Δεν μιλάμε για ένα ακόμη μικρό SUV στην ήδη γεμάτη «φαρέτρα» της Volkswagen. Το νέο Taigo ήρθε στην Ελλάδα θέλοντας να φέρει φρέσκια αύρα στην κατηγορία, για αυτό κι εμείς συγκεντρώσαμε τους πέντε βασικούς λόγους που θα το βοηθήσουν να πετύχει το στόχο του.
Ξέρεις ότι το 1/4 των Ελλήνων επιλέγει να αγοράσει B-SUV ως νέο του αυτοκίνητο; Συνδυάζοντας αρετές μοντέλων από διαφορετικές κατηγορίες, τα SUV πόλης «παντρεύουν» τις κόμπακτ διαστάσεις για αστική ευελιξία με τον περιπετειώδη χαρακτήρα και τις δυνατότητες για «outdoor activities». Μόνο τυχαίο δεν είναι πως οι εταιρείες επενδύουν πολύ στην συγκεκριμένη κλάση. Η Volkswagen, μάλιστα, έχει μία πληρέστατη γκάμα, καθώς στα δημοφιλή T-Roc και T-Cross προσέθεσε μία ολοκαίνουργια επιλογή, το νέο VW Taigo. Μην νομίζετε όμως ότι μοιάζει τόσο με τα «αδέρφια» του. Παρακάτω βρίσκονται οι 5 βασικοί λόγοι που ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό το νέο Volkswagen Taigo.
Το ουδέτερο κράτημα του Taigo άφησε ευχάριστες εντυπώσεις και στους πίσω επιβάτες, καθώς ακόμη και στις προσπάθειες πάνω από το όριο δεν ένιωσαν ανασφάλεια.
Όπως έχετε παρατηρήσει, κάθε νέο μοντέλο της αγοράς αξιολογείται μέσα από ένα full set μετρήσεων που μόνο το AutoΤρίτη πραγματοποιεί στην Ελλάδα. Χαρακτηριστική περίπτωση η δοκιμασία αποφυγής κινδύνου, το γνωστό σε όλους elk test. Στην συγκεκριμένη διαδικασία το νέο Volkswagen Taigo ήταν σαρωτικό, καθώς ισοφάρισε το ρεκόρ της κλάσης των SUV πόλης με 77 χλμ./ώρα (όσο και το Ford Puma). Μάλιστα, η είσοδός του ολοκληρώθηκε πετυχημένα με ταχύτητα εισόδου τα 78 χλμ./ώρα.
Παρ΄όλα αυτά, το μοντέλο που βρέθηκε στα χέρια μας «φορούσε» τροχούς 17 ιντσών και όχι 16 ιντσών, όπως η δημοφιλής έκδοση «Life», για αυτό και με την ποινή διαμορφώθηκε η τελική επίδοση των 77 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση, το Taigo μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις με την συμπεριφορά του στην όλη διαδικασία. Αξιοποιώντας το καλό και άμεσο τιμόνι, την πειστική ανάρτηση και το κορυφαίο σε απόδοση και λειτουργία ESP παρουσιάστηκε αποτελεσματικό και σίγουρο στις αντιδράσεις του σε μία οριακή κατάσταση.
Η coupe σιλουέτα με την έντονα κεκλιμένη πίσω κολώνα που χαρίζει απλόχερα κομψότητα στο μικρό SUV της Volkswagen.
Εστιάζοντας στο design, τουνέο VW Taigo είναι αυτονόητο πως δεν περνά απαρατήρητο. Αλλωστε, έχουμε να κάνουμε με το πρώτο coupe μικρό SUV στην γκάμα της Volkswagen, ένα στο σύνολό του μοντέρνο σχεδιαστικά μοντέλο. Σίγουρα, το coupe στυλ και η φαρδιά πίσω φάσα που ενώνει τα φώτα κλέβουν την παράσταση, αλλά το Taigo, ως εκπρόσωπος μίας hot κατηγορίας, έχει έντονες τις πινελιές νεανικότητας και δυναμισμού. Οι σχεδιαστές της εταιρείας έχουν τοποθετήσει πιο χαμηλα την μοντέρνα κυψελωτή μάσκα, η οποία και διατρέχεται από μία μπάρα LED φωτισμού, που με την σειρά της ενώνει τους full LED προβολείς. Εκτός αυτού, και οι τέσσερις νευρώσεις του καπό δημιουργήθηκαν προς τέρψιν μίας έξτρα... αγριάδας. Μην ξεχάσουμε και τα 184 χλστ. απόστασης από το έδαφος τα οποία «δένουν» το παζλ και επιβεβαιώνουν τον crossover χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ξεκάθαρος είναι ο hi-tech προσανατολισμός στη διαμόρφωση της ποιοτικής καμπίνας του VW Taigo. Ακολουθώντας την λογική που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας (π.χ. Polo) το ολοκαίνουργιο γερμανικό SUV πόλης προσφέρεται με στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών, ενώ συναντάμε επίσης μια ευμεγέθη οθόνη ίδιων διαστάσεων στο κέντρο του ταμπλό. Περιλαμβάνονται σύστημα πλοήγησης «Ready 2 Discover», καθώς και υπηρεσίες Streaming και Internet. Αρκετούς πόντους δίνει και η ευρεία χρήση μαλακού-αφρώδους πλαστικού, στοιχείο που δεν υπάρχει στα T-Cross και T-Roc και το οποίο αφήνει μια πιο «premium» επίγευση. Από εκεί και πέρα, υπάρχει ευχέρεια χρωματικής ένθεσης στο ταμπλό για όσους θέλουν να υπερτονίσουν το μοντέρνο του πράγματος. Εξοπλιστικά, στην δημοφιλέστατη έκδοση «Life» περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, Σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist, Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist και κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Ως έξτρα παρέχονται Σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, Σύστημα στάθμευσης Park Pilot, 2ζωνικός κλιματισμός και προβολείς IQ.LIGHT LED matrix.
Ξεκάθαρη η digital προσέγγιση του Taigo, εκφράζεται με τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών, καθώς και από την 8άρα έγχρωμη οθόνη αφής.
Με 440 λτ. χωρητικότητα το σχετικά κανονικού σχήματος πορτ-μπαγκάζ του Taigo ξεχωρίζει για ύψος στο άνοιγμα της πόρτας του (2.050 χλστ.), νούμερο που συγκαταλέγεται στο Top5 της κλάσης.
«Χτισμένο» πάνω στην MQB A0 πλατφόρμα που χρησιμοποιεί και το T-Cross, το νέο Volkswagen Taigo συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μακρύτερα στην κατηγορία μικρά SUV (μήκος 4.266 χλστ.), ενώ και το πλάτος των 1.757 χλστ. το κατατάσσει στους μέσους όρους της κλάσης. Εμείς θα σταθούμε περισσότερο στο εμπρός πλάτος καμπίνας των 1.406 χλστ., νούμερο που φέρνει το γερμανικό coupe SUV στο Top 5 της κλάσης. Αλλωστε, η Volkswagen φημίζεται για την άνεση οδηγού και συνοδηγού καθώς τα T-Roc και T-Cross έχουν ανάλογα εξαιρετικές τιμές, με το T-Cross να έχει ως έξτρα και το συρόμενο πίσωκάθισμα. Την ίδια στιγμή, άνω του μέσου όρου θεωρούνται τα 440 λτ. χωρητικότητας του σχετικά κανονικού σχήματος πορτ-μπαγκάζ στο Taigo. Ένας αριθμός που λόγω της ιδιαιτερότητας με την coupe πίσω σχεδίαση και του Top 5 ύψους ανοίγματος πόρτας (2.050 χλστ.) εξασφαλίζει επάρκεια σε όλα τα επίπεδα.
Αποκλειστικά βενζινοκίνητο, το VW Taigo αποκτά κέφι και «ζωντάνια» χάρη στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DSG
Και φτάνουμε στους κινητήρες. Αρχικά να πούμε ότι το Taigo δεν έχει diesel επιλογές όπως και το T-Cross, αλλά λανσάρεται αποκλειστικά σε εκδόσεις βενζίνης. Ο κλασικός 1.000άρης TSI αποδίδει 95 και 110, ενώ στην κορυφή της γκάμας συναντούμε τον τετρακύλινδρο χωρητικότητας 1,5 λίτρων με δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων και απόδοση 150 αλόγων και 250 Nm ροπής. Εμείς θα σταθούμε στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων το οποίο προσφέρεται στα 110 και τα 150 άλογα. Διαθέσιμο και με σπορ λειτουργία, χαρίζει κέφι και «ζωντάνια» στο Taigo, ειδικά στις ρεπρίζ οι οποίες έχουν μεγάλη σημασία στις προσπεράσεις. Το κιβώτιο DSG7 καλύπτει ιδανικά τις ανάγκες του μοτέρ στις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ για τους πιο απαιτητικούς υπάρχουν paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες εναλλαγές σχέσεων με τα ακροδάκτυλα.