ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Μήπως νοιώθετε ότι το αυτοκίνητο που προορίζετε για απόσυρση είναι ακόμη καινούργιο για την πρέσα?

Μήπως νοιώθετε ότι το αυτοκίνητο που προορίζετε για απόσυρση είναι ακόμη καινούργιο για την πρέσα?

(31/7/2009)

Την προηγούμενη φορά που στην Ελλάδα λειτούργησε το μέτρο της απόσυρσης ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου πλησίαζε τα 26 χρόνια, και ως εκ τούτου τα αυτοκίνητα που πήγαν στην πρέσα ήταν ούτως ή άλλως σαράβαλα. Σήμερα όμως, ένα αυτοκίνητο δεκαπενταετίας δεν είναι δα και για παλιοσίδερα. Ή όχι;

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Το 1991 ένα αυτοκίνητο 26 ετών είχε κατασκευαστεί το 1965. Μια εποχή που τα αυτοκίνητα κατασκευάζονταν από λαμαρίνα, βακελίτη, βινύλιο στα καθίσματα και μερικούς σωλήνες. Μετά από τόσα χρόνια τα αυτοκίνητα αυτά έδειχναν μπροστά στα νέα μοντέλα της εποχής σα δεινόσαυροι.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Σήμερα όμως; Ένα αυτοκίνητο κατασκευής του 1995 για παράδειγμα δε μοιάζει και τόσο απαρχαιωμένο. Με το νέο πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκίνητα που δείχνουν σύγχρονα θα πάρουν το δρόμο για την πρέσα.

Αυτό το πρόβλημα ήταν ιδιαίτερα έντονο όταν ξεκίνησε το μέτρο της απόσυρσης στη Γερμανία. Αυτοκίνητα νέα στην εμφάνιση, όπως μια Mercedes C-Class πρώτης γενιάς, ή μία BMW Σειράς 3, ένα Audi A4 ή ακόμη μεγαλύτερα μοντέλα κατασκευής 1995, με τα μαλακά τους πλαστικά, τις απαλές επενδύσεις, τα δέρματά τους, τους πολιτισμένους κινητήρες τους και όλα τους τα ηλεκτρονικά, έπαιρναν το δρόμο για την πρέσα. Ήταν συχνό το φαινόμενο οι ιδιοκτήτες τους να τα αφήνουν για ανακύκλωση κυριολεκτικά με δάκρυα στα μάτια.
Στην Ελλάδα αν και ο στόλος μας είναι πιο γερασμένος από ότι στη Γερμανία δεν είναι λίγοι αυτοί που δε μπορούν να δουν τόσο εύκολα το αυτοκίνητό τους ως υλικό ανακύκλωσης. Η ιδέα της πρέσας είναι μάλλον ανατριχιαστική.
Και όχι άδικα. Αντίθετα με την Γερμανία που είναι μια ώριμη και κατασταλαγμένη αγορά, στην Ελλάδα μόλις τους περασμένους μήνες επήλθε η απαξίωση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε τέτοιο σημείο ώστε να αρχίσουμε να βλέπουμε ένα μοντέλο 15ετίας ως «σαβούρα».
Μέχρι πριν λίγο καιρό στην αγορά μεταχειρισμένου τέτοια αυτοκίνητα έπιαναν καλά χρήματα. Και ξαφνικά τώρα καλούμαστε να τα πετάξουμε. Αυτή η στροφή της αγοράς σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα δεν μπορεί να μετατραπεί αυτομάτως σε συνείδηση του κόσμου. Δε μπορεί ένα αυτοκίνητο που θεωρείται μέχρι χθες καινούργιο με τα δεδομένα της αγοράς, ξαφνικά να βαφτιστεί «απόσυρση».

Όμως τα πράγματα αλλάζουν. Μπορεί ένα αυτοκίνητο 15ετίας να μην έχει τις εμφανείς διαφορές με ένα σύγχρονο, όπως το 1991, όμως υπάρχουν σημαντικοί λόγοι για να αντικατασταθεί. Εκεί που υστερεί πρωτίστως είναι η παθητική ασφάλεια. Μία βόλτα στο EuroNCAP αρκεί για να πεισθεί κανείς πόσο έχουν αλλάξει τα αυτοκίνητα σε αυτό το διάστημα.
Μετά είναι το οικολογικό τους αποτύπωμα. Ένα 1.600άρι του 1995 ρυπαίνει περισσότερο από οποιοδήποτε σύγχρονο αυτοκίνητο, ασχέτως κυβισμού! Ενώ συγχρόνως την εποχή που φτιάχτηκε δεν υπήρχαν οδηγίες για τα υλικά κατασκευής του και πως αυτά επηρεάζουν τους επιβάτες και το περιβάλλον.

&&&& Εσείς το βλέπετε ακόμη καινούργιο το αυτοκίνητο που προορίζετε για απόσυρση; Σας ραγίζει η καρδιά που θα το πάτε για ανακύκλωση; Ή είναι η ιδέα του νέου αυτοκινήτου με το οποίο θα το αντικαταστήσετε ικανή παρηγοριά; Και τελικά αντιλαμβάνεστε το λόγο απόσυρσης;
JAECOO
OPEL