Οι συνολικές πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών της VW σε παγκόσμιο επίπεδο ανήλθαν για το 2009 στις 354.770 οχήματα και σημείωσαν πτώση κατά 20,7% σε σχέση με τις 447.244 οχήματα που καταγράφηκαν για το 2008. Ωστόσο οι υπεύθυνοι της εταιρείας είναι εξαιρετικά αισιόδοξοι για το μέλλον.
Η VW θεωρείται ως μια από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά εταιρείες σε ότι αφορά στις πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και την τελευταία 5ετία καταγράφει μια σταθερή ανοδική πορεία στις νέες ταξινομήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο.Ωστόσο η συνολική αρνητική εικόνα των αγορών μέσα στο 2009 συμπαρέσυρε και την γερμανική εταιρεία με αποτέλεσμα, για το 2009, να σημειώσει 354.770 πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, γεγονός που μεταφράζεται σε πτώση της τάξης του 20,7% σε σχέση με τις αντίστοιχες 447.244 πωλήσεις που η εταιρεία κατέγραψε μέσα στο 2008.Το πιο επιτυχημένο εμπορικά προϊόν στην γκάμα της VW ήταν για ακόμη μια φορά το Caddy που σημείωσε συνολικά 139.826 πωλήσεις παγκοσμίως. Σε σχέση με τα 151.488 οχήματα του 2008, αυτό μεταφράζεται σε πτώση της τάξης του 7,7%.Η οικογένεια μοντέλων με τον κωδικό «T5» (Transporter, Caravelle, Multivan, California) πούλησε συνολικά 116.503 οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο (μείωση κατά 34,4% σε σχέση με τις 177.729 πωλήσεις του 2008).Τέλος το Crafter επίσης εμφάνισε μείωση των πωλήσεων του κατά 33,1% με 33.903 οχήματα έναντι 50.595 μονάδων αντίστοιχα για το 2008.Σε δηλώσεις του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW για τα επαγγελματικά οχήματα, Stephan Schaller, τόνισε πως η πτώση των πωλήσεων της εταιρείας μέσα στο 2009 ήταν κάτι το αναμενόμενο, δεδομένης και της γενικότερης κρίσης που παρατηρήθηκε στον κλάδο και όχι μόνο. Παράλληλα δεν δίστασε να προειδοποιήσει πως και το 2010 αναμένεται να είναι μια χρονιά γεμάτη… προκλήσεις. Ωστόσο ο κ. Schaller εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον καθώς νέοι εκπρόσωποι της εταιρείας όπως η νέα γενιά του VW Transporter ή το πολυαναμενόμενο Amarok θα δώσουν νέα ώθηση στις πωλήσεις της γερμανικής εταιρείας και θα της επιτρέψουν να αυξήσει το μερίδιο της και σε αγορές όπου μέχρι στιγμής δεν είχε εκπροσώπηση.Καταλήγοντας ο κ. Schaller δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην πολύ καλή πορεία της VW στην αγορά της Γερμανίας όπου οι νέες πωλήσεις της για το 2009 ήταν μειωμένες σε ποσοστό μόλις 0,9% (123.676 οχήματα έναντι 124.850 για το 2008) την ίδια στιγμή που το σύνολο της αγοράς των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων παρουσίασε πτώση της τάξης του 11% περίπου.