
Γιατί αγοράζουμε SUV; Έχουν κάτι μοναδικό ή μήπως έτσι νομίζουμε;
(26/5/2009)
To SUV έχει γίνει η «νεοκούρσα» του Έλληνα. Είναι το αυτοκίνητο-πόθος όλων των αγοραστών ασχέτως αν τελικά το αγοράζουν ή όχι. Γιατί; Μήπως έχουμε μπερδέψει λίγο τα πράγματα και νομίζουμε πως μόνο το SUV μας δίνει αυτό που θέλουμε;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Τα SUV έχουν μερικά προτερήματα έναντι των άλλων μοντέλων, που συνήθως έχουν να κάνουν με τους χώρους, το ύψος, την ικανότητα εκτός δρόμου, το αίσθημα ασφάλειας και το αίσθημα αντοχής. Για να τα δούμε ένα - ένα.
&&&& &&&& Στο θέμα των χώρων είμαστε απολύτως εγκλωβισμένοι. Έχοντας απορρίψει τα station wagon που παραδοσιακά προσφέρουν περισσότερους χώρους από ένα σεντάν ως «νεκροφόρες» ή «επαγγελματικά, και αρνούμενοι να δούμε τα MPV ως την πραγματική λύση, αφού αυτά ουσιαστικά υπάρχουν για τους χώρους τους, γυρίζουμε στα SUV επειδή διαθέτουν περισσότερο lifstyle («μούρη» ελληνικά) και διαθέτουν και επιπλέον χαρακτηριστικά.
&&&& Όμως τα SUV παρέχουν χώρους μόνο επειδή είναι μεγάλα. Η εκμετάλλευση των εξωτερικών τους διαστάσεων δεν είναι τόσο καλή όσο σε αυτοκίνητα άλλων κατηγοριών και συμβαίνει να τα αγοράζουμε μεν για χώρους επειδή είναι «μεγάλα» αλλά να χωράνε λιγότερα από ένα station wagon ή ακόμη και μικρομεσαίο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
&&&& Το ύψος και τετρακίνηση θεωρητικά θα πήγαιναν πακέτο, όμως δεν είναι έτσι. Η τετρακίνηση είναι απαραίτητη σε μερικούς, σε άλλους χρήσιμη και σε αρκετούς ιδανική για να «κρατήσει το μεγάλο αυτοκίνητο στο δρόμο». Το ύψος όμως, πέραν της εκτός δρόμου χρήσης, είναι ένα ωραίο εργαλείο για να βλέπει κανείς άνετα στις διασταυρώσεις όπου όλοι παρκάρουν (παράνομα) πάνω στη στροφή.
&&&& Ψηλή θέση οδήγησης όμως έχουν πλέον αρκετά αυτοκίνητα, ενώ η τετρακίνηση είναι θέμα αν χρησιμοποιείται στα περισσότερα SUV που πωλούνται στις πόλεις.
&&&& Όσο για την ασφάλεια, τα SUV ήταν η τελευταία κατηγορία που μπόρεσε να αποσπάσει πέντε αστέρια στη δοκιμασία του EuroNCAP και ακόμη υστερεί σε σχέση με άλλες όσον αφορά στο ποσοστό των πεντάστερων. Το ότι ο όγκος βοηθάει σε μία σύγκρουση πιθανώς να αληθεύει, όμως όχι όταν συγκρουστεί ένα SUV με ένα... άλλο SUV οπότε επί ίσοις όροις το «πλεονέκτημα» χάνεται.
&&&& Για το αν είναι «άφθαρτα» τα SUV τώρα, πιθανώς όσο ήταν σκληροτράχηλα και φτιαγμένα για κακουχίες και αντίξοες εκτός δρόμου κατατάσσει κάτι τέτοιο να ίσχυε. Σήμερα όμως είναι πρώτα ξαδελφάκια των (μικρο)μεσαίων επιβατικών εκδόσεων με όλα τα θετικά και πιθανώς αρνητικά σε τομείς αντοχής (ειδικά εκτός δρόμου).
&&&& ¶ρα τι μένει; Το lifestyle. Το αίσθημα ελευθερίας, το πάω όπου θέλω, το δεν σταματάω πουθενά και τελικά το «έχω χρήματα για SUV», αν και το τελευταίο με τις μειώσεις του ETT δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς πλέον να επιδείξει.
&&&& Με όλα αυτά υπόψη, γιατί αγοράζουμε SUV με τόση μανία; Είναι πραγματικά αυτά τα αυτοκίνητα τόσο καλά για την Ελληνική πραγματικότητα ή συγχέουμε τις ανάγκες μας και μας παραπλανά το «όλα σε ένα» πακέτο; Πριν αγοράσετε εσείς SUV εξετάζετε τις εναλλακτικές; Τα station wagon, τα MPV ή τα υπερυψωμένα οικογενειακά (Audi Allroad, Skoda Scout, Saab 9-3X, Volvo XC70 κλπ), ή ακόμη και το ενδεχόμενο ένα «απλό» (μικρο)μεσαίο να σας κάνει τη δουλειά σας καλύτερα; Τι σας τραβάει στο SUV;
Ματαιοδοξία? Μα τι λέτε όλοι σας? Είναι η Ελλάδα γεμάτη Cayenne, Hummer και Range Rover και δεν το έχω αντιληφθεί? Δηλαδή τα Terios, Gr. Vitara, Sportage και Tucson που κυκλοφορούν κατά χιλιάδες και κοστίζουν όσο και ένα μεσαίο επιβατικό τί είναι? Status symbol? Ας μη λέμε υπερβολές. Όσοι επιλέγουν suv το κάνουν για να καλύψουν κάποια ανάγκη τους (υπαρκτή ή κατά φαντασία). Και επιλέγουν από ένα φάσμα τιμών από τις 17.000 μέχρι όσο θέλει ο καθένας να διαθέσει. Τα ακριβά suv που θεωρείτε ότι τρέφουν τη ματαιοδοξία είναι προνόμιο λίγων, όπως και τα ακριβά πολυτελή μη-suv. Δε διαφωνώ ότι υπάρχουν εξαιρέσεις που επιλέγουν suv για να πίνουν καφέ στο Κολωνάκι, απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
το ιδανικο αυτοκινητο για την ελλαδα ειναι το SUV λογω ιδιομορφιας των δρομων(λακουβες,σαμαρια,αυλακια,και αλλα πολλα) προσωπικα το πηρα για ολα τα παραπανω αλλα και για να τραβαω το σκαφος
Σε αρκετούς ανθρώπους οι περιοχές της ματαιοδοξίας και της επίδειξης στον εγκέφαλο τους είναι τόσο υπερτροφικές ώστε όταν στέλνουν εντολές αγοράς αυτοκίνητου στον φέροντα τον εγκέφαλο, τα σήματα από την παροχή της λογικής να μην γίνονται αντιληπτά. Αποτέλεσμα η αγορά ενός SUV! Δεν φταίνε λοιπόν οι κάτοχοι SUV για την επιλογή τους αλλά το άτιμο το υποσυνείδητο
Συμφωνώ απόλυτα με τα όσα αναφέρατε. Έχω κάνει αγορά αυτοκινήτου πριν 2 μήνες μετά από πολύ ψάξιμο και ενώ αρχικά ήθελα να πάρω κατηγορία suv έχω καταλήξει στο καινούργιο vw golf για τους εξής λόγους. Ενώ ήθελα να πάρω το vw tiguan η ιπποδύναμη της μηχανής του είναι η ίδια με το golf στους 150 ίππους. Το σαλόνι και στα δύο είναι κατά 95% το ίδιο. Ακόμα και οι ζάντες που παρήγγειλα για το golf είναι ίδιο ακριβώς το styling εκτός βέβαια οι διαστάσεις. Το σύστημα φρενων το ίδιο κτλ.Και ρωτώ. ΓΙΑΤΊ να δώσω€ 30.000 και να πάρω suv και να μην δώσω €20.000 αφού το βλέπω ότι είναι σχεδόν το ίδιο. Απλώς είναι ψηλότερο. Ζω στη πόλη. Πότε θα οδηγήσω off-road? Δυστυχώς το έχουν κάνει απαραίτητο χωρίς να είναι. Και καλά θα ήταν πριν κάποιος αγοράσει αυτοκίνητο να κάνει μια σωστή έρευνα και να επιλέξει το κατάλληλο σύμφωνα με τις ανάγκες του.
Στην Ελλάδα ο μοναδικός λόγος αγοράς SUV είναι θέμα παιδίας. Στην Ελλάδα το αμάξι είναι μέσω φαντασιακής κοινωνικής μας ανόδου. Ημουν προ ημερών στην Βιέννη και είδα 3 Jaguar S/W! Ανήκουστο στην Ελλάδα! Στην Ελλάδα υπάρχει ακόμη η νοοτροπία του επαρχιώτη που αγόραζε το αυτοκίνητο μόνο και μόνο για το βάλει στη πλατεία να το βλέπουν οι άλλοι. Εξου και βλέπουμε κυρίες Β.Π. να κυκλοφορούν με θηρία 5,0κεκ για να πάνε να πάρουν ένα φουλάρι. Όσο για τα εκτός δρόμου πάω συχνά για σκι (Αράχωβα, Καλάβρυτα) και τα τελευταία χρόνια προτιμώ το αμαξι της συζύγου (Yaris 1300) και δεν είχα ποτε πρόβλημα ακόμη και με πολύ χίονι. Αφήστε που παρκάρω όπου θέλω (ιδιώς στην Αράχωβα)
ΟΣΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ. ΕΓΩ ΑΥΤΟ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟΙ ΜΕ ΕΝΑ SUV. ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΑΡΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ. ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΙΣ (ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΝΕΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ, ΜΕΤΑΠΩΛΗΣΗ) ΕΝΑ SUV ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟ Η ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΙΧ. ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΑΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΟ, ΟΛΟΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑΝ, ΟΠΟΤΕ ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΟΥΣΤΟ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΕ SUV ΕΚΑΝΕ ΛΑΘΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΕΝΑΣ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΕΝΑ ΜΙΝΙ Π.Χ. ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΝΑΜΙΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΩΡΟΥΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΒΑΛΙΤΣΑ. ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΤΟ ΓΟΥΣΤΟ ΤΟΥ ΕΚΑΝΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΓΙ¶ΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟΥ ΚΑΤΑΛΟΓΙΖΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΑ SUV ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΦΡΑΓΚΟ ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΑΛΙ Η ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ...ΕΧΩ CRV ΕΔΩ ΚΑΙ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΕΙΧΑ CITROEN SAXO KAI TOYOTA COROLLA...MEΡA ME THN NYXTA!!!!!!!!
Οι λόγοι που αγοράζουμε SUV είναι οι εξής: α) Μόδα, β) Ψευδαίσθηση αυξημένης παθητικής ασφάλειας, γ) Ψευδαίσθηση κινήσεως επί παντός είδους εδάφους, δ) Ψευδαίσθηση αντιμετωπίσεως ακραίων καιρικών φαινομένων, ε) Ψευδαίσθηση μεγαλύτερου χώρου αποσκευών και στ) Γιατί ο γείτονας/ξαδελφος/φίλος να έχει και να μην έχουμε και μεις.
Πέρα από το αν μου αρέσουν ή όχι τα SUV (προσωπικά μου αρέσουν πολύ συγκεκριμένα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας), θα ήθελα να σταθώ στο θέμα της ασφάλειας και μάλιστα της παθητικής (γιατί πιστεύω ότι λόγω βάρους και ύψους υστερούν στην ενεργητική). Αν ψάξει κανείς για βιντεάκια στο youtube με θέμα συγκρούσεις μεταξύ κανονικού επιβατικού και SUV, θα δει ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων το κανονικό επιβατικό καταστρέφεται και οι επιβάτες του είναι απίθανο να βγουν σώοι από μία τέτοια σύγκρουσης. Και αυτό δεν έχει να κάνει με τα αστέρια στα crash tests των SUV. Ο λόγος είναι ότι τα αυτοκίνητα είναι φτιαγμένα να δέχονται την ενέργεια της πρόσκρουσης σε ορισμένα σημεία (ζώνες πρόσκρουσης - ελεγχόμενης παραμόρφωσης). Σε μία ενδεχόμενη τέτοια σύγκρουση το απλό επιβατικό δέχεται τις δυνάμεις της πρόσκρουσης πάνω από την περιοχή που είναι σχεδιασμένο να τις δέχεται, με αποτέλεσμα να διαλύεται και το SUV πρακτικά να μπαίνει μέσα στην καμπίνα του επιβατικού. ¶ρα όντως τα SUV έχουν σοβαρότατο πλεονέκτημα σε περίπτωση σύγκρουσης με απλό επιβατικό, που αυτομάτως τα κάνει πιο ασφαλή. Και για του λόγου το αληθές παραθέτω ένα βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=BBs4BNxyBGo
Είχα το τσερόκι και είμαι ευτυχής που το πούλησα πριν τα μέτρα σε μια λογική τιμή. Συμπέρασμα:ευτυχώς το ξεφορτόθηκα.Στροφές που με το προηγούμενο αμάξι -κορόλλα- τις έπερνα άνετα με 100 ,και είμαι πολύ συντηρητικός οδηγός-με το τσερόκι ίδρωνα αν πήγαινα με 80-85. Μια φορά μάλιστα χωρίς να το καταλάβω βρέθηκα στα χωράφια. Όχι δεν είναι άνετο το ταξίδι,τουλάχιστο όχι ανετότερο από ένα κορόλλα,και απόκατανάλωση άσε καλύτερα. Αυτά που αναφέρουν για κατανάλωση οι εταιρείες δεν έχουν καμμία σχέση με την πραγματικότητα.Τώρα για περίπτωση τρακαρίσματος με άλλο τι να πω,ευτυχώς δεν μου έτυχε και δεν θάθελα να τύχει σε κανέναν.
Η άνετη ψηλή θέση οδήγησης, το αίσθημα ελευθερίας με προοπτική που εμπνέει, η οικονομική τιμή λόγω ανταγωνισμού στην κατηγορία.
Μην ξεχνατε οτι ενα SUV περναει ευκολοτερα πανω απο τις αμετρητες λακουβες των αθλιων ελληνικων δρομων. Αραγε ποτε θα πλησιασουμε την υπολοιπη Ευρωπη σε αυτον τον τομεα??? Στην Κρητη η κατασταση των δρομων ειναι ακομα χειροτερη. Ακομα και μεσα στις πολεις....Αν δεν εχουν σκοπο λοιπον οι αρμοδιες αρχες να κατασκευαζουν σωστους δρομους, ας μας επιδοτησουν την αγορα ενος SUV τουλαχιστον...!!!
Ζευς: Φυσικό είναι να έχει πέσει απίστευτη διαφημιστική προώθηση στα SUV και να παρουσιάζονται όμορφα και άνετα και ότι μας έλειπε απο την ζωή μας ... αλλά έλεος, ζούμε σε μία χώρα που ουσιαστικά είναι ένα μεγάλο χωριό , όσοι το πήραν για off road διαδρομές πολλές φορές δεν καταλαβαίνουν ότι απλά μέρικά μοντέλα δεν ειναι καν τοσο σκληροτραχηλα για τετοιες διαδρομες , οποτε παμε στο οτι τα παιρνουν για την μουρη .. οπως και να χει, ειναι δεν ειναι καλα αμαξια, ειναι δεν ειναι ασφαλη μηπως πρεπει ο κοσμος να αποκτησει και λιγη κοινωνικη συνειδηση? Διαβασα μερικους αγανακτησμενους αναγνωστες που λεγαν οτι ας το παρει οποιος θελει αν το θελει και δεν χρειαζεται ψαξιμο. Οταν ομως ΔΕΝ εχουν ολοι στο σπιτι τους παρκινγκ και στις ηδη απελπιστικα γεματες οχηματα πολεις της Ελλαδος αντι να προσπαθησουμε να κανουμε λιγο χωρο αντιθετως ολοι παιρνουν και SUV και βλεπεις στις γειτονιες να μην μπορει να περασει κανεις.. η διπλο και τριπλο παρκαρισμενα αμαξια.. τι να πω.. τοσα χρονια πως ζουσαμε χωρις SUV, δεν παθαμε τιποτα η μας ελειψε τιποτα...
To thema einai aplo.Ti parapano nomizete oti exei ena Q5 se sxesi me ena A4 allroad quatrro.To proto einai gia mostra to allo gia xrisi ton dinatotiton tou autokinitou.Kapios milise pio kato gia epidoseis..sigrinontai oi epidoseis enos antistoixou s/v me ena suv analogis katigorias kai kivikon.Mn milisoume gia katanalosi kai odiki siberifora pou kathe strofi fantazei dromos pros ton thanato an trexeis me ena suv(exerountai tipou cayenne kai range rover..)Opote o logos pou protimaei kaneis ena suv apo ena station vagon gt kaka ta psemata ta suv sinithos einai iperipsomena s/v einai oti me to s/v amesos bainei i pinakida tou oikogeneiarxi pou exei kai offroad anisixies eno to suv parapebei sta bling amerikanika dld oti exei lefta dn ton niazei an dn iparxei kali sxesi timis axias apla thelei na fainetai(kati analogo se sxesi me mini).Kai epidi distixos stin ellada mas o kathenas kaka ta psemmata borei na parei ena patriot i ena rav4 i esto k ena terrios leei gt na mn exo k ego ena na niotho pio psila ap tous ipoloipous.Sto telos tha vgenoun super mini suv 2x4 mono gia tin fasi :P
το τι αγωραζει ο καθενας ειναι καθαρα θεμα δικο του.... γιαυτο και οι αυτοκινητοβιομηχανιες βγαζουν οτι αυτοκινητο θελει ο καθενας.... επειδη ο κυριος οπου εγραψε το θεμα δεν εχει καποιο χ αυτοκινητο δεν συμαινει οτι θα τα βγαλουμε ολα απο την αγορα.... ο καθενας εχει το δικαιομα να αγοραζει οτι αυτοκινητο θελει..... δεν θα πουμε σε καποιον οπου εχει τα χρηματα να μην το παρει....
Η επιλογή αγοράς και η χρήση ενός οχήματος πρέπει να ξεκινήσει με την κάλυψη των πραγματικών μας αναγκών. Οι σχεδιαστές - μηχανικοί πάντα έχουν σαν βάση τον σκοπό που θα εξυπηρετεί το όχημα που θα βγάλουν στην αγορά. Και επειδή μιλάμε για αυτοκίνητα, η βασική χρήση τους είναι η μεταφορά ανθρώπων ή και αντικειμένων. Είναι γελοίο να μιλάμε για μούρη, για φώτα που αναβοσβήνουν κάποιοι γρήγοροι και οτιδήποτε έχει σχέση με το κομπλεξικό Έλληνα που τον ανδρισμό/εγωισμό του τον βγάζει με αυτούς τους τρόπους. Δεν αμφισβητώ το γεγονός αλλά πιστεύω ότι είναι θέμα παιδείας και γενικότερης κουλτούρας που διαθέτει ο Έλληνας. Τα σημερινά SUV είναι οχήματα που κάνουν λίγο από όλα. Είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν να προσφέρουν με ποσοστά την άνεση ενός επιβατικού, την καλή ορατότητα, την εκτός δρόμου επίδοση, τους μεγάλους χώρους κλπ, σίγουρα υπάρχουν και πολλά αρνητικά. Εάν κάποιος πιστεύει ότι χρειάζεται ένα τέτοιο όχημα καλά κάνει που το αγοράζει. Δυστυχώς στην Ελλάδα επικρατούν μύθοι, που στηρίζονται στην άγνοια και την ελλείψει γνώσης, για το τι πραγματικά χρειαζόμαστε. Το περιοδικό σας έχει χρέος να δείξει τον δρόμο για μια σωστή επιλογή οχήματος άσχετα με την μόδα κάθε εποχής. Εγώ επέλεξα SUV το οποίο εδώ και τέσσερα χρόνια έχει διανύσει το 95% των χιλιομέτρων του στην επαρχία, στο χιόνι στην λάσπη και ποτέ δεν είπα ότι χρειάζομαι ένα καθαρόαιμο 4Χ4 διότι στις ποιο δύσκολες συνθήκες τα έβγαλε πέρα. Ένα τέτοιο όχημα δεν σχεδιάστηκε για τις πόλεις και θα ήταν μεγάλο λάθος να το χρησιμοποιούμε αποκλειστικά μέσα σε αυτές.
Σίγουρα υπάρχει η κατηγορία που αγοράζουν SUV για να δημιουργήσουν εντύπωση. Όμως υπάρχει και μία άλλη κατηγορία που το αγοράζουν γιατί τους αρέσει να ανακαλύπτουν χωμάτινες διαδρομές στην Ελλάδα που είναι γεμάτη από ένα δίκτυο δασικών δρόμων που δεν υπάρχει αλλού στην Ευρώπη παρόμοιο. Προσωπικά έχω ένα Freelander και έχω κάνει διαδρομές απίστευτης ομορφιάς στην πατρίδα μας που δεν την γνωρίζουν καλά οι περισσότεροι Έλληνες. Δεν έχω αγοράσει καθαρόαιμο 4Χ4 γιατί δεν μπορώ να κάνω το συμβιβασμό σε θέματα ασφάλειας εντός δρόμου και ταυτόχρονα δεν έχω τα χρήματα για να αγοράσω ένα Land Cruiser ή ένα Discovery3.
Για την συντριπτική πλειοψηφία των νεοελλήνων που βιώνουν την καθημερινότητα των "πιταρισμένων" συνοικιών-γκέτο Αθήνας και Θεσσαλονίκης η παρουσία SUV το μόνο που φανερώνει είναι ανοησία και αρχοντοχωριατισμό.
ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΩ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ RAV4 ΑΜΦΕΒΑΛΑ ΑΝ ENA SUV ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ/ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ(ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΛΑΤΡΗΣ ΓΑΡ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ) . ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΚΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΑ. ΤΟ ΚΕΡΑΣΑΚΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΤΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 6 ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΑ SUV ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΟΥΝΑ ΟΠΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΣΕΤ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΧΩ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΩ ΜΕΡΗ ΚΑΙ ΣΤΙΓΜΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΟΠΩΣ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ. ΕΔΩ ΟΜΩΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΩ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ SUV ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΛΑΘΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΘΟΣ ΛΟΓΟΥΣ. ΓΙΑΝΝΗΣ Κ.
Πολλοι αγοραζουν τα SUV για μοδα.Δεν ειναι ψεμα ουτε κακο.Ομως αφου σημερα ειναι τοσο προσιτα γιατι να μην τα παρει καποιος.Και μην χεχναμε το κυριοτερο.Οι δρομοι μας μονο για SUV ειναι.Πως να ευχαριστηθεις ενα σπορ αυτοκινητο οταν καθε 10-15 μετρα πρεπει να πατας φρενο για να πεσεις μαλακα στα πηγαδια μας?Αν μπορειτε και σας αρεσει παρτε SUV και μην ακουτε κανεναν.Οταν αλλαξει η μοδα και φτιαχτουν οι δρομοι μας τα ξαναλεμε.
Αυτό που με έσπρωξε στην αγορά ενός CR-V (σε σχέση με ένα απλό επιβατικό) είναι με την σειρά: α. Απόσταση από τον δρόμο (μου αρέσει να πηγαίνω σε βατούς χωματόδρομους, στις διακοπές μου σε βουνό ή θάλασσα) β. Προσφερόμενοι χώροι (ειδικά στο ύψος του χώρου αποσκευών - σε σχέση με ένα σεντάν) γ. Παθητική ασφάλεια (λόγω όγκου και μόνο). Είναι προτιμότερο να οδηγείς ένα SUV όταν σε τρακάρει οτιδήποτε μικρότερο. Για σύγκρουση με μεγαλύτερο όχημα θα ισχύει τo EURONCAP... Κάνω σίγουρα μια υποχώρηση στην ενεργητική ασφάλεια (λόγω κέντρου βάρους), αλλά πιστεύω ότι η τετρακίνηση με την βοήθεια του ESP αποτελεί μια δικλείδα ασφαλείας.
Στην δεκαετία του 70 δυσκολευόμασταν να επιλέξουμε μπροστά ή πίσω κίνηση. Στην δεκαετία του 80 δυσκολευόμασταν να επιλέξουμε sedan ή hatchback. Στην δεκαετία του 90 δυσκολευόμασταν να επιλέξουμε turbo ή ατμοσφαιρικό, μετά γιαπωνέζικο ή ευρωπαικό, diesel ή βενζίνη. ΗΜΑΡΤΟΝ. Ας απαλαγούμε από τύψεις και ερωτήσεις. Η αγορά κάθε καταναλωτικού υλικού εμπεριέχει τη θέληση για διαφορετικότητα. Τα SUV είναι διαφορετικά, σε λίγα χρόνια θα είναι κάτι άλλο. Μην καλουπώνουμε την φαντασία και δημιουργικότητα των σχεδιαστών. Όπως και η φύση, έτσι και η αγορά θα εκτοπίσει το άσχετο και το υπερβολικό. Αν όντως δεν τα χρειαζόμαστε, σε λίγα χρόνια θα τα αφήσουμε, θα τα καταδιώξουμε. Προς το παρών όμως ας τα αποδεχτούμε, είναι απλά κάτι άλλο με τα δικά τους πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Ίσως διανύουν την περίοδο ωρύμανσης (για θυμηθείτε τα turbo πριν 15 χρόνια - τα έπερνε κανείς?). ΑΠΕΝΟΧΟΠΟΙΗΘΕΙΤΕ, απλά αγοράστε αυτό που σας καλύπτει.
Για άλλη μία φορά επαληθεύεσαι σε αυτά που γράφεις. Κατά τη γνώμη μου, τα SUV είναι μόδα. Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, όσοι αγοράζουν SUV τα αγοράζουν μόνο και μόνο για τη μούρη. Καταρχήν δεν νομίζω ότι π.χ το x5 έχει περισσότερους χώρους από την σειρά 3. Το αντίθετο μάλιστα. Επίσης, τα Ι.Χ υπερτερούν σε οδηγική συμπεριφορά. Καλύτερες επιταχύνσεις, πιο εύκολος έλεγχος, χαμηλότερο κέντρο βάρους κ.λ.π.. Όσο για τις εκτός δρόμου δυνατότητες? ας μην το θίξουμε καλύτερα. ¶λλωστε ποιος θα αγοράσει καγιέν και θα πάει στις λάσπες? ποιος θα λερώσει τις πανάκριβες μοκέτες ή το δερμάτινο σαλόνι ενός πολυτελούς SUV? κανένας. Όσο για το αίσθημα ασφάλειας είναι περισσότερο ψυχολογικό παρά ουσιαστικό. Αν σκεφτούμε ότι το πάτωμα της σειράς 3 της BMW είναι κοινό με το πάτωμα το X3 και κατ΄ επέκτασιν έχουν τις ίδιες τεχνολογικές καινοτομίες παθητικής-ενεργητικής ασφάλειας, το επιχείρημα της μεγαλύτερης ασφάλειας των SUV πάει περίπατο. Επιπλέον, τίθεται και θέμα κόστους χρήσης, κατανάλωσης, φορολογίας. Τα περισσότερα SUV είναι δίλιτρα και πάνω, τουρμπάτα, πιο βαριά, άρα μαθηματικά έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση, κόστος σέρβις, κόστος ελαστικών, φορολόγηση, ασφάλεια κ.λ.π.. Βλέπω πολλά SUV στους δρόμους της Αθήνας. Τα περισσότερα είναι όμορφα, επιβλητικά. Αλλά δεν είναι ειρωνία να κατεβαίνει στο κέντρο της Αθήνας κάποιος μόνος του (χωρίς συνεπιβάτες) με ένα θηρίο? Την ίδια δουλειά δεν θα έκανε και με ένα μικρό Ι.Χ.? το οποίο και πιο εύκολο είναι στη χρήση και προσφέρει και τις βασικές ανέσεις? Ας έχει και SUV αν αυτό τον ικανοποιεί, δεν λέω. Αλλά ας το κινήσει εκτός Αθηνών, στην επαρχία, στο βουνό, στο χιόνι, όχι στο κέντρο.
Προσωπικα δεν θα αγοραζα ποτε SUV.Η συγκεκριμενη κατηγορια ειναι ενα μπασταρδεμα station wagon/μικρομεσαιο/με καποιες μικρες δυνατοτητες ΤΖΙΠ.Παντα το κατι νεο προτιμειται ειτε για εκεντρεκικους λογους ειτε οταν δεν εχεις τα χρηματα να παρεις αυτο που πραγματικα θελεις αλλα δεν μπορεις.Κοινως σου παρεχει τα παντα αλλα σε μικρες δοσεις.Αν εισαι ολιγαρκης η θελεις να φαινεσαι ενω δεν εισαι,ειναι μονοδρομος η αγορα τους.
Καποτε το αυτοκινητο ειχε καθαρα πρακτικο σκοπο με τα χρονια ομως καταλαβαμε οτι μπορουσε να αποτελει μια προεκταση της προσωπικοτητας μας και τωρα φτασαμε στο σημειο οπου ξεχναμε τι χρειαζομαστε και μας ενδιαφερει τι θα πει ο γειτονας. Τα SUV δεν εφευρεθηκαν για να καλυψουν μια αναγκη αλλα για να δημιουργησουν "αναγκες". Καλο θα ηταν να μπορουσαμε να δειξουμε στις εταιριες τι πραγματικα χρειαζομαστε. θα ηταν καλο και για τις ιδιες. Για να μη παρεξηγηθω, υπαρχουν και καποια αυτοκινητα που ξεφευγουν απο την εννοια του πρακτικου και φλερταρουν με τη σφαιρα της "τεχνης".
Ξέρετε τι τραβάει τον νεοέλληνα στα SUV; Η ανάγκη να πουλήσει μούρη, να δείξει ότι μόνο αυτός ξέρει και κανείς άλλος, να βγει στην εθνική οδό αναβοσβήνωντας συνέχεια τα φώτα για να κάνουν όλοι στην μπάντα να περάσει ο "άρχοντας" κλπ κλπ. Όταν όμως η ανάγκη να πουλήσουμε μούρη επισκιάζει κάθε φυσιολογική λειτουργία στον εγκέφαλο μας, τότε δεν φταίει καμία οικονομική κρίση, καμία ανάλγητη κυβέρνηση και καμία παλιοτράπεζα που θα μας κατάσχει αύριο το υπεραυτοκίνητο μας. Α, και όσοι πραγματικά χρειάζονται την τετρακίνηση επιλέγουν καθαρόαιμα 4*4 και όχι τα πανάκριβα, ενεργοβόρα και δυσκολοσυντήρητα τέρατα που λέγονται SUV.