό: Κορυφαία απτή ποιότητα as usual
Στο θάλαμο των επιβατών του νέου Golf, οι κύριες γραμμές στη σχεδίαση του ταμπλό ακολουθούν αυτές του αντίστοιχου τμήματος του υπάρχοντος μοντέλου, με την κυριότερη ίσως διαφορά να αφορά στην κλίση της κεντρικής κονσόλας προς τον οδηγό. Επίσης, νέα είναι η σχεδίαση του τριάκτινου τιμονιού που δείχνει πιο σπορ από του τωρινού, ενώ παράλληλα ενσωματώνει και νέα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το cruise control. Επιστρέφοντας στην κονσόλα, εκεί συναντούμε μια νέα πρόσοψη για το ηχοσύστημα, το οποίο θα φέρει μια νέα οθόνη αφής με πλήρη δυνατότητα χειρισμού μέσω των δακτύλων.
Συνεχίζοντας στο κάτω τμήμα της κονσόλας, συναντούμε νέα χειριστήρια για τον κλιματισμό, αλλά και στο κομμάτι μεταξύ των καθισμάτων, το μπουτόν για το ηλεκτρικό χειρόφρενο (πρώτη φορά σε Golf). O πίνακας οργάνων από την πλευρά του, ενσωματώνει μια μεγαλύτερη ψηφιακή οθόνη πληροφοριών, αλλά και αναλογικά όργανα που θυμίζουν αυτά του υπάρχοντος Golf. Στο κομμάτι της ποιότητας, το νέο μοντέλο τοποθετείται εύκολα στην κορυφή της κατηγορίας του και πάλι, με τα μαλακά πλαστικά με τη στιλπνή υφή να δίνουν τον τόνο, ενώ η συναρμογή είναι απλά υποδειγματική.
Στην πράξη τώρα, σε θέματα εργονομίας θα χρειαστεί κάποια εξοικείωση από τον οδηγό, καθώς κάποια πράγματα δείχνουν πιο «σύνθετα» από ότι, ίσως θα έπρεπε. Ο ίδιος, πάντως, θα εκτιμήσει την πολύ καλή θέση οδήγησης, την καλή περιμετρική ορατότητα και την απουσία θορύβων στο εσωτερικό, αφού στον τομέα της ηχομόνωσης οι Γερμανοί έχουνε κάνει πολλή δουλειά.
Χώροι: Πλουσιοπάροχο και ελάχιστα πιο κοντοτάβανο
Καλύτερους εσωτερικούς χώρους προσφέρει η νέα γενιά του Golf σε σχέση με το υπάρχον 6ο μοντέλο, αφού η αύξηση του μήκους και πλάτους, μαζί με το μεγαλύτερο μεταξόνιο από τη νέα πλατφόρμα, έχουν θετικό αντίκτυπο στους χώρους των επιβατών. Σύμφωνα μάλιστα με τη VW, οι καθήμενοι στο πίσω κάθισμα έχουν στη διάθεσή τους 15 χλστ. περισσότερα για τα πόδια τους, αλλά και 31 χλστ. για τους ώμους τους. Το μόνο που έχει μειωθεί ελάχιστα είναι το διαθέσιμο ύψος λόγω της χαμηλότερης οροφής. Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, το νέο Golf προσφέρει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ κατά 30 λτ. φθάνοντας στα 380 συνολικά, ανεβάζοντας έτσι το μέσο όρο της κατηγορίας.
Επιπλέον αυτού, το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί, ώστε μαζί και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, προσφέρεται χώρος φόρτωσης μήκους 2,412 μέτρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χώροι για μικροαντικείμενα παραμένουν πλουσιοπάροχοι περιφερειακά και στην κεντρική κονσόλα.
Κινητήρες: Στην κόψη της οικονομικής τεχνολογίας
Και υπό αυτό το πρίσμα, όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται πλέον με στάνταρ το σύστημα Start/Stop αλλά και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, ώστε να προσφερθεί όσο το δυνατόν περισσότερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2. Αρχικά, οι βενζινοκίνητες επιλογές θα ξεκινούν από τον 1,2 TSI των 85 ίππων, ο οποίος προσφέρει μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. (113 γρ./χλμ. εκπομπές CO2) μια μείωση της τάξης του 0,5 λτ./100 χλμ. σε σχέση με σήμερα. Έπειτα, το νέο Golf εξοπλίζεται με τον ολοκαίνουργιο 1,4 TSI 140 PS κινητήρα με Σύστημα Ενεργής Διαχείρισης Κυλίνδρων (ACT) που απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν δεν χρειάζονται, ώστε να βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Οι αρχικές diesel επιλογές ορίζονται από τον 1,6 TDI των 105 ίππων με μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ. (3,2 λτ./100 χλμ. – 85 γρ./χλμ. CO2 στην έκδοση BlueMotion), αλλά και τον 2λιτρο TDI των 150 ίππων με μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. Στα κιβώτια τέλος, έχουμε μηχανικά 5 και 6 σχέσεων, καθώς και ημιαυτόματο DSG με 7 σχέσεις, ενώ για πρώτη φορά ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το Σύστημα «Driver Profile Selection», με 4 διαφορετικές επιλογές (Eco, Normal, Sport, Individual) για την απόδοση του κινητήρα, τη λειτουργία του DSG κ.ο.κ.
Πλαίσιο – Ανάρτηση: Ριζική αλλαγή MQB
Κατά την εξέλιξη της νέας γενιάς Golf, από το πλαίσιο και το αμάξωμα του αυτοκινήτου, οι άνθρωποι της VW κατάφεραν να εξοικονομήσουν 23 κιλά – τα περισσότερα δηλαδή από οποιοδήποτε άλλο τμήμα του αυτοκινήτου εκτός των κινητήρων. Αυτό επιτεύχθηκε λόγω της υιοθέτησης μιας ολοκαίνουργιας πλατφόρμας MQB, που πρωτογνωρίσαμε φέτος στο νέο Audi A3. To πλαίσιο αυτό φέρει ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ εκτός της συμβολής του στη μείωση του βάρους, σύμφωνα πάντα με τη VW, προσφέρει ακόμη υψηλότερα επίπεδα ακαμψίας που, πιθανά, θα επιτρέψει στο νέο Golf να ανταποκριθεί με επιτυχία στις νεότερες και πιο αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP.
Ηλεκτρονικά βοηθήματα: Αναβάθμιση
Αναφορικά με τα συστήματα ασφαλείας, για πρώτη φορά βλέπουμε το Multi Collision Brake System, που επεμβαίνει στα φρένα μετά από μία σύγκρουση για να μειώσει την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου, αποφεύγοντας το ενδεχόμενο δεύτερης σύγκρουσης. Παράλληλα, το Golf εφοδιάζεται με το σύστημα PreCrash που επεμβαίνει σε ζώνες ασφαλείας, παράθυρα και άλλα σημεία του αυτοκινήτου, «προετοιμάζοντας» έτσι συστήματα ασφαλείας και επιβαίνοντες πριν από κάποια επερχόμενη σύγκρουση.
Ο κατάλογος περιλαμβάνει ακόμα το Adaptive Cruise Control, το σύστημα Front Assist, που επεμβαίνει στα φρένα, κινητοποιώντας το αυτοκίνητο ακόμα και από ταχύτητες 150 χλμ./ώρα, αν αργήσει ο οδηγός να αντιδράσει, το City Emergency Braking, για ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα και το Park Assist, που ανιχνεύει κενά και παρκάρει το αυτοκίνητο ακόμα και σε χώρους μόλις 80 εκατοστά μεγαλύτερους από το συνολικό μήκος του.
Οδική συμπεριφορά: Ανάλογο των προσδοκιών
Πως θα περιμένατε το νέο VW Golf στο δρόμο; όπως η εξωτερική εμφάνιση δεν αποτέλεσε έκπληξη, το ίδιο ισχύει και για την οδική του συμπεριφορά. Με μία πρόταση, αυτή είναι ανάλογη των -υψηλών μας- προσδοκιών. Η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι πραγματικά πολύ καλή, ενώ η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη και απροβλημάτιστη, ακόμα και σε ρυθμούς πολύ πάνω του κανονικού. Το τιμόνι του, σαν αίσθηση και απόκριση, είναι σαφώς καλύτερο από αυτό της προηγούμενης γενιάς αλλά όχι στα επίπεδα του νέου Audi A3.
Αναφέρουμε εδώ το «ξαδερφάκι» του, καθώς τα δύο μοντέλα βασίζονται στο ίδιο πάτωμα MQB του ομίλου, αν και το Golf δείχνει πιο «βαρύ» σε αίσθηση και λιγότερο σπορ. Στην έκδοση 1,4 που οδηγήσαμε, των 140 ίππων, εντύπωση μας έκανε επίσης το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, που φροντίζει να βελτιώνει την οικονομία όταν δεν απαιτείται ιδιαίτερη ισχύς. Στην πράξη δεν αντιλαμβάνεται κανείς τη λειτουργία του. Το μόνο που ξενίζει είναι ο «ρηχός» ήχος του κινητήρα, που θυμίζει κάτι από σύνολα μικρότερου κυβισμού, χωρίς βεβαίως αυτό να είναι κακό.
Εν κατακλείδι
Στη Γερμανία το νέο Golf θα κυκλοφορήσει με τιμή από 16.975 ευρώ και υψηλότερο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Για την Ελλάδα, ωστόσο, ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί τιμές. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στις 15 Οκτωβρίου και θα αρχίσει να πωλείται στα τέλη Νοεμβρίου, αρχικά στη μικρή έκδοση 1,2 των 85 ίππων και κατόπιν στις υπόλοιπες. Εμείς θα περιμένουμε με αγωνία την ώρα της πλήρους δοκιμής επί ελληνικού εδάφους, καθώς πρόκειται για ένα μοντέλο που στοχεύει ξεκάθαρα στην κορυφή.