ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το Toyota Prius πάει Φρανκφούρτη και μπαίνει στην πρίζα. Πόσο σημαντικό είναι όμως ένα υβριδικό να φορτίζει στο σπίτι;

Το Toyota Prius πάει Φρανκφούρτη και μπαίνει στην πρίζα. Πόσο σημαντικό είναι όμως ένα υβριδικό να φορτίζει στο σπίτι;

(11/9/2009)

Η Toyota παρουσιάζει το Prius στην έκδοση που μπαίνει στην πρίζα. Εκτός από τον βενζινοκινητήρα και τις ηλιακές κυψέλες στην οροφή, τώρα τις μπαταρίες θα μπορούμε να τις φορτίζουμε και στο σπίτι. Και λοιπόν; Έχει τόση σημασία να μπορούμε να βάζουμε το αυτοκίνητο στην πρίζα, ώστε να γίνεται τέτοια κούρσα ανάμεσα στους κατασκευαστές για το ποιος θα το φέρει πρώτος στην παραγωγή;

Η διαφορά στο νέο Toyota Prius PHV, όπως και στο Volt/Ampera της GM αλλά και το πρωτότυπο Leaf της Nissan βρίσκεται στην μπαταρία. Εκεί που το «συμβατικό» Prius έχει τις (παλιές αλλά δοκιμασμένες) μπαταρίες NiMH, σαν αυτές που έχουν οι περισσότερες ασύρματες συσκευές, τώρα μπαίνουν συσσωρευτές λιθίου, σαν αυτές των κινητών τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών. Η διαφορά είναι στην ισχύ και τη διάρκεια που την παρέχουν (και φυσικά στο κόστος). Στην πράξη το νέο Prius θα μπορεί να κινείται μόνο με ηλεκτρισμό για τα πρώτα 20 χιλιόμετρα και κατόπιν θα λειτουργεί όπως και το απλό. &&&& Αυτό που δηλαδή προσθέτει η νέα μπαταρία είναι η απολύτως ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου για κάποια χιλιόμετρα, που για αρκετούς θα σημαίνει ότι μπορούν να καλύπτουν τις ημερήσιες μετακινήσεις τους χωρίς βενζίνη. Αν πάνε πιο μακριά, ή για όλους τους άλλους, το όφελος είναι φυσικά η ακόμη μικρότερη κατανάλωση, εφόσον ληφθεί υπόψη και τα χιλιόμετρα που διανύθηκαν με σκέτο ρεύμα. &&&& Το κόλπο βέβαια είναι πως αυτή η αρχική ικανότητα του Prius και των άλλων τέτοιων νέων υβριδικών βασίζεται στη φόρτιση από την πρίζα. Δηλαδή αν το Prius PHV δεν το βάλουμε ποτέ στην πρίζα, δε θα έχουμε και τα επιπλέον οφέλη. Γιατί μόνο η πρίζα μπορεί να του παρέχει τέτοια φόρτιση ώστε να κινήσει η μπαταρία μόνη της το αυτοκίνητο για όλα αυτά τα χιλιόμετρα. &&&& &&&& Και εδώ αρχίζουν οι ερωτήσεις. Είναι τόσο σημαντικά αυτά τα 20 χιλιόμετρα που θα γίνονται μόνο με ρεύμα; Από οικολογικής πλευράς η απάντηση είναι εκ πρώτης «ναι», αφού οι περισσότερες μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης (που είναι κάτω των 20 χλμ.) θα γίνονται χωρίς εκπομπές ρύπων. Βέβαια, έχουμε πει, πως η ενέργεια της φόρτισης των μπαταριών παράγεται σε κάποιο εργοστάσιο της ΔΕΗ αλλού, όπου φυσικά προστίθεται η ρύπανση που αφαιρείται έτσι από τις πόλεις. Στο συνολικό ισοζύγιο, το οικολογικό όφελος είναι μάλλον μικρό. &&&& Στη χρήση; Το ρεύμα στην Ελλάδα δεν είναι πολύ φθηνό, αν όμως ακριβύνει η βενζίνη είναι πιθανό αυτά τα 20 χιλιόμετρα να αξίζουν τον κόπο οικονομικά. Αυτό που δεν είναι βέβαιο, όπως έχουμε πει και σε άλλο Non-Paper, είναι ο τρόπος που θα μπορούμε να βάζουμε στην πρίζα το νέο μας Prius PHV ή άλλο μοντέλο, όταν μένουμε σε πολυκατοικία και παρκάρουμε τρία στενά παρακάτω. &&&& ¶ρα υπάρχει πραγματικά τόσο επιτακτική ανάγκη για τέτοια αυτοκίνητα; Είναι κάτι που εσείς περιμένετε; Πιστεύεται πως αξίζει τον κόπο σήμερα ένα τέτοιο αυτοκίνητο ή πως απλά δείχνει την κατεύθυνση της τεχνολογίας και το τι θα οδηγούμε (αλλά πως θα φορτίζουμε) σε μερικά χρόνια; Και τελικά εσείς πόσα χιλιόμετρα με σκέτο ρεύμα χρειάζεστε για να καλύπτετε τις καθημερινές σας διαδρομές;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
Moto