Οδηγούμε το νέο Toyota RAV4
25.662 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/2/2013
Το αυτοκίνητο που ίδρυσε την κατηγορία των SUV, το Toyota RAV4, έφτασε στην 4η γενιά του. To οδηγούμε για να διαπιστώσουμε πόσο πιο μπροστά έχει πάει την κατηγορία που δημιούργησε.
Ακολουθώντας την εξελικτική διαδικασία, το Toyota RAV4 μπαίνει στην 4η γενιά του, ως το μεγαλύτερο σε διαστάσεις Ευρωπαϊκό RAV4 στην ιστορία, τοποθετημένο μάλιστα, υψηλότερα από κάθε άλλη φορά στη γκάμα των SUV της μάρκας. Με τον τρόπο αυτό, η Toyota τονίζει από την μία, την επιβλητικότητα του πρώτου SUV στην ιστορία της αυτοκίνησης, ενώ από την άλλη αφήνει χώρο χαμηλότερα για ένα ακόμη μικρότερο SUV, εκτός από το ήδη υπάρχον, Toyota Urban Cruiser. Το νέο ιαπωνικό SUV θα αρχίσει να διατίθεται στην Ελλάδα από τον Απρίλιο, σε τιμές ίδιες με του προηγούμενου μοντέλου.
Εμφάνιση: μεγαλύτερες διαστάσεις, σχεδίαση με πάθος
Το νέο Toyota RAV4 έρχεται με αυξημένο μήκος 4,569 μέτρων (+205 χλστ.), πλάτος 1,844 μέτρων (+30 χλστ.) και μεταξόνιο 2,659 μέτρων (+99 χλστ.), σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του. Οι διαστάσεις αυτές σε συνδυασμό με τη μείωση του ύψους κατά 25 χλστ., ωφελούν το δυναμισμό και την επιβλητικότητα, χωρίς παράλληλα να χάνεται η απαραίτητη κομψότητα. Η νέα εξωτερική σχεδίαση του μοντέλου, πατά πάνω στη νέα φιλοσοφία της Toyota που μας συνέστησε το νέο Auris.
Στο εμπρόσθιο τμήμα, τα φωτιστικά να δημιουργούν ένα ενιαίο πάνελ με τις γρίλιες της μάσκας, το καπό τραβιέται προς τα εμπρός και το παρμπρίζ είναι λιγότερο κάθετο από το παρελθόν. Το αποτέλεσμα είναι συμβατό με το μοντέλο "under priority", χαρακτηριστικό δείγμα του οποίου είναι η μεγάλη εισαγωγή αέρα. Αντίστοιχα στο πίσω τμήμα, τα φωτιστικά θυμίζουν από το νέο Auris, ωστόσο εδώ, η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών είναι εντελώς κάθετη για πρακτικούς λόγους. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι τονισμένοι ώμοι του αμαξώματος.
Εσωτερικό: Μοντέρνα ατμόσφαιρα, ποιοτική κατασκευή
το εσωτερικό του νέου Toyota RAV4 αποκαλύπτεται ένα εντελώς νέο περιβάλλον, το οποίο παραπέμπει αισθητικά σε μοντέλο της πιο premium «αδελφής» Lexus. Ξεχωρίζουμε το περβάζι στο κέντρο του ταμπλό, το οποίο χωρίζει σε δύο τμήματα την κεντρική κονσόλα και φιλοξενεί επάνω του τα χειριστήρια του κλιματισμού. Ιδιαίτερη είναι και η σχεδίαση του τούνελ της κονσόλας μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων, στην οποία φιλοξενούνται μάλιστα και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα.
Το τιμόνι τέλος με τρεις ακτίνες δίνει μια σπορτίφ πινελιά, ενώ ο μπλε φωτισμός του πίνακα οργάνων βοηθάει στην ξεκούραστη οδήγηση τη νύχτα. Ποιοτικά, το νέο RAV4 προσφέρει πλαστικά με φινίρισμα υψηλότατης ποιότητας φινίρισμα, ενώ ανάλογα την έκδοση αρκετές επιφάνειες είναι ντυμένες με δέρμα, αναδύοντας μια πολυτελή νότα. Σε χρηστικό επίπεδο η εργονομία δε δημιουργεί προβλήματα, με εξαίρεση το interface του συστήματος πλοήγησης που θέλει συνήθεια στο χειρισμό του, ενώ η περιφερειακή ορατότητα είναι άψογη και τα όρια του αμαξώματος εύκολα στην εκτίμησή τους.
Χώροι: Το δυνατό του σημείο
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος και το μακρύ μεταξόνιο των 2,659 μέτρων, ωφελούν ιδιαίτερα τους χώρους για τους επιβάτες στο εσωτερικό του νέου RAV4, που φιλοδοξεί να είναι το πιο ευρύχωρο της κατηγορίας.Το πορτ-μπαγκάζ είναι πιο μακρύ από ποτέ, με αυξημένο όγκο 547 λίτρων, αλλά και περισσότερη χωρητικότητα κάτω από το δάπεδο (από 51 έως 100 λίτρα, ανάλογα με την ύπαρξη ρεζέρβας ή κιτ επισκευής). Την πρακτικότητα αυξάνει το χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών, αλλά και η πίσω πόρτα, που πλέον ανοίγει προς τα πάνω και όχι προς τα έξω.
Κινητήρες: Χαμηλές εκπομπές CO2 σε 4x4 και 4x2
Με κινητήρες αποκλειστικά και μόνο υψηλού κυβισμού θα διατεθεί το νέο Toyota RAV4, ανάμεσα στους οποίους βρίσκεται και ένας νέος diesel 2,0 λίτρων με απόδοση 124 ίππων, που όμως η ελληνική αντιπροσωπεία δεν σκέφτεται να τον εισάγει άμεσα. Κρίμα, γιατί το μοτέρ αυτό, πέραν που ότι είναι πρόθυμο και αθόρυβο, εκπέμπει μόνο 127 γρ./χλμ.CO2 (σε έκδοση 4x2 με τη βοήθεια του Start&Stop).
Το RAV4 εξοπλίζεται και με τον γνώριμο βενζινοκινητήρα των 2,0 λίτρων με 151 ίππους της εταιρείας, αλλά και με τον diesel D-4D των 2,2 λίτρων με 150 ίππους. Αμφότεροι οι κινητήρες αυτοί συνδυάζονται με ένα νέο αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο προσφέρει και πάλι δυνατότητα κλειδώματος του ποσοστού της ροπής στο 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων. Στα κιβώτια τέλος, όλα τα παραπάνω μηχανικά σύνολα έρχονται στάνταρ με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ προαιρετικά υπάρχει ένα κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης) για το 2λιτρο βενζινοκινητήρα.
Οδική συμπεριφορά: Πιστό στην εύκολη και ευέλικτη οδήγηση
Ξεκινώντας από το γεγονός ότι η θέση οδήγησης έχει χαμηλώσει σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο, ενώ το τιμόνι έχει έρθει στο κοντά στον οδηγό, το ηλεκτρικό τιμόνι έχει γίνει πιο άμεσο, ενώ η ανάρτηση έχει σεταριστεί από την αρχή, το νέο RAV4 εξελίσσει τους παράγοντες που το κατέστησαν δημοφιλές. Δηλαδή παραμένει ευέλικτο και ενδιαφέρον οδηγικά. Στις τετρακίνητες εκδόσεις το σύστημα Dynamic Torque Control AWD μεταφέρει ροπή στους πίσω τροχούς, όχι μόνο όταν οι εμπρός χάνουν την πρόσφυσή τους, αν και όταν διαγνωσθεί υποστροφή. Με την ροπή στον πίσω άξονα από 10%-50% ανάλογα τις συνθήκες, το νέο RAV4 γίνεται πιο ασφαλές και πιο «παιχνιδιάρικο» από το παλιό. Τόσο ως 4x4 όσο και ως 4x2 το νέο RAV4 έχει αποκτήσει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, είναι άνετο εντός και εκτός δρόμου, ενώ το νέο τιμόνι συμβάλλει στη συμμετοχική οδήγηση.
Στις στροφές γέρνει λίγο περισσότερο από ό,τι θα περίμενε κανείς, αλλά το στιβαρό πλαίσιο το βοηθάει να πλασάρεται με αυτοπεποίθηση, βοηθούντος και του ESP. Παράλληλα στον ανοιχτό δρόμο είναι ήσυχο και ευθύβολο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ροπή των κινητήρων diesel βοηθάει το νέο RAV4 να αναδείξει τη φρεσκάδα του στο δρόμο, με πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ενώ ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί πολιτισμένα, αλλά του λείπει η δύναμη.
Info: Το νέο Σύστημα Integrative Dynamic Drive
Ένα από τα νέα στοιχεία του RAV4 4ης γενιάς αποτελεί η υιοθέτηση ενός νέου ηλεκτρονικού συστήματος με την ονομασία «Integrative Dynamic Drive». Το σύστημα αυτό που είναι διαθέσιμο και στο 4Χ2 και στο 4Χ4 μοντέλο, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αλλάξει κατά το δοκούν τα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Επιλέγοντας το σετάρισμα «Sport», το σύστημα «σφίγγει» την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του τιμονιού, αλλάζει την απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, επεμβαίνει στα αυτόματα κιβώτια διατηρώντας τη σχέση σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και εμπλέκει πιο γρήγορα την τετρακίνηση στις 4Χ4 εκδόσεις.
Όλα αυτά συμβάλλουν σε μια πιο δυναμική οδήγηση έναντι της επιλογής «Normal», η οποία είναι προσανατολισμένη προς μια πιο οικονομική οδήγηση.