ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Είναι το μέτρο της απόσυρσης καλύτερο από αυτό της μείωσης κατά 50% του ΕΤΤ;

Είναι το μέτρο της απόσυρσης καλύτερο από αυτό της μείωσης κατά 50% του ΕΤΤ;

(28/7/2009)

Όταν ανακοινώθηκε το μέτρο της μείωσης στο μισό του Ειδικού Φόρου Ταξινόμησης (ΕΤΤ) οι περισσότεροι διαμαρτυρήθηκαν γιατί ευνοούσε κυρίως αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Τώρα η απόσυρση δεν κάνει ακριβώς το αντίθετο αφού προσφέρει όφελος έως και 3.200 ευρώ για την αγορά μικρών μοντέλων; Είναι λοιπόν καλύτερη ή όχι από την μείωση του ΕΤΤ;

Ο ΕΤΤ είναι ένας φόρος που κλιμακώνεται ανάλογα με τον κυβισμό από εννέα ως 50%. Ήταν φυσιολογικό όταν κόπηκε στο μισό, τα αυτοκίνητα που ανήκουν στη μεγαλύτερη κλίμακα να έχουν σαφέστατα μεγαλύτερο όφελος. Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις ακριβών αυτοκινήτων που μέσα σε μία μέρα κατέβηκαν ακόμη και 20.000 ευρώ από την προηγούμενη τιμή τους.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Την ίδια στιγμή τα μίνι, μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα έτυχαν μειώσεων που μπορεί να μην ξεπερνούσαν τα 300 ευρώ, ή ακόμη και το εκατοστάρικο. Στα πιο προσιτά μοντέλα ήταν εμφανές πως ήταν οι προσφορές των αντιπροσωπιών που τα έκαναν λίγο φτηνότερα και όχι η μείωση του ΕΤΤ.
Και η γκρίνια καλά κρατούσε αφού κανείς δεν πίστευε πως με 300 ή 500 ευρώ λιγότερα δε θα έσπευδε κανείς να αγοράσει ένα αυτοκίνητο δεκαπέντε ή 16.000 ευρώ. Και όμως, ακόμη και αυτές οι μικρές διαφορές ζωντάνεψαν το ενδιαφέρον και ανέβασαν την αγορά σχεδόν στα περσινά επίπεδα.
Η άνοδος όμως περιείχε και μια στροφή στις μεγαλύτερες κατηγορίες αφού το όφελος εκεί ήταν μεγαλύτερο. Τώρα όμως τα πράγματα αλλάζουν ριζικά. Η γκρίνια έχει αντιστραφεί αφού ξαφνικά ακόμη και το μέγιστο όφελος των 3.200 ευρώ ακούγεται σαν ψίχουλα μπροστά στις τιμές (με πλήρη ΕΤΤ) των ακριβότερων αυτοκινήτων.
Όμως ένα μικρό ή μικρομεσαίο μοντέλο που πριν είχε ευνοηθεί με μερικά εκατοστάρικα στην καλύτερη, τώρα θα μπορεί να αγοραστεί με σημαντικό όφελος. Στις 12.000 ευρώ, τυπική τιμή ενός μικρού αυτοκινήτου, η μείωση από την απόσυρση μπορεί να φτάσει και το 30% επί της τελικής τιμής. Όχι το 7% επί της εργοστασιακής όπως ήταν με τη μείωση του ΕΤΤ για ένα 1.400άρι.
Είναι προφανές πως στα αυτοκίνητα με τιμές μέχρι και πάνω από 25.000 ευρώ το μέτρο είναι σαφώς ευνοϊκότερο. Αρκεί φυσικά να έχει κανείς παλιό αυτοκίνητο για απόσυρση. Κάτι που αντιστρόφως μεταφράζεται στο ότι όσοι δεν άντεχαν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο ακόμη και με τα νέα μέτρα, και επέμεναν στο παλιό τους, τώρα μπορούν να επωφεληθούν.
¶ρα λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα δικαιότερο μέτρο; Ευνοούνται κατά τη γνώμη σας επιτέλους αυτοί που με τη μείωση του ΕΤΤ είχαν παραμεληθεί; Δεν είναι καλύτερο αυτό το μέτρο, που μάλιστα δεν έχει και χρονικούς περιορισμούς; Εσείς τι πιστεύετε;
Autotriti.gr
VW