Το Toyota Prius πάει Φρανκφούρτη και μπαίνει στην πρίζα. Πόσο σημαντικό είναι όμως ένα υβριδικό να φορτίζει στο σπίτι;
(11/9/2009)
Η Toyota παρουσιάζει το Prius στην έκδοση που μπαίνει στην πρίζα. Εκτός από τον βενζινοκινητήρα και τις ηλιακές κυψέλες στην οροφή, τώρα τις μπαταρίες θα μπορούμε να τις φορτίζουμε και στο σπίτι. Και λοιπόν; Έχει τόση σημασία να μπορούμε να βάζουμε το αυτοκίνητο στην πρίζα, ώστε να γίνεται τέτοια κούρσα ανάμεσα στους κατασκευαστές για το ποιος θα το φέρει πρώτος στην παραγωγή;
Η διαφορά στο νέο Toyota Prius PHV, όπως και στο Volt/Ampera της GM αλλά και το πρωτότυπο Leaf της Nissan βρίσκεται στην μπαταρία. Εκεί που το «συμβατικό» Prius έχει τις (παλιές αλλά δοκιμασμένες) μπαταρίες NiMH, σαν αυτές που έχουν οι περισσότερες ασύρματες συσκευές, τώρα μπαίνουν συσσωρευτές λιθίου, σαν αυτές των κινητών τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών. Η διαφορά είναι στην ισχύ και τη διάρκεια που την παρέχουν (και φυσικά στο κόστος). Στην πράξη το νέο Prius θα μπορεί να κινείται μόνο με ηλεκτρισμό για τα πρώτα 20 χιλιόμετρα και κατόπιν θα λειτουργεί όπως και το απλό. &&&& Αυτό που δηλαδή προσθέτει η νέα μπαταρία είναι η απολύτως ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου για κάποια χιλιόμετρα, που για αρκετούς θα σημαίνει ότι μπορούν να καλύπτουν τις ημερήσιες μετακινήσεις τους χωρίς βενζίνη. Αν πάνε πιο μακριά, ή για όλους τους άλλους, το όφελος είναι φυσικά η ακόμη μικρότερη κατανάλωση, εφόσον ληφθεί υπόψη και τα χιλιόμετρα που διανύθηκαν με σκέτο ρεύμα. &&&& Το κόλπο βέβαια είναι πως αυτή η αρχική ικανότητα του Prius και των άλλων τέτοιων νέων υβριδικών βασίζεται στη φόρτιση από την πρίζα. Δηλαδή αν το Prius PHV δεν το βάλουμε ποτέ στην πρίζα, δε θα έχουμε και τα επιπλέον οφέλη. Γιατί μόνο η πρίζα μπορεί να του παρέχει τέτοια φόρτιση ώστε να κινήσει η μπαταρία μόνη της το αυτοκίνητο για όλα αυτά τα χιλιόμετρα. &&&& &&&& Και εδώ αρχίζουν οι ερωτήσεις. Είναι τόσο σημαντικά αυτά τα 20 χιλιόμετρα που θα γίνονται μόνο με ρεύμα; Από οικολογικής πλευράς η απάντηση είναι εκ πρώτης «ναι», αφού οι περισσότερες μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης (που είναι κάτω των 20 χλμ.) θα γίνονται χωρίς εκπομπές ρύπων. Βέβαια, έχουμε πει, πως η ενέργεια της φόρτισης των μπαταριών παράγεται σε κάποιο εργοστάσιο της ΔΕΗ αλλού, όπου φυσικά προστίθεται η ρύπανση που αφαιρείται έτσι από τις πόλεις. Στο συνολικό ισοζύγιο, το οικολογικό όφελος είναι μάλλον μικρό. &&&& Στη χρήση; Το ρεύμα στην Ελλάδα δεν είναι πολύ φθηνό, αν όμως ακριβύνει η βενζίνη είναι πιθανό αυτά τα 20 χιλιόμετρα να αξίζουν τον κόπο οικονομικά. Αυτό που δεν είναι βέβαιο, όπως έχουμε πει και σε άλλο Non-Paper, είναι ο τρόπος που θα μπορούμε να βάζουμε στην πρίζα το νέο μας Prius PHV ή άλλο μοντέλο, όταν μένουμε σε πολυκατοικία και παρκάρουμε τρία στενά παρακάτω. &&&& ¶ρα υπάρχει πραγματικά τόσο επιτακτική ανάγκη για τέτοια αυτοκίνητα; Είναι κάτι που εσείς περιμένετε; Πιστεύεται πως αξίζει τον κόπο σήμερα ένα τέτοιο αυτοκίνητο ή πως απλά δείχνει την κατεύθυνση της τεχνολογίας και το τι θα οδηγούμε (αλλά πως θα φορτίζουμε) σε μερικά χρόνια; Και τελικά εσείς πόσα χιλιόμετρα με σκέτο ρεύμα χρειάζεστε για να καλύπτετε τις καθημερινές σας διαδρομές;
Πόσες φορές θα το πούμε; Η ουσία είναι μία: ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ απ'το βρωμερο καρτελ του πετρελαίου! ΑΥΤΟ είναι που σου προσφέρει το "μπριζάτο" αυτοκίνητο! Και ΑΚΡΙΒΩΣ γι'αυτό θ'ακούτε και θα διαβάζετε συνεχώς μομφές και αμφιβολίες περί αξιοπιστίας του ηλεκτροκινητήρα και συχνής ανάγκης αλλαγής των μπαταριών και άλλες τετοιες ανοησίες...(τα prius 1ης γεννιάς εδώ και 10-11 χρόνια ακόμα με τις ίδιες μπαταρίες είναι, της ΤΟΤΕ τεχνολογίας, και δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ προβλημα) Αλλά έτσι είναι, όταν χτυπάς τα συμφέροντα μίας αισχρής και στυγνής αγοράς ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ δολλαρίων το χρόνο, τι περιμένατε; ΜΗΝ μασάτε, το μέλλον στα αυτοκινητα είναι ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ κια μόνον ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ!
Η παραγωγή ρεύματος τα επόμενα χρόνια θα είναι σε μεγάλο ποσοστό από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ακόμα και η παραγωγή ρεύματος από λιγνίτη ρυπαίνει λιγότερο από το αυτοκίνητο. Μη ξεχνάτε οτι το ampera-volt, έχει αυτονομία 60 km μόνο με ηλεκτροκίνηση και άλλα 500 km με 26λ βενζίνη.
Το οικολογικό όφελος θα είναι μικρό, με τα νυν δεδομένα (εργοστάσια ΔΕΗ, με λιθάνθρακα κλπ). Αν όμως -και όπως θα έπρεπε- η ΔΕΗ επενδύσει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η αιολική, τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν προς το καλό. Φυσικά ζούμε στην Ελλάδα και με τους πολιτικούς που γεννάμε… όλα αυτά αποτελούν μακρινά όνειρα. Αλλά φυσικά όχι και στο εξωτερικό, όπου εκεί αυτού του είδους τα αυτοκίνητα ωφελούν περισσότερο. Πάντως θαρρώ πως, μόνο και μόνο το γεγονός, ότι η μόλυνση φεύγει από τις πόλεις και πάει στην επαρχία, όπου εκεί υπάρχει και περισσότερη χλωρίδα για να την ανακυκλώσει, είναι σημαντικό…
Εγώ θεωρώ ότι βρίσκεται στην σωστη κατεύθυνση.Όσων αφορά την φόρτιση, η χρήση φωτοβολταικών θα ήταν μια οικολογική λύση, με δεδομένο όμως ότι κάποιος μπορεί να επωμιστεί το κόστος μιας τέτοιας λύσης και να έχει και τον χώρο να το τοποθετήσει.
Όλα αυτά τα αμάξια όπως το PRIUS, το VOLT αλλά και το TESLA ROADSTER δείχνουν τη διαρκή εξέλιξη της τεχνολογίας. ¶μα καταφέρουν να φτιάξουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αυτονομία όπως τα βενζινοκίνητα, η φόρτιση από τη πρίζα δε θα είναι πρόβλημα όπου και να μένει κανείς καθόσον οι Δήμοι θα τοποθετήσουν στους δρόμους ειδικές πρίζες για το σκοπό αυτό
Εγώ πάντως έχω έτοιμη πρίζα στο κλειστό γκαράζ της μεζονέτας και αυτός είναι πράγματι ένας πολύ σημαντικός λόγος για τον οποίο πιθανότατα το επόμενό μου αυτοκίνητο θα είναι υβριδικό. Σε συνδυασμό βέβαια με το γεγονός ότι το 90% των χιλιομέτρων γίνεται σε διαδρομές κάτω των 20 χλμ.
Αυτό που με φοβίζει περισσότερο είναι η αξιοπιστία των υβριδικών συστημάτων (βλάβες κλπ.), με την έννοια ότι πρόκειται για νέες τεχνολογίες.
Οι πραγματικές λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος είναι δύο.Πρώτη και κύρια, το υδρογόνο. Δεύτερον το φυσικό αέριο. Δεν λέω, μπράβο στην Toyota για τις προσπάθειες που έκανε, αλλά αυτοκίνητα που είναι μισά ηλεκτρικά-μισά βενζίνη, δεν μπορεί να είναι η λύση του μέλλοντος. ¶λλωστε -όπως σωστά τονίζετε- το ηλεκτρικό ρεύμα για να παραχθεί, δεν προκαλεί τεράστια ρύπανση;
Πόσες φορές θα το πούμε; Η ουσία είναι μία: ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗ απ'το βρωμερο καρτελ του πετρελαίου! ΑΥΤΟ είναι που σου προσφέρει το "μπριζάτο" αυτοκίνητο! Και ΑΚΡΙΒΩΣ γι'αυτό θ'ακούτε και θα διαβάζετε συνεχώς μομφές και αμφιβολίες περί αξιοπιστίας του ηλεκτροκινητήρα και συχνής ανάγκης αλλαγής των μπαταριών και άλλες τετοιες ανοησίες...(τα prius 1ης γεννιάς εδώ και 10-11 χρόνια ακόμα με τις ίδιες μπαταρίες είναι, της ΤΟΤΕ τεχνολογίας, και δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ προβλημα) Αλλά έτσι είναι, όταν χτυπάς τα συμφέροντα μίας αισχρής και στυγνής αγοράς ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ δολλαρίων το χρόνο, τι περιμένατε; ΜΗΝ μασάτε, το μέλλον στα αυτοκινητα είναι ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ κια μόνον ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ!
Η παραγωγή ρεύματος τα επόμενα χρόνια θα είναι σε μεγάλο ποσοστό από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ακόμα και η παραγωγή ρεύματος από λιγνίτη ρυπαίνει λιγότερο από το αυτοκίνητο. Μη ξεχνάτε οτι το ampera-volt, έχει αυτονομία 60 km μόνο με ηλεκτροκίνηση και άλλα 500 km με 26λ βενζίνη.
Το οικολογικό όφελος θα είναι μικρό, με τα νυν δεδομένα (εργοστάσια ΔΕΗ, με λιθάνθρακα κλπ). Αν όμως -και όπως θα έπρεπε- η ΔΕΗ επενδύσει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η αιολική, τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν προς το καλό. Φυσικά ζούμε στην Ελλάδα και με τους πολιτικούς που γεννάμε… όλα αυτά αποτελούν μακρινά όνειρα. Αλλά φυσικά όχι και στο εξωτερικό, όπου εκεί αυτού του είδους τα αυτοκίνητα ωφελούν περισσότερο. Πάντως θαρρώ πως, μόνο και μόνο το γεγονός, ότι η μόλυνση φεύγει από τις πόλεις και πάει στην επαρχία, όπου εκεί υπάρχει και περισσότερη χλωρίδα για να την ανακυκλώσει, είναι σημαντικό…
Εγώ θεωρώ ότι βρίσκεται στην σωστη κατεύθυνση.Όσων αφορά την φόρτιση, η χρήση φωτοβολταικών θα ήταν μια οικολογική λύση, με δεδομένο όμως ότι κάποιος μπορεί να επωμιστεί το κόστος μιας τέτοιας λύσης και να έχει και τον χώρο να το τοποθετήσει.
Όλα αυτά τα αμάξια όπως το PRIUS, το VOLT αλλά και το TESLA ROADSTER δείχνουν τη διαρκή εξέλιξη της τεχνολογίας. ¶μα καταφέρουν να φτιάξουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αυτονομία όπως τα βενζινοκίνητα, η φόρτιση από τη πρίζα δε θα είναι πρόβλημα όπου και να μένει κανείς καθόσον οι Δήμοι θα τοποθετήσουν στους δρόμους ειδικές πρίζες για το σκοπό αυτό
Εγώ πάντως έχω έτοιμη πρίζα στο κλειστό γκαράζ της μεζονέτας και αυτός είναι πράγματι ένας πολύ σημαντικός λόγος για τον οποίο πιθανότατα το επόμενό μου αυτοκίνητο θα είναι υβριδικό. Σε συνδυασμό βέβαια με το γεγονός ότι το 90% των χιλιομέτρων γίνεται σε διαδρομές κάτω των 20 χλμ. Αυτό που με φοβίζει περισσότερο είναι η αξιοπιστία των υβριδικών συστημάτων (βλάβες κλπ.), με την έννοια ότι πρόκειται για νέες τεχνολογίες.
einai poli akrivo gia tin Ellada sin oti prepei na exeis iditiko garag gia na to fortizeis tha to agoraga an eixe ti misi timi
Οι πραγματικές λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος είναι δύο.Πρώτη και κύρια, το υδρογόνο. Δεύτερον το φυσικό αέριο. Δεν λέω, μπράβο στην Toyota για τις προσπάθειες που έκανε, αλλά αυτοκίνητα που είναι μισά ηλεκτρικά-μισά βενζίνη, δεν μπορεί να είναι η λύση του μέλλοντος. ¶λλωστε -όπως σωστά τονίζετε- το ηλεκτρικό ρεύμα για να παραχθεί, δεν προκαλεί τεράστια ρύπανση;