Μάθετε 5 πράγματα που πολλοί δεν ξέρουν για το diesel και πρέπει να ξέρεις. Εσύ τα γνώριζες όλα;
5 πράγματα για το diesel
17.521 Επισκέψεις στο άρθρο (30/11/2016)
Πως εξουδετερώνονται τα NOx, χωρίς να πονάει η τσέπη μας;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
1. Διοξείδιο του άνθρακα (CO2): Είναι ο κύριος υπεύθυνος για το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η σημαντική του αύξηση στην ατμόσφαιρα τα τελευταία χρόνια ενοχοποιείται για την υπερθέρμανση του πλανήτη και τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες της αλλαγής του κλίματος και της ολοένα και πιο συχνής εμφάνισης των ακραίων καιρικών φαινομένων στον πλανήτη. Ο μεγάλος μας εχθρός. Από αυτό εξαρτώνται και τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουμε.Αιωρούμενα σωματίδια (PM ή αιθάλη): Προκαλούν ασθένειες στο αναπνευστικό σύστημα (βήχας, άσθμα) και αιθαλομίχλη.
Οξείδια του αζώτου (NOx): Αποτελούν τον κύριο ρύπο του νέφους και της όξινης βροχής. Προκαλούν αναπνευστικά προβλήματα στους ασθματικούς και στα παιδιά.
2. Η βασική μάχη σήμερα είναι για την μείωση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Αρα πρέπει να μειώσουμε δραστικά την κατανάλωση. Έτσι στραφήκαμε στο παρελθόν στα diesel, που καίνε λιγότερο. Τα diesel όμως έχουν το πρόβλημα της αιθάλης και των οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), δυο προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.
Οι κανονισμοί δώσανε προθεσμίες στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, για να προλάβουν να αναπτύξουν τις απαιτούμενες τεχνολογίες, που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα αυτά. Στην Ευρώπη, είναι αυτά που ακούμε σαν Euro 5, Euro 6, Euro 7. Όσο μεγαλύτερο το νούμερο τόσο αυστηρότερα τα όρια, τόσο λιγότεροι οι ρύποι. Από 1η Σεπτεμβρίου του 2015, μπήκαμε στο Euro 6, τα αυτοκίνητα δηλαδή που κινούνται τώρα, είναι καλύτερα εξοπλισμένα για την αντιμετώπιση των ρύπων. Στην Αμερική τα όρια είναι αυστηρότερα, αν και διαφορετικά σε κάθε πολιτεία, με την Καλιφόρνια να οδηγεί την κούρσα των χαμηλών ρύπων.
3. Πως εξουδετερώνουμε τα NOx, λοιπόν; Το διασπάμε με χημικό τρόπο, σε οξυγόνο και άζωτο, σε 2 αέρια δηλαδή ακίνδυνα, που ήδη κυριαρχούν στην ατμόσφαιρα. Υπάρχουν 2 τρόποι που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές:
-Με ουρία. Τα καυσαέρια περνάνε από ένα μικρό δοχείο με ουρία που διασπά τα NOx σε οξυγόνο και άζωτο.
-Με LNT (Lean NOx Traps). Τα NOx παγιδεύονται εδώ και κάθε τόσο ψεκάζονται με diesel, το οποίο τα διασπά επίσης σε οξυγόνο και άζωτο.
Υπάρχει και η ανακύκλωση ενός μέρους των καυσαερίων (EGR), ώστε περνώντας τα πάλι μέσα από τον κινητήρα να εξουδετερωθούν τα NOx. Αντιμετωπίζει όμως εν μέρει το πρόβλημα.
4. Η τεχνολογία υπάρχει για να αντιμετωπίσει τα NOx. Το θέμα είναι πόσο κοστίζει σήμερα.
-Η ουρία που έχει το σχετικό δοχείο, ξοδεύεται κατά την διαδικασία εξουδετέρωσης των NOx και πρέπει να γεμίζουμε κάθε τόσο το δοχείο.
-Και τα LNT εξαιτίας της δουλειάς που κάνουν, εξαντλούν σταδιακά την δύναμη τους και κάθε τόσο πρέπει να αντικαθίστανται.
Το θέμα είναι λοιπόν κάθε πότε πρέπει να κάνω αυτή τη δουλειά, πόσο κοστίζει και κυρίως ποιος πληρώνει για αυτό το κόστος.
5. Το ιδανικό είναι η ουρία και τα αντίστοιχα LNT να αλλάζονται στα service που κάνει κάθε αυτοκίνητο, ώστε να μην ασχολείται καθόλου ο αγοραστής με το θέμα αυτό. Οι κατασκευαστές αυτό θέλουν να πετύχουν και αναπτύσσουν καθημερινά τεχνολογία και στον τομέα αυτό, προσπαθώντας παράλληλα να ελαχιστοποιήσουν και το απαιτούμενο κόστος για την δουλειά αυτή.
Ποιό είναι το πρόβλημα λοιπόν που οδήγησε στην σημερινή κατάσταση;
Ένα παλιότερο αυτοκίνητο, θέλει συχνότερα αλλαγή και μερικές φορές με μεγάλο κόστος. Στην έρευνα του AutoΤρίτη- το Autocheck, ιδιοκτήτες παραπονιόντουσαν ότι μια-δυο φορές το χρόνο το αυτοκίνητο βγάζει ένδειξη ότι θέλει αλλαγή ο σένσορας που εξουδετερώνει τα NOx και το κόστος ήταν 500 ευρώ! Κατέληξαν λοιπόν να μην τα αλλάζουν καθόλου ή να τα αλλάζουν πολύ αραιότερα.
Και όταν βέβαια γίνεται αυτό τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν ανεξέλεγκτα. Αυτό πρέπει να είναι και το πρόβλημα που είχε να αντιμετωπίσει η VW στην Καλιφόρνια. Ενδεικτικό είναι ότι η νομοθεσία εκεί προβλέπει μόλις αδειάσει το δοχείο της ουρίας, το αυτοκίνητο να μπαίνει σε ειδικό mode που να μην μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη από 10 χλμ./ώρα, κάτι που σε εξαναγκάζει να πας κατευθείαν για συμπλήρωμα ουρίας. Εκεί δηλαδή δίνεται πολύ μεγάλη σημασία στο θέμα. Αν λοιπόν τα συστήματα της, θέλανε αλλαγή κάθε τόσο, δύσκολα θα πούλαγε αυτοκίνητα στην αγορά αυτή. Σήμερα όμως η τεχνολογία έχει προχωρήσει, και για την Ευρώπη, υπάρχουν λύσεις που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα, ακόμα και με τα όρια του euro 6 που είναι πολύ αυστηρότερα.Εκείνο που χρειαζόμαστε ωστόσο στην Ευρώπη, εκτός απο αυστηρότερα όρια, ειναι ελέγχους που θα εξασφαλίζουν την τήρηση των ορίων αυτών.
Τι πρέπει να γίνει λοιπόν: Το ζητούμενο είναι και με την τσέπη μας να είμαστε εντάξει και με την υγεία όλων μας και με το περιβάλλον. Αφού ξέρουμε λοιπόν που είναι το πρόβλημα, ξέρουμε και τι πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Και σαν καταναλωτές (να ξέρουμε κάθε πότε θέλει αλλαγή και πόσο κάνει) και σαν κατασκευαστές (να κρατάνε πολύ και να κοστίζουν λίγο) και σαν ελεγκτές (να είναι πάντα σε λειτουργία τα συστήματα εξουδετέρωσης των NOX).
Mη πάτε να βγάλετε λάδι τα λαμόγια της vw στην Καλιφόρνια,δηλαδή οι άλλες εταιρείες τι πουλούσαν στην Καλιφόρνια...ξύλα;Όλοι ντιζελ πουλούσαν αλλά της vw ήταν οι απατεώνες μαθημένοι στη λαμογιά χρόνια τώρα αλλά ... πιάστηκαν.Μη πάτε λοιπόν να συμαζεψετε τα ...ασυμαζευτα
FTANEI OS EDO.AFOU GIA OLA FTEI TO DIESEL AS TA KATARGISOUN TELEIOS.EAN I TIMI TIS BENZINAS PAI STA 0.50 E KAI PIO KATO EYXARISTOS THA PAROUME OLOI BENZINA.AS TA KANOUN OLA BENZINA,AYTOKINITA,AEROPLANA,LEOFORIA KLP,OLA OTI KINITE.ADE NA TELEIONOUME GIATI MAS ZALISANE TON EROTA.
Το diesel δεν πέθανε στις 12/09/2016 με το άρθρο σας; Γιατί συνεχίζουν τα επιπλέον άρθρα;
Αγαπητό Autotriti. αντε τώρα μπείτε στη δική μου θέση του αναγνώστη σας τα τελευταία αρκετά χρόνια. Κι εκεί που με είχατε πείσει τα παρελθόντα έτη για τα ατελείωτα υπέρ της πετρελαιοκίνησης και πόσο πίσω είμαστε σε κουλτούρα σαυτή τη χώρα και πώς στην υπόλοιπη Ευρώπη το πετρέλαιο είναι ο κανόνας....τι βλέπω τελευταία; Μια στροφή (τύφλα νάεχει ο Τσίπρας) 180 μοιρών και πάμε όλοι μαζί να θάψουμε το πετρέλαιο. Στην υποθεση κάποιος είναι ο ασόβαρος. Είτε εγώ που σας παρακολουθώ είτε εσείς που αντιφάσκετε.
Απάντηση: Κατά αρχάς και εμείς ντιζελάκια πήραμε πριν 5 χρόνια, όπως όλοι. To 2011 που επετράπη το Diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όλος ο πλανήτης νόμιζε οτι οι κατασκευαστές είχαν βρεί την τεχνολογία, για φτηνά ντιζελάκια, που μπορούν να πιάσουν και στην πράξη τα νέα αυστηρά όρια ρύπων. Τότε τα ντιζελάκια καίγανε τα μισά, απο τα παλιά βενζινοκίνητα και όσοι αγόρασαν τότε έχουν ήδη ωφεληθεί 5000 - 15.000 ευρώ απο καύσιμα (ανάλογα αν κάνουν 15.000 - 40.000 χιλιόμετρα το χρόνο). Στην 5ετία που πέρασε οι κατασκευαστές εξέλιξαν νέου χαμηλού κυβισμού βενζινοκινητήρες, με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά δεν ασχολήθηκαν καθόλου με την εξέλιξη των diesel κινητήρων, γνωρίζοντας αυτό που εμείς μάθαμε πέρσι, οτι δηλαδή τα όρια δεν πιάνονται στην πράξη απο τα φτηνά ντιζελάκια.
http://www.kathimerini.gr/886295/article/epikairothta/ellada/o-kaminhs-apomakrynei-ta-diesel-apo-thn-a8hna Λετε,θα δουμε!