ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Έτσι θα είναι το Seat Ibiza ST.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Έτσι θα είναι το Seat Ibiza ST.

Το νέο Seat Ibiza ST

(3/6/2009)

Η πληροφορία πως η Seat ετοιμάζει την wagon εκδοχή του Ibiza έχει επιβεβαιωθεί εδώ και καιρό ακόμη και από τον πρόεδρό της, Erich Schmitt. Μέχρι τώρα όμως καμιά φωτογραφία δεν είχε αποκαλυφθεί, παρά μόνο ένα σκίτσο. Οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες του μοντέλου, αποκλειστικά από το autotriti.gr

Το ακρωνύμιο ST παραπέμπει συνήθως σε γρήγορες, σπορ εκδόσεις, με φουσκώματα στα πλαϊνά, επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, κτηνώδεις ζάντες και μια υπερμεγέθης αεροτομή στο πίσω μέρος. Αυτήν τη φορά όμως, στην περίπτωση του Seat Ibiza ST, τα πράγματα έχουν διαφορετικά, αφού τα αρχικά ST που ακολουθούν το όνομα του μοντέλου προέρχονται από τη φράση Sports Tourer. Μετά δηλαδή το τρίθυρο Seat Ibiza SC (Sports Coupe), που έχει νεανικές και πιο σπορτίφ καταβολές συγκριτικά με το πεντάθυρο, η ισπανική εταιρεία ετοίμασε μια πιο «οικογενειακή» εκδοχή του μικρού μοντέλου. Η λέξη Tourer δηλαδή φανερώνει πως οι χώροι αποτελούν βασικό του χαρακτηριστικό, χωρίς όμως παράλληλα να χάσει το σπορτίφ πνεύμα που το διακρίνει.

Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση επικεντρώνονται στο πίσω μέρος. Μεγαλύτερο θα είναι το συνολικό μήκος.

Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση επικεντρώνονται στο πίσω μέρος. Μεγαλύτερο θα είναι το συνολικό μήκος.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου και μόνο. Sports εμπρός και Tourer πίσω. Συγκεκριμένα, συγκριτικά με τις υπάρχουσες εκδόσεις το Seat Ibiza ST διατηρεί τα ίδια χαρακτηριστικά στη μάσκα (σχεδιαστική γλώσσα Arrow Design), αφού οι έντονες γωνίες και ακμές συνεχίζουν να είναι σήμα κατατεθέν, όπως επίσης και η επιβλητική μάσκα σε σχήμα V δια χειρός Λουκ Ντόνκερβολκε, μαζί με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα.
Πλάι και πίσω όμως το σκηνικό αλλάζει αρκετά. Ενώ δηλαδή στην περίπτωση του τρίθυρου οι πίσω κολόνες μπαίνουν πιο μέσα (σε σχέση με το πεντάθυρο), τονώνοντας έτσι τους ώμους που σχηματίζονται πάνω από τους θόλους και το φάρδος του οχήματος, εδώ έχουμε ακριβώς το αντίθετο σχεδιαστικό τρικ. Αυτές δηλαδή, έχουν τραβηχτεί αρκετά προς τα πίσω, με αποτέλεσμα να τονίζεται περισσότερο το μήκος, παρά το φάρδος του οχήματος. Έτσι, μεγαλύτερος είναι ο πίσω πρόβολος, όπως και η γυάλινη επιφάνεια μεταξύ της πίσω πόρτας και της τελευταίας κολόνας. Κατά τα άλλα ο πίσω προφυλακτήρας δεν έχει αλλάξει σε σχήμα, αντίθετα με τα φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι πιο παράλληλα προς το έδαφος στο πάνω μέρος τους. Δεν κλίνουν προς τα κάτω, γιατί σκοπός της σχεδίασης δεν είναι να «βγει» επιθετικότητα, αλλά η αρμονία που ταιριάζει περισσότερο στο προφίλ του υποψήφιου αγοραστή.
Αναφορικά με τις διαστάσεις του μοντέλου επίσημα στοιχεία ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί, σίγουρο όμως είναι, ότι το μήκος του θα υπερβαίνει τα 4.030 χλστ. της πεντάθυρης εκδοχής. Από την άλλη το μεταξόνιο θα διατηρηθεί στα 2.460 χλστ. καθώς το πάτωμα στο οποίο βασίζεται (σε αυτό βασίζεται και το νέο VW Polo) παραμένει το ίδιο. Το πλάτος επίσης θα κυμαίνεται στα 1,7 μέτρα, ενώ δεν αναμένονται και «υψομετρικές» διαφορές. Από την άλλη, μεγαλύτερος είναι ο χώρος αποσκευών, θα υπερβαίνει τα 300 L. Να αναφέρουμε πως ο χώρος αποσκευών στο πεντάθυρο είναι 285 λίτρα.
Εικόνες από το εσωτερικό κατά τα άλλα δεν υπάρχουν, σύμφωνα με πληροφορίες όμως δεν αναμένονται κοσμογονικές αλλαγές. Στην πρώτη σειρά των καθισμάτων η σχεδίαση του ταμπλό και η διάταξη των χειριστηρίων θα παραμείνει ως έχει, πίσω ωστόσο θα είναι μεγαλύτερος ο προσφερόμενος χώρος για τους επιβάτες. Όχι τόσο ως προς το φάρδος, αλλά κυρίως ως προς το μήκος και ύψος, αφού η γραμμή της οροφής στην περίπτωση του Ibiza ST δεν πέφτει απότομα προς τα πίσω.
Κάτω από το καπό τέλος του μοντέλου θα χρησιμοποιηθούν τα ίδια κινητήρια σύνολα του Volkswagen γκρουπ με τις υπάρχουσες εκδόσεις, σύμφωνα με τα λόγια τουλάχιστον του προέδρου της Seat Erich Schmitt. Στη βάση βρίσκεται ο 1.200άρης κινητήρας των 70 ίππων, ακολουθεί ο 1.400άρης των 85 ίππων, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο 1.600άρης των 105 ίππων. Για τους πιο γρήγορους οικογενειάρχες, έκδοση Cupra μέχρι στιγμής δεν έχει προβλεφθεί. Έχουν υπάρξει κάποιες φήμες για έναν 1.4 TFSI με 7άρι DSG, που δεν φαίνονται να «στέκουν». Αν υπάρξει, αυτός θα «φορεθεί» πρώτα στα άλλα δύο αμαξώματα. Επιδόσεις δεν είναι δυνατό να γνωρίζουμε, το μοντέλο αναμένεται όμως ελάχιστα πιο αργό σε σχέση με τα άλλα δύο εξαιτίας του μεγαλύτερου όγκου και βάρους του. Φυσικά, η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει και τα πετρελαιοκίνητα μοτέρ 1.4 TDI και 1.9 TDI, τα οποία όμως δεν «ταιριάζουν» στην ελληνική αγορά.Στην παραγωγή το Seat Ibiza ST θα βγει το 2010, ενώ η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της Seat στο Martorell. Υπομονή λοιπόν έως τότε!
Toyota
CORAG GAS PEIRATEIA