Τα έξτρα φουσκώνουν το λογαριασμό. Τώρα με τις μειώσεις, με τι θα φορτώσετε το δικό σας αυτοκίνητο;
(23/4/2009)
Η λέξη «από» είναι η πιο ύπουλη στην αγορά αυτοκινήτου. Ξεκινάς να αγοράσεις ένα μοντέλο με 11.900 ευρώ και σα να μην έφταναν οι πινακίδες και η προετοιμασία που φουσκώνει την τιμή κάνα πεντακοσάρικο, ανακαλύπτεις πως θες και κάτι παραπάνω στον εξοπλισμό. Τώρα με τις χαμηλότερες τιμές ποια έξτρα επιτέλους θα βάλετε;
Στα μικρομεσαία μοντέλα οι τιμές με την μείωση του ΕΤΤ φτάνουν συχνά μέχρι και 2.000 ευρώ χαμηλότερα από πριν. Ειδικά σε όσες μάρκες συνεχίζουν τις προσφορές το όφελος είναι πολύ μεγάλο. Αυτά τα χρήματα μπορεί κανείς είτε να μην τα ξοδέψει (και είτε να τα αφήσει στην τσέπη του ή να μην τα χρεωθεί), είτε να τα μετατρέψει σε επιπλέον εξοπλισμό. Στα απολύτως βασικά θεωρούμε πλέον το ABS και τουλάχιστον δύο αερόσακους. Ένα βασικό ηλεκτρικό πακέτο με παράθυρα εμπρός είναι μάλλον στάνταρ, ενώ από κει και πέρα, αναλόγως κατηγορίας, τα υπόλοιπα χρεώνονται. Με περιθώριο τις 2.000 ευρώ θα μπορούσε κανείς να προσθέσει διάφορα έξτρα άνεσης, ασφάλειας ή επιδόσεων. &&&& Το πρώτο στη λίστα πρέπει να είναι πάντα το ESP. Υπάρχουν δύο σημαντικοί λόγοι. Ο προφανής, η ασφάλεια που αποδεδειγμένα προσφέρει το σύστημα ευστάθειας του αυτοκινήτου, και ο εμπορικός: σε πέντε χρόνια που το σημερινό νέο αυτοκίνητο θα βγει στην αγορά μεταχειρισμένου, το ESP θα είναι υποχρεωτικό. Χωρίς αυτό θα είναι σα να θέλουμε να πουλήσουμε σήμερα ένα αυτοκίνητο χωρίς ABS. &&&& Από κει και πέρα μια κάποια άνεση επιτρέπεται. Ένα πακέτο που περιλαμβάνει ηλεκτρικές ευκολίες (καθρέπτες, φώτα, υαλοκαθαριστήρες, παράθυρα πίσω και ίσως καθίσματα) συμφέρει πάντα σε σχέση με τις μεμονωμένες προσθήκες. &&&& Αντίστοιχα πακέτα υπάρχουν για το διάκοσμο με δέρμα, νίκελ, χρώμιο, ξύλο ή ανθρακονήματα. Πεταμένα λεφτά για άλλους, σε κάποιους όμως αρέσουν πολύ. Το δερμάτινο σαλόνι επίσης έχει το κοινό του, αν και πρέπει να συνοδεύεται με θερμαινόμενα (ή καλύτερα ψυχόμενα) καθίσματα γιατί το καλοκαίρι αρπάζει. &&&& Το αυτόματο κιβώτιο είναι ακόμη κλισέ και δεν ταιριάζει παντού. Όσα μοντέλα προσφέρονται με κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι πλέον καλύτερα να προτιμώνται με αυτό αφού είναι πραγματικά ότι καλύτερο. &&&& Το φόρτωμα όμως με έξτρα ανεβάζει την τιμή, ανεβάζει όμως και την αναμονή. Τα προβλήματα είναι δύο κυρίως. Πρώτον οι αντιπροσωπίες θέλουν να διώξουν αρχικά τα ετοιμοπαράδοτα που έχουν συγκεκριμένα έξτρα και είναι αυτά που ωφελούνται από τις μεγαλύτερες προσφορές. ¶ρα περιορίζεσαι σε ότι υπάρχει εκεί. &&&& Το δεύτερο είναι όμως πιο σημαντικό. Ο χρόνος παράδοσης. Σε δημοφιλή μοντέλα, ή μοντέλα που μόλις μπήκαν στην αγορά, μια παραγγελία με τον εξοπλισμό που θέλουμε μπορεί να φέρει την παράδοση μετά το πέρας της περιόδου μείωσης του ΕΤΤ. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να ξεκαθαριστεί και να συμφωνηθεί ακριβώς ποια τιμή θα χρεωθεί στο αυτοκίνητο και τι θα πληρώσουμε όταν το παραλάβουμε. &&&& Εσείς τι θα κάνετε; Θα ψωνίσετε την καλύτερη ευκαιρία ετοιμοπαράδοτου εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις συν τη μείωση του ΕΤΤ ή θα παραγγείλετε το δικό σας με τα έξτρα που ακριβώς θέλετε; Ή θα το πάρετε «γυμνό» κυνηγώντας την απόλυτα χαμηλότερη τιμή; &&&&