Γιατί η Ford δεν ανακοινώνει μέγιστη ισχύ 200 άλογα για το Ford Fiesta ST;
182 ή 200 άλογα το Fiesta ST;
7.759 Επισκέψεις στο άρθρο (3/6/2015)
Η Ford ανακοινώνει πως το Fiesta ST είναι 182 άλογα. Οι επιδόσεις του, αλλά και η αίσθηση που αφήνει στην οδήγηση με τέρμα το γκάζι δείχνουν πως είναι γύρω στα 200. Όσα δηλαδή με αστερίσκο δηλώνει η «μαμά» εταιρεία σήμερα. Τι συμβαίνει;
Τελικά αποδείχτηκε πως το Fiesta ST έχει στην πραγματικότητα 18 άλογα παραπάνω, αλλά όχι μόνιμα. Ο κινητήρας του αυτοκινήτου έχει μια δυνατότητα για βραχύ χρονικό διάστημα να αυξάνει την μέγιστη πίεση του turbo, η οποία οδηγεί την ροπή στα 290 Nm. Αυτό ενδεχομένως να το έχετε δει και στο επίσημο φυλλάδιο του μοντέλου, αλλά και σε άλλα turbo μοντέλα.
Αυτό όμως που η Ford δεν ανέφερε αρχικά τουλάχιστον στην Ευρώπη, είναι ότι πέραν της ροπής αυξάνεται και η ισχύς στα 200 άλογα για 15 δλ. κατά την διάρκεια αυτής της λειτουργίας, σε συνθήκες πλήρους φορτίου και με τέρμα το γκάζι. Πέρα από την επίσημη Ford και ο, τρόπον τινά επίσημος βελτιωτής της, οίκος Μountune, στα διαγράμματα του Fiesta ST που παραθέτει, είναι φανερό ότι η ισχύς κορυφώνεται στα 200 άλογα.Γιατί η Ford δεν ανακοινώνει μέγιστη ισχύ 200 άλογα για το Ford Fiesta ST; Η απάντηση είναι πως η πιστοποίηση του Fiesta ST έχει γίνει για 182 άλογα και στην Ευρώπη δεν επιτρέπεται να διαφημίζονται μεταβατικές καταστάσεις της ροπής και της ισχύος ως μόνιμες. Στην Αμερική που δεν υπάρχει αυτό το νομικό κώλυμα, το αυτοκίνητο ορίζεται επίσημα ως 197 άλογα. Η ελαφρά μειωμένη ισχύς στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού Ωκεανού έχει να κάνει με το λιγότερων οκτανίων καύσιμο που είναι διαθέσιμο εκεί.
Συνεπώς το αυτοκίνητο αποτελεί μια μοναδική περίπτωση, η οποία οδηγεί σε… απώλεια 18 ίππων στα χαρτιά για νομικούς λόγους. Με αστερίσκο το ελληνικό φυλλάδιο τεχνικών πληροφοριών αναφέρει πλέον τη μεταβατική κατάσταση μέγιστη ισχύος στα 200 άλογα. Φυσικά και δε μας ενοχλεί κάτι τέτοιο μιας και το Fiesta ST χάρη στα εξαιρετικά δυναμικά του χαρακτηριστικά και τον fun to drive χαρακτήρα του είναι το αγαπημένο μας «καυτό» μικρό χάτσμπακ της αγοράς. Εσείς έχετε πρόβλημα, που το Fiesta ST είναι τελικά 200 άλογα και όχι 182; Είναι ωραίο να έχεις περισσότερα άλογα από όσα σου… πουλάνε;
Είναι απορίας άξιο πως κατασκευαστές όπως Fiat group, Hyundai – KIA Ford, Renault – Nissan Alliance, Peugeot μπορούν και βγάζουν από κινητήρες 1.4lt – 1.6lt πολλά και αξιόπιστα άλογα ενώ η κουβάγκεν με τους πολυδιαφημισμένους TSIμπαει λαδί έκανε μια τρύπα στο νερό.
Προφανώς η μεγαλύτερη ροπή και κατά συνέπεια η μεγαλύτερη ισχύς οφείλονται σε λειτουργία overboost, γι'αυτό και είναι περιορισμένης διάρκειας. Λογικά, αφού η ροπή αυξάνεται και κορυφώνεται στις ίδιες στροφές όπως και πριν, θα αυξάνεται και η ισχύς, που είναι το γινόμενο ροπή Χ στροφές. Τώρα, αν η Ford προβάλλει την αυξημένη ροπή, αλλά όχι και την αυξημένη ισχύ, μάλλον οφείλεται σε κάποιους γραφειοκρατικούς λόγους.
Σαν υπέρμαχος της μεγάλης ιπποδύναμης και ροπής, πιστεύω ότι όσο περισσότερα άλογα έχει ένα αυτοκίνητο τόσο το καλύτερο. Ακόμη αν αγόραζα το συγκεκριμένο, την επόμενη μέρα θα πήγαινα σε ειδικό βελτιωτή, να του αυξήσω ακόμη περισσότερο την ιπποδύναμη και ροπή, μέχρι εκεί που αντέχει ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης. Μια αύξηση της πίεσης του turbo και μια επαναρύθμιση της ECU είναι ο ευκολότερος τρόπος αύξησης της ισχύος και της ροπής. Για περισσότερη ακόμη αύξηση, μπορεί κάποιος να αλλάξει το turbo με μεγαλύτερο και να τοποθετήσει και να ρυθμίσει κατάλληλα μια aftermarket ECU, αρκεί να αντέχουν τα έμβολα και οι διωστήρες του κινητήρα, την επιπλέον αύξηση της ιπποδύναμης και ροπής. Αν δεν αντέχουν, υπάρχουν και τα σφυρήλατα έμβολα και οι κατάλληλοι διωστήρες και ότι άλλο χρειάζεται προκειμένου να φτιάξεις ένα καλό και αξιόπιστο σύνολο, που θα σου δίνει αξέχαστες συγκινήσεις. Εννοείται ότι σε μια μεγάλη αύξηση της ιπποδύναμης και ροπής, θα χρειαστεί και αναβάθμιση φρένων, ανάρτησης, τροχών κ.λ.π. Το καλό με τις βελτιώσεις είναι ότι μπορείς να τις κάνεις σταδιακά και έτσι να μην πληρώσεις όλα μαζί τα χρήματα. Επίσης βελτιώνοντας ένα αυτοκίνητο σταδιακά, ας πούμε κάθε χρόνο, είναι σαν να το αλλάζεις και να μην το βαρεθείς ποτέ.
δε νομιζω να εχει και κανεις παραπονο γενικα απο το st ! οτι πιο κοντινο στον ορο gti που εχει χαθει στο περασμα του χρονου . .το εχω οδηγησει και το στοκ και του βελτιωτικο οικου κ μπορω να πω πως δεν μασαει πουθενα. δυναμη παντου κ στις 2 εκδοχες !! για 1.600cc k 200 η 182 hp , για ελλαδα κ εθνικο οδικο δικτυο εισαι κομπλε κ με το παραπανω !! τωρα περιμενω το fiesta rs . .