Το Honda Civic Type R το τελευταίο τέταρτο του αιώνα έχει εδραιωθεί ως ένα από τα καλύτερα «καυτά» hatchback στην κατηγορία των προσθιοκίνητων. Η Honda γιορτάζει τα 25 χρόνια παρουσίας του, κάνοντας μία μίνι αναδρομή στους προγόνους του μοντέλου φτάνοντας έως το σημερινό μοντέλο 6ης γενιάς, το οποίο παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες.
Το αρχικό Civic Type R ήρθε στο προσκήνιο το 1997 και έγινε αμέσως μεγάλη επιτυχία. Η γενιά EK9 Type R χρησιμοποιούσε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων που απέδιδε 117 ίππους ανά λίτρο. Το συνολικό βάρος του μοντέλου ανέρχονταν στα 1.050 κιλά, ενώ εξοπλίζονταν με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και νέα ανάρτηση που μεταμόρφωσαν πλήρως την οδηγική εμπειρία.
2η γενιά (2001 – 2005)
Ως αποτέλεσμα της μεγάλη επιτυχίας που είχε η πρώτη γενιά του Civic Type R, το 2001 το μοντέλο της 2ης γενιάς προσφέρθηκε σε όλη την Ευρώπη. Το νέο αυτοκίνητο παρουσίασε έναν ολοκαίνουργιο και πλέον εμβληματικό κινητήρα της σειράς DOHC i-VTEC «K» 2.0 λίτρων. Επίσης διέθετε αναβαθμισμένα φρένα αλλά και αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 80% χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο αμάξωμα.
Το 2007 ήρθε η 3η γενιά, φέρνοντας μαζί της διαφορετικά μοντέλα για την ιαπωνική και ευρωπαϊκή αγορά. Στην Ευρώπη το μοντέλο διατήρησε τον 2λιτρο κινητήρα, αλλά εισήγαγε ένα νέο πλαίσιο που μετακινούσε το ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα μπροστινά καθίσματα για να βελτιώσει τον εσωτερικό χώρο και την ευελιξία.
4η γενιά (2015-2017)
Για την 4η γενιά του Civic Type R οι μηχανικοί της Honda εργάστηκαν σχολαστικά για να αναπτύξουν τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,0 λίτρων K20C1 που πρόσφερε εκρηκτική απόδοση και ισχύ 310 PS. Το μοντέλο έκανε πρεμιέρα το 2015 και χρειάζονταν μόλις 5,7 δευτερόλεπτα για να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα. Το σύστημα πέδησης Brembo ήταν αναβαθμισμένο και εξοπλισμένο μπροστά με δισκόφρενα διαμέτρου 351 χιλιοστών, αλλά και με εξελιγμένα γόνατα Mc Pherson με σκοπό διαχωρίζει τις κινήσεις τιμονιού και ανάρτησης. Το FK2 αποδείχθηκε η βάση για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, που κέρδισε αρκετούς τίτλους στο TCR Touring Car σε όλο τον κόσμο.
5η γενιά (2017-2022)
Το FK8 ήταν η απόλυτη εξέλιξη του Civic Type R. Το νέο αυτοκίνητο απέκτησε μια σειρά από νέα μηχανικά χαρακτηριστικά, όπως προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και μία αναβάθμιση ισχύος του προηγούμενου κινητήρα για 320 άλογα. Το εξωτερικό αεροδυναμικό πακέτο συνεργάστηκε με ένα προηγμένο, σχεδόν επίπεδο δάπεδο, για να συμβάλει ενεργά στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και την πρόσθετη κάθετη δύναμη. Το μοντέλο έκανε επίσης το ντεμπούτο του στις Ηνωμένες Πολιτείες.
6η γενιά (2022-)
Εδώ και λίγους μήνες η Honda έχει αποκαλύψει το ολοκαίνουργιο Civic Type R, το οποίο κατέχει το ρεκόρ πίστας της Suzuka στην κατηγορία των εμπροσθιοκίνητων! Το ολοκαίνουργιο Honda Civic Type R θα ξεκινήσει να πωλείται το επόμενο έτος, με τις πρώτες παραδόσεις στους πελάτες να ξεκινούν στην Ευρώπη από τις αρχές του 2023. Η Honda αναφέρει ότι το νεότερο Civic είναι το πιο ισχυρό (ίσως με 340 άλογα) και γρήγορο Type R όλων των εποχών, υποσχόμενη πως θα αποκαλύψει τα πλήρη στοιχεία του αυτοκινήτου προσεχώς.