To πρώτο ηλεκτρικό της Dacia είναι το φθηνότερο ηλεκτροκίνητο στην Ευρώπη με τιμή κάτω από 15.000 ευρώ (χωρίς επιδότηση), ηλεκτρική αυτονομία έως 295 χλμ., Crossover στοιχεία και πορτ-μπαγκάζ που θυμίζει μοντέλο της επόμενης κατηγορίας.
Η Dacia φλερτάρει καιρό με την ιδέα της δημιουργίας ενός προσιτού ηλεκτρικού οχήματος βασιζόμενη στην τεχνογνωσία, αλλά και τις τεχνολογίες που έχει στα ράφια της η Γαλλίδα μητέρα, Renault. Αυτά τα πλάνα μπήκαν στο δρόμο της υλοποίησης και το αποτέλεσμα αυτής είναι το νέο Spring, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia που έκανε το ντεμπούτο του στα πλαίσια της εκδήλωσης Renault EWays.
Το λιλιπούτειο ηλεκτρικό της Dacia φέρνει την... άνοιξη (σ.σ. η λέξη spring μεταφράζεται ως «άνοιξη») στην αγορά των ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη, αφού οι τιμές του Spring φημολογείται ότι θα κυμανθούν από τις 10.000 έως και τις 15.000 ευρώ, τιμή «λουκούμι» αν συγκριθεί με εκείνες των μοντέλων που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Συνυπολογίζοντας επιπλέον το bonus που δίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες για την αγορά ηλεκτροκίνητου, συμπεριλαμβανομένης και την Ελλάδας, η τιμή μπορεί να πέσει περισσότερο, αποτελώντας μία πολύ καλή και οικονομική λύση για αστικές μετακινήσεις, αφού διαθέτει αυτονομία 225 χλμ. σε μικτό κύκλο (WLTP), η οποία εντός πόλης σκαρφαλώνει στα 295 χλμ. με το ίδιο WLTP πρότυπο. Θυμάστε τι λέγαμε για την τάση της αύξησης της αυτονομίας στα μικρά μοντέλα που θίχτηκε στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του AutoΤρίτη.
Όσον αφορά στη σχεδίαση του επερχόμενου ηλεκτρικού μοντέλου της Dacia, πρόκειται ουσιαστικά για ένα Renault City K-ZE (σ.σ. το ηλεκτρικό μίνι Crossover της γαλλικής εταιρείας για την αγορά της Κίνας) με άλλο σήμα. Όσον αφορά στις διαστάσεις του μοντέλου, το νέο Spring έχει μήκος 3,73 μέτρα, πλάτος 1,62 μ. και ύψος 1,51 μ. με το μεταξόνιο να ορίζεται στα 2.423 χλστ. ενώ παράλληλα διαθέτει και 150 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, που του προδίδουν έναν Crossover χαρακτήρα. Το μίνι ηλεκτρικό πόλης της Dacia είναι ευέλικτο έχοντας κύκλο στροφής μόλις 4,8 μέτρα (!) ωστόσο η Dacia υποστηρίζει πως δεν γίνονται εκπτώσεις στην άνεση και την πρακτικότητα του μοντέλου που υπόσχεται ότι μπορεί να φιλοξενήσει 4 ενήλικους επιβάτες με 100 χλστ. «άνοιγμα» για τα γόνατα των πίσω και 23,1 λτ. αποθηκευτικών χώρων για τους μπροστά. Επιπρόσθετα, διαθέτει πορτ-μπαγκάζ ρεκόρ για την κατηγορία με όγκο 300 λτ. χωρίς να υπολογίζεται ο χώρος της ρεζέρβας.
Από εκεί και έπειτα, το νέο Dacia Spring συμβαδίζει πλήρως με τις τάσεις της νέας εποχής έχοντας στη φαρέτρα του όλες τις νεότερες τεχνολογίες άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Προαιρετικά υπάρχει η επιλογή του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Media Nav με οθόνης αφής 7 ιντσών και όλες τις επιλογές διασυνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth, USB, φωνητικές εντολές κ.ο.κ.). Το ταμπλό του νέου Spring δεν κρύβει εκπλήξεις σχεδιαστικά με το γνώριμο από το Duster τετράκτινο τιμόνι να βρίσκεται μπροστά από τον αναλογικό πίνακα οργάνων που διαθέτει ψηφιακές ενδείξεις μέσω μίας οθόνης 3,5 ιντσών. Τη θέση του κλασικού επιλογέα ταχυτήτων στην κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα έχει πάρει ένα περιστροφικός διακόπτης με τρεις επιλογές N, R, D.
Κλείνουμε με το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο του μίνι Crossover της Dacia που έχει ως βάση ένα ηλεκτροκινητήρα 44 ίππων (33 kW), ο οποίος αντλεί ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 26,8 kWh. Η μάρκα που βρίσκεται υπό τη σκέπη της Renault εδώ και αρκετά χρόνια διατείνεται ότι έχει χρησιμοποιηθεί όλη η τεχνογνωσία της γαλλικής φίρμας προκειμένου να επιτευχθούν γραμμικές επιταχύνσεις χωρίς δονήσεις και με κύριο γνώμονα τη μέγιστη δυνατή αυτονομία. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη φόρτιση, η Dacia αναφέρει πως σε κατάσταση γρήγορης φόρτισης χρειάζεται λιγότερο από 1 ώρα για να φορτιστεί η μπαταρία μέχρι το 80%, ενώ το 100% σε οικιακό ταχυφορτιστή Wallbox έρχεται σε λιγότερες από 5 ώρες. Σε απλή οικιακή πρίζα ο χρόνος μίας πλήρους φόρτισης ορίζεται σε κάτι λιγότερο από 14 ώρες.
Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αγορές μέσα στους προσεχείς μήνες.
Κάποιο πρόβλημα υπάρχει στο Hall 6 (sport) στις φωτογραφίες του Elation Freedom, όπου βγάζει τις ίδιες με το Naran Hypercar. Σας το αναφέρω μήπως τυχόν θέλετε να το φτιάξετε. (ΥΓ. Είμαι και ανάμεσα στα δύο μοντέλλα και δε μπορώ να αποφασίσω εύκολα αν δεν έχω πλήρη εικόνα χαχαχα :P)