Η ώρα των υβριδικών: Το νέο Toyota Yaris Hybrid θα συναντήσει απέναντί του άλλα δύο φιλόδοξα και ικανά μικρά μοντέλα με υβριδικό σύστημα κίνησης. Τα Honda Jazz Hybrid και το Renault Clio E-Tech.
Τα υβριδικά και τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και όπως φαίνεται θα αυξηθούν και στη συνέχεια, με πολλές εταιρείες να στρέφονται σε αυτές τις λύσεις για μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Η Toyota ως πρωτοπόρος εταιρεία σε αυτή την τεχνολογία έχει φτάσει στην 4η γενιά το υβριδικό της σύστημα το οποίο εξοπλίζει το νέο Yaris. Το μέχρι πρότινος υβριδικό μικρό όμως, έχει απέναντί του τώρα δύο πολύ ικανά και επίσης ιδιαίτερα νέα αυτοκίνητα. Πρόκειται για το Honda Jazz Hybrid με την Honda να επιστρέφει στην υβριδική τεχνολογία, αλλά και το Renault Clio το οποίο μέσα στην πληθώρα εκδόσεών του αποκτά και υβριδική έκδοση. Η ώρα των μικρών υβριδικών λοιπόν είναι τώρα με τα Yaris και Jazz να αναμένονται άμεσα για δοκιμή και το Clio προς τα τέλη του έτους. Εμείς επιχειρούμε μια πρώτη σύγκριση σε τομείς που μας επιτρέπουν τα πρώτα στοιχεία που γνωρίζουμε γι`αυτά.
Σχεδίαση: Πιο φρέσκο και ξεχωριστό το Yaris
Η σχεδίαση είναι το πρώτο πεδίο αντιπαράθεσης των τριών νέων μικρών υβριδικών αυτοκινήτων και αν και αποτελεί υποκειμενική κρίση, εμείς σκιαγραφούμε τον χαρακτήρα του καθενός αρχικά. Σε αισθητικό επίπεδο λοιπόν ξεχωρίζει ξεκάθαρα το νέο Toyota Yaris προβάλλοντας ένα πιο compact και δυναμικό σύνολο. Σημεία «κλειδιά» της σχεδίασής του αποτελούν τα έντονα φτερά, οι ακροβολισμένοι τροχοί στα άκρα του αμαξώματος, η επιθετική σχεδίαση του εμπρός μέρους και τα όμορφα πίσω φωτιστικά του σώματα. Το Honda Jazz και σε αυτή την νέα του γενιά παρουσιάζει ένα αισθητικό προφίλ που παραπέμπει σε MPV αυτοκίνητο, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειές του να αποτελούν κυρίαρχο χαρακτηριστικό του. Το Renault Clio και στην υβριδική του έκδοση παρουσιάζεται ιδιαίτερα κομψό, συνδυάζοντας την δυναμική με την εκλεπτυσμένη του αισθητική με εξαιρετικό τρόπο.
Τιμές-Eξοπλισμός: Mε ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, φθηνότερο το Yaris
Τα Toyota Yaris και Honda Jazz είναι ήδη διαθέσιμα για παραγγελία στη χώρα μας, ενώ έχουμε και τον εξοπλισμό της κάθε έκδοσης ξεχωριστά, ενώ το Renault Clio θα είναι διαθέσιμο από τον Νοέμβρη του έτους που διανύουμε. Το Honda Jazz ξεκινά από τα 21.700 ευρώ και διατίθεται σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού, με τον εξοπλισμό να είναι πληρέστατος από το πρώτο επίπεδο της έκδοσης Comfort. Σε αυτή περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, κεντρικός αερόσακος για τους εμπρός επιβάτες και αερόσακος γονάτων οδηγού επιπλέον των υπολοίπων, τα συστήματα ασφάλειας Honda Sensing (σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης, eCall, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, προσαρμοζόμενο Cruise Control, σύστημα ειδοποίησης για εκούσια αλλαγή λωρίδας κ.α.) ενώ διαθέτει επίσης θερμαινόμενα καθίσματα, οθόνη 5 ιντσών, κλιματισμό, ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών κ.α.
Το Toyota Yaris ξεκινά από τα 17.335 ευρώ και είναι και αυτό πλούσια εξοπλισμένο στη βασική έκδοση Active, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες 15 ιντσών, 7 αερόσακους με κεντρικό αερόσακο για τους εμπρός επιβάτες, κλιματισμό, τα συστήματα του Toyota Safety Sense (περιλαμβάνει συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας όπως σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης, eCall, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, προσαρμοζόμενο Cruise Control, σύστημα ειδοποίησης για εκούσια αλλαγή λωρίδας κλπ.), ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών κ.α.
Στο κομμάτι των κινητήρων και της υβριδικής τεχνολογίας τα 3 αυτοκίνητα έχουν αρκετά κοινά στοιχεία αλλά και κάποιες διαφορές. Αρχικά τα Honda Jazz και Toyota Yaris εφοδιάζονται με θερμικό κινητήρα 1,5 λίτρων. Του Jazz είναι 4κύλινδρος και αποδίδει σε συνεργασία με δυο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικά 109 ίππους και 253 Nm ροπής, ενώ του Yaris είναι 3κύλινδρος και αποδίδει μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα του συστήματος συνδυαστικά 115 ίππους και 207 Νm ροπής.
Ο μεγαλύτερος κινητήρας της παρέας είναι αυτός του Clio που είναι 4κύλινδρος με χωρητικότητα 1,6 λίτρων ο οποίος αποδίδει 140 ίππους συνδυαστικά με τα δυο ηλεκτρικά μοτέρ. Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών μοντέλων είναι τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων τους, με το Jazz να εφοδιάζεται με το eCVT, το Yaris με CVT και το Clio με το αυτόματο Ε-Τech κιβώτιο της Renault.
Στο κομμάτι των επιδόσεων ξεχωρίζει το Clio για την μεγαλύτερη τελική του, και το Honda Jazz για τις επιδόσεις του από στάση, ωστόσο στο πεδίο της κατανάλωσης το 4ης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota δεν έχει αντίπαλο, με μέση κατανάλωση κατά WLTP στα 3,7 λτ./100 χλμ..
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο εσωτερικός κόσμος των τριών υβριδικών μοντέλων με την εικόνα να είναι σε κάθε περίπτωση σύγχρονη και να ενισχύεται από τα high-tech στοιχεία του εξοπλισμού. Ξεκινώντας από το Honda Jazz, η σχεδίαση του εσωτερικού αντανακλά την καθαρή εμφάνιση του εξωτερικού του, όντας ευχάριστο και ταυτόχρονα φιλικό προς τον χρήστη.
Το Renault Clio «έχασε» αρκετά από τα διαθέσιμα λίτρα του χώρου αποσκευών εξαιτίας της υβριδικής τεχνολογίας (από 390 στα 256 λίτρα), όμως και πάλι ικανοποιεί.
Το εσωτερικό του Renault Clio και στην υβριδική του έκδοση E-Tech αναμένεται να προβάλλει υψηλό επίπεδο ποιότητας και συναρμολόγησης, ενώ αισθητικά είναι σύγχρονο και καλαίσθητο. Τις εντυπώσεις κερδίζει η 7 ή 10 ιντσών οθόνη του συστήματος infotainment και οι πρακτικοί διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, ενώ όπως και το Jazz διαθέτει ανάλογα με την έκδοση και ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Το νέο Toyota Yaris παρουσιάζεται επίσης ενδιαφέρον και στο εσωτερικό του, με την σχεδίαση να είναι περισσότερο εμπνευσμένη και να εκφράζει τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Ο εξοπλισμός κι εδώ είναι σε θέση να αναδείξει τον high-tech αέρα διαθέτοντας ανάλογα με την έκδοση και σύστημα Head Up Display, ενώ η οθόνη του συστήματος infotainment έχει διαγώνιο 7 ιντσών.
Xώροι: Αναμένεται καλύτερο το Jazz Χωρίς να είμαστε ακόμα σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις με βάση τις μετρήσεις μας, στο πεδίο των χώρων φαίνεται πως τα μικρά υβριδικά της παράλληλης παρουσίασης είναι επαρκή για τις μεταφορικές ανάγκες 4 επιβατών. Το Honda Jazz κερδίζει στον τομέα της πρακτικότητας με τα Magic Seat καθίσματα να προσφέρουν για άλλη μια φορά μεγάλες δυνατότητες, ενώ ο χώρος αποσκευών του είναι ο μεγαλύτερος με 304 λίτρα χωρητικότητας έναντι των 254 λίτρων που διαθέτουν τα Clio και Yaris σε αυτές τις εκδόσεις.
Λίγο πριν βρεθούμε πίσω από το τιμόνι των τριών αυτοκινήτων (πρώτα στα Yaris και Jazz και προς τα τέλη του έτους στο Clio), η πρώτη εντύπωση είναι πως παρά τον κοινό στόχο τους που είναι η χαμηλή κατανάλωση και η οικονομία στη χρήση, το καθένα έχει εστιάσει σε διαφορετικούς τομείς για να κερδίσει το κοινό. To Yaris είναι πιο νεανικό σε σχεδίαση και πιο μοντέρνο σε όλα τα επίπεδα, ενώ το Honda Jazz προβάλλει στα βασικότερα στοιχεία του τους μεγάλους χώρους, την πρακτικότητα και την άνεση. To Renault Clio Ε-TECH αναμένεται να προβάλλει τα ποιοτικά και οδηγικά χαρακτηριστικά όπως και τα συμβατικά αδέρφια του με επιτυχία την ευχάριστη οδική συμπεριφορά, με την άνεση της ανάρτησης και την υψηλή ποιότητα κύλισης.