5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η έλευση του diesel έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στη γκάμα του Civic.
Honda Civic 1,6 diesel, ο χαμένος κρίκος
18.809 Επισκέψεις στο άρθρο (14/3/2013)
Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους το νέο, πετρελαιοκίνητο Civic, με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων και 120 ίππων. Αν και μέχρι τώρα έλειπε από τη γκάμα της Honda, το αποτέλεσμα αποζημιώνει για την απουσία.
Σε μία αγορά που στρέφεται σαφώς προς την πετρελαιοκίνηση, είναι μάλλον ατόπημα να μένει κανείς έξω από το χορό. Αυτή ακριβώς ήταν η κατάσταση της Honda, μέχρι πρότινος, αφού το Civic, αν και καθόλα αξιοπρεπές στην κλάση του, περιοριζόταν μόλις σε 2 σύνολα βενζίνης. Αυτό, πλέον, αλλάζει, με την έλευση του νέου 1,6 i-DTEC, ενός σύγχρονου diesel, από τους καλύτερους που κυκλοφορούν στην αγορά.
Προηγμένος τεχνολογικά, διαθέτει αλουμινένιο μπλόκ και κυλινδροκεφαλή, επιτυγχάνοντας έτσι πολύ χαμηλό βάρος. Για να επιτύχει την απόδοση των 120 ίππων και τη ροπή των 300Nm, κάθε του εξάρτημα έχει σχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους, των διαστάσεων και των τριβών. Στα δυνατά του σημεία ανήκει το turbo 4ης γενιάς της Garrett με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ταχύτητα περιστροφής, τα σύστημα ψεκασμού καυσίμου με ηλεκτρομαγνητικά μπεκ της Bosch που μπορεί να λειτουργεί με υψηλή πίεση 1.800 bar και το εξελιγμένο EGR, σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων, με δύο βαλβίδες, χαμηλής και υψηλής πίεσης.
Στην πράξη, το πετρελαιοκίνητο Civic δείχνει να διαθέτει δύναμη παντού, ακόμα και στις χαμηλές στροφές, με γραμμική λειτουργία και σχεδόν ανεπαίσθητο θόρυβο και κραδασμούς. Εντυπωσιακό επίσης είναι ότι παρά τις υψηλές τιμές ισχύος και ροπής, η μέση κατανάλωση αγγίζει μόλις τα 3,6 λίτρα, με τις εκπομπές καυσαερίων στα 94 γρ. CO2/χλμ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, αν και Euro 5, έχει κατασκευαστεί έτσι ώστε στο μέλλον, με ελάχιστες αλλαγές, να επιτυγχάνει προδιαγραφές ρύπων Euro 6.
Κατά τα άλλα, ορισμένες μικροβελτιώσεις στην αεροδυναμική, στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης κάνουν το πετρελαιοκίνητο Civic ακόμα καλύτερο από τα βενζινοκίνητα αδερφάκια του. Καινούριο, με πολύ καλή κλιμάκωση, αίσθηση και ακρίβεια είναι και το κιβώτιο των έξι σχέσεων με το οποίο εφοδιάζεται.
Το αυτοκίνητο διατίθεται στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις, Comfort και Sport, αμφότερες με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Η τιμή του ξεκινάει από τα 20.970 ευρώ για την πρώτη και ανεβαίνει στα 22.570 ευρώ για τη δεύτερη (με όφελος απόσυρσης). Για το ο,τι πρόκειται για ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία diesel στα 1,6 λίτρα, δεν τίθεται λόγος. Σύντομα, ωστόσο, θα επανέλθουμε με περισσότερα στοιχεία από την αναλυτική δοκιμή του από το auto Τρίτη.