ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Dacia Duster, Ford Kuga και VW Tiguan, μαζί με το Fiat Panda Trekking αποδεικνύουν ότι δε χρειάζεται να είσαι μικρός και ελαφρύς, για να παραμένεις οικονομικός.
14 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Dacia Duster, Ford Kuga και VW Tiguan, μαζί με το Fiat Panda Trekking αποδεικνύουν ότι δε χρειάζεται να είσαι μικρός και ελαφρύς, για να παραμένεις οικονομικός.

4 crossover που μπαίνουν στο Δακτύλιο

18.110 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2013)

Έχουν εκτός δρόμου ικανότητες, είναι trendy, με σύγχρονες τεχνολογίες, καλές επιδόσεις, ενώ προσφέρουν ανέσεις και ασφάλεια στις ασφάλτινες βόλτες τους. Είναι 4 από τα πιο δημοφιλή δικίνητα crossover.

Γνωρίστε τα crossover νέας γενιάς. Είναι υπερυψωμένα, έχουν δυναμική εμφάνιση, σύγχρονη τεχνολογία, μοντέρνα αμαξώματα και πολλές δυνατότητες κίνησης σε ποικιλία εδαφών, παρότι τους λείπει η τετρακίνηση. Τα σύγχρονα δικίνητα crossover της παρουσίασής μας, έχουν ακόμα ένα κοινό χαρακτηριστικό. 
Μπαίνουν ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο αποδεικνύοντας πως δε χρειάζεται να είσαι μικρός και ελαφρύς για να παραμένεις οικονομικός στη μετακίνησή σου. Τρανταχτά παραδείγματα αυτής της θεωρίας είναι τα Dacia Duster, Ford Kuga και VW Tiguan που όλα τους εκπέμπουν κάτω από 140 γρ./χλμ. CO2, ενώ έχουν και πολύ χαμηλή κατανάλωση. 
Εξίσου οικονομική, αλλά σαφώς περισσότερο ευέλικτη και ελαφριά είναι και η νέα έκδοση του Fiat Panda, με τον κωδικό Trekking, που έχει ανάλογα «πράσινα» χαρακτηριστικά. Ας γνωρίσουμε καλύτερα τους δημοφιλείς εκπροσώπους της ιδιαίτερης αυτής κατηγορίας που έχει πολλούς φανατικούς. Και με το δίκιο τους. 
Οδική συμπεριφορά: Aνετα στο δρόμο, ικανά έξω από αυτόν 
Tο μεγάλο πλεονέκτημα των crossover είναι ότι, ακόμα και ως 2κίνητα έχουν πολύ καλές ικανότητες κίνησης και εκτός δρόμου, κυρίως λόγω της μεγάλης απόστασης που έχουν από το έδαφος, των ελαστικών μεικτής χρήσης, αλλά και της ενισχυμένης ανάρτησης που έχει σχεδιαστεί για να ικανοποιεί και τις τετρακίνητες εκδόσεις τους. 
Έτσι, το Duster εμφανίζεται απόλυτα ισορροπημένο, καθώς προσφέρει καλή άνεση, πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και τη μεγαλύτερη ευκολία «κατάποσης» των εκτός δρόμου ανωμαλιών. Από την άλλη, στις στροφές γέρνει αρκετά και το τιμόνι του δε μεταφέρει πολύ πληροφόρηση, αλλά σε σημείο που δεν προβληματίζει. Αλλωστε, στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο και άνετο, αν και οι καθρέπτες προκαλούν αεροδυναμικούς θορύβους. Η άνετη προσπέλαση των εμποδίων είναι χαρακτηριστική και στο χώμα. 
Το Tiguan κινείται στα γνωστά πρότυπα του ομίλου, δηλαδή με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης «καταπίνοντας» άνετα πολλά χιλιόμετρα και δείχνοντας εξαιρετικά σταθερό, αποτέλεσμα της πολύ καλής δουλειάς που έχουν κάνει οι μηχανικοί σε πλαίσιο και ανάρτηση. 
Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές και δεν τρομάζουν. Το Tiguan αποπνέει στιβαρότητα και ασφάλεια, χαρακτηριστικά που εκτιμούνται άμεσα από οδηγό και επιβάτες. Η απόσταση από το έδαφος των 200 χιλιοστών αποδεικνύεται αρκετή για κίνηση εκτός δρόμου ακόμα και με πλήρες φορτίο επιβατών και αποσκευών. Η απουσία της τετρακίνησης θα γίνει αισθητή σε υπερβολικά κακοτράχαλα κομμάτια. 
Ο οδηγός του Kuga θα εκτιμήσει από την αρχή την πανοραμική θέα και τα άνετα καθίσματα που προσφέρουν σωστή στήριξη. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση και «καταπίνει» τα πάντα, ελέγχοντας ικανοποιητικά τις κινήσεις του αμαξώματος, αλλά η «κοφτερή» συμπεριφορά του προηγούμενου μοντέλου έχει αμβλυνθεί. 
Οι κλίσεις είναι πιο εμφανείς στις στροφές και σε συνδυασμό με την εμφανή τάση για υποστροφή ισχύος, αν πατήσεις γκάζι νωρίς μέσα στη στροφή (παρά το TVC), το Kuga δε θα σε προτρέψει να το πιέσεις στα όρια του, παρά το καλό σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (197,2 χλστ.) θα βοηθήσει αρκετά στις ήπιες μετακινήσεις εκτός ασφάλτου και το πέρασμα από κακοτεχνίες και σαμαράκια. Για τα πιο δύσκολα, υπάρχουν οι τετρακίνητες εκδόσεις. 
Κινητήρες: Για ελεύθερη πρόσβαση στον «πράσινο» δακτύλιο 
Εδώ έχουμε να κάνουμε με τρία ικανότατα σύνολα που το καθένα μεταφράζει το θέμα της οικονομίας με το δικό του τρόπο, ενώ όλα επιτρέπουν ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο με εκπομπές CO2 κάτω από 140 γρ./χλμ. Το Duster έχει ένα από τα καλύτερα diesel της αγοράς, καταγωγής Renault. O 1,5 dCi προσφέρει πλούσια ροπή και καλές επιδόσεις στο ελαφρύ, σχετικά, Dacia. 
Παράλληλα, είναι αυτό με την χαμηλότερη κατανάλωση. Το Kuga και το Tiguan έχουν 2λιτρους diesel κινητήρες με ταυτόσημη απόδοση, κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Με 5,3 λτ./100 χλμ. κρίνονται πολύ οικονομικά, ενώ με 139 γρ./χλμ. μπαίνουν και αυτά ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο. Μεταξύ των δύο, το VW έχει ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις λόγω του ότι είναι λίγο πιο ελαφρύ. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε όλες τις περιπτώσεις, η λειτουργία των κινητήρων είναι πολιτισμένη και η δύναμη αποδίδεται ομαλά. 
Εσωτερικό: Πρακτικά και με μεγάλους χώρους
Στο Duster, το εσωτερικό έχει την πιο συμβατική σχεδίαση από τα τρία. Η ποιότητα και το φινίρισμα των πλαστικών κυμαίνονται στο μέσο όρο, αλλά η συναρμογή τους είναι ανθεκτική. Οι στρογγυλοί αεραγωγοί είναι βολικοί, αλλά οι εργονομικές επιλογές είναι ιδιαίτερες. Στο ταμπλό του Kuga ξεχωρίζει η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί στάνταρ σύστημα infotainment με τεχνολογία SYNC, με φωνητική λειτουργία και δυνατότητα για σύνδεση με smartphones.
Πάντως, τα μικρά και πολλά κουμπιά της κεντρικής κονσόλας θέλουν κάποια εξοικείωση. Ποιοτικά, ξενίζει η ποικιλία σε ποιότητα πλαστικών. Η συναρμογή πάντως είναι καλή. Το εσωτερικό του Tiguan είναι το πιο ποιοτικό. Μέσα, ο χρήστης απολαμβάνει την εξαιρετική ηχομόνωση και την απουσία κραδασμών από τον κινητήρα και τους τροχούς. Στην πλούσια έκδοση Sportstyle, ο χρήστης έχει στη διάθεσή του επενδύσεις από αλκαντάρα, αλλά και ένα προσεγμένο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. 
Χώροι: Η άνεση πάνω απ΄ όλα 
Από τα τρία crossover, το Duster προσφέρει τον περισσότερο χώρο πάνω από το κεφάλι οδηγού και επιβατών. Από την άλλη, το Kuga προσφέρει οριακά το μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια των πίσω αλλά και το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος, ενώ οι εσωτερικές διαστάσεις του Tiguan είναι ανάλογες του Ford, αν και το VW υστερεί εμφανώς των υπολοίπων στο αέρα για το κεφάλι των πίσω.
 
Ανάλογη είναι και η κατάσταση στο χώρο αποσκευών με το Duster να προσφέρει 475 λίτρα και το Ford να φτάνει τα 481 μόνο με κιτ επισκευής ελαστικών. Το Tiguan, με 470 λίτρα χώρου αποσκευών είναι τυπικά το μικρότερο, αλλά είναι αυτό με την καλύτερη εργονομία, του μεγαλύτερους χώρους για μικροαντικείμενα και την καλύτερη θέση οδήγησης. Επίσης είναι το μόνο με συρόμενα πίσω καθίσματα, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα τη χρηστικότητά του. 
Εμφάνιση: Με έμφαση στον περιπετειώδη χαρακτήρα
Όλα τα μοντέλα της παρουσίασης έχουν τελείως διαφορετικό αισθητικό προσανατολισμό,  ωστόσο όλα συγκλίνουν σε ένα πράγμα. Προσφέρουν σχεδίαση που καλύπτει όσους αρέσκονται σε macho σχήματα. Το πιο φρέσκο και μεγαλύτερο από όλα είναι το Kuga. Σχεδιαστικά, ακολουθεί τις επιταγές του Kinetic design. Σε κάθε περίπτωση, το Kuga διαθέτει έντονη προσωπικότητα, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι ελαφρώς κάτω από τα 20 εκατοστά.
Από την άλλη, το Tiguan είναι το πιο υποτονικό απΆ όλα με σοβαρή εμφάνιση και έντονα τα σχεδιαστικά στοιχεία της φίρμας, ενώ από πλευράς διαστάσεων βρίσκεται στο μέσον. Το Duster τα καταφέρνει περίφημα, με ένα μυώδες αμάξωμα με έντονους θόλους τροχών και προστατευτικές ποδιές μπροστά, πίσω και στο πλάι. Με απόσταση από το έδαφος που ξεπερνάει τους 20 πόντους και ράγες οροφής, τραβάει τα βλέμματα.
Fiat Panda Trekking: Ξεχωριστή περίπτωση crossover
Το Panda Trekking συνδυάζει τα θετικά στοιχεία του κλασικού Panda, όπως την ευελιξία, την πρακτικότητα και την οικονομία, με κάποια από τα ατού της έκδοσης 4X4, όπως την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. 
Απαλλαγμένο από το βάρος και το επιπλέον κόστος της τετρακίνησης, το Panda Trekking πραγματικά «δουλεύει» χάρη στα 150 χλστ. από το έδαφος, τα ειδικά ελαστικά και το σύστημα Traction+.
Θα καλύψει απόλυτα το 99% των αγοραστών, αφού και πεζοδρόμια καβαλάει, και τις ανωμαλίες καταπίνουν οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω σε μια αμμουδερή παραλία ή μια λασπωμένη διαδρομή. Ο TwinAir, όπως και στο απλό Panda, τραβάει δυνατά, αν δεν έχεις επιλέξει τη λειτουργία Eco για οικονομία. 
Τι είναι το Traction+
Πρόκειται για ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που βελτιώνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ολισθηρές επιφάνειες, όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα. Ουσιαστικά, μεταφέρει τη ροπή από τον ένα κινητήριο τροχό στον άλλο ανάλογα με τη διαθέσιμη πρόσφυση και σε συνδυασμό με το σύστημα ESP. Συνδυάζεται με ειδικά σχεδιασμένα εκτός δρόμου (M+S) λάστιχα διαστάσεων 175/65 R15 και προσδίδει στο αυτοκίνητο αυξημένες ικανότητες κίνησης σε γλιστερά και σαθρά εδάφη μακριά από την άσφαλτο.
Συμπέρασμα
Όλα τα μοντέλα που παρουσιάζονται εδώ υποστηρίζουν με τον καλύτερη τρόπο τη διττή φύση των δικίνητων crossover, αλλά και την οικολογική τους υπόσταση, που τους δίνει την ικανότητα να μπαίνουν στον πράσινο δακτύλιο ελεύθερα, παρά τους μεγάλους κινητήρες τους. Για την ακρίβεια, εδώ υπάρχει κάτι για όλα τα γούστα. Το Duster προσφέρει φοβερό value for money, συνδυάζοντας χώρους άνεση και έναν εξαιρετικό κινητήρα. Το Kuga είναι το πιο high tech με εντυπωσιακή εμφάνιση και εκτός δρόμου ικανότητες. Το Tiguan προσφέρει τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και περιπέτειας, αλλά κοστίζει. Τέλος, το Panda Trekking είναι μια ξεχωριστή περίπτωση για τη ζούγκλα της πόλης και όχι μόνο. 
200 διαθέσιμα στοιχεία για VOLKSWAGEN  TIGUAN(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για DACIA  DUSTER(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για FIAT  PANDA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  KUGA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

To Duster είναι άνετο στο δρόμο, αν και γέρνει αρκετά στις στροφές, 
με μαλακές ρυθμίσεις που το κ
άνουν ιδανικό για κίνηση 
σε πατημένο χώμα.

To Duster είναι άνετο στο δρόμο, αν και γέρνει αρκετά στις στροφές, με μαλακές ρυθμίσεις που το κ άνουν ιδανικό για κίνηση σε πατημένο χώμα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON