Η ανανεωμένη Elise δεν κρύβει τη «συγγένεια» της με τη μεγαλύτερη Evora
Ανανεωμένη Lotus Elise στη Γενεύη
(17/2/2010)
Με νέο κινητήρα 1,6 λίτρων και αρκετές εξωτερικές διαφοροποιήσεις θα κάνει την επίσημη παρουσίαση της η νέα Lotus Elise στην έκθεση της Γενεύης. Το αυτοκίνητο θα έχει νέα στιλιστικά στοιχεία που θυμίζουν τη μεγαλύτερη Evora και βελτιώνουν την αεροδυναμική του κατά 4%.
H πρώτη γενιά της παρουσιάστηκε πριν από 14 χρόνια, και έκτοτε αποτελεί ίσως το πιο δυνατό χαρτί της βρετανικής φίρμας. Στην τελευταία έκδοση της που θα δούμε στη Γενεύη θα έχει νέους προφυλακτήρες εμπρός/πίσω με μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα εμπρός, νέα φανάρια με ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, νέας σχεδίασης κάλυμμα του κινητήρα, και τέλος φλας επίσης τεχνολογίας LED. Με τις διάφορες βελτιώσεις στο αμάξωμα η αεροδυναμική βελτιώθηκε κατά 4%, ενώ θα διατίθενται και δύο νέα σχέδια σφυρήλατων ζαντών που μάλιστα είναι συνολικά κατά 2,1 κιλά ελαφρύτερες από τις απλές αλουμινίου. Το μοντέλο θα χρησιμοποιεί το γνωστό κινητήρα των 1,8 λίτρων της Toyota που γνωρίζουμε με την ιπποδύναμη στην ατμοσφαιρική έκδοση να είναι οι 192 ίπποι και στην υπερτροφοδοτούμενη να φτάνει τους 220 ίππους. Η έκπληξη όμως είναι ότι πλέον θα υπάρχει και έκδοση 1,6 λίτρων με κινητήρα επίσης της Toyota. Αυτός ονομάζεται 1ZR-FAE, διαθέτει τα γνωστά συστήματα Valvematic και Dual VVT-I που κρατούν την κατανάλωση στα περίπου 6,14 λίτρα/100 χιλιόμετρα, θα αποδίδει 136 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. ενώ τέλος θα εκπέμπει μόλις 155 γρ./χιλιόμετρο ρύπων CO2. Η ανανεωμένη Elise θα χρησιμοποιεί νέο εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με κοντές σχέσεις, ενώ στο πακέτο Touring θα υπάρχει ακόμη και cruise control. Το μοντέλο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε διαδικασία δοκιμών επιδόσεων, όμως τα πρώτα στοιχεία που ανακοίνωσε η Lotus κάνουν λόγο για 6,7 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. και τελική ταχύτητα στα 200 χ.α.ω.
Ο προσεκτικός σχεδιασμός του αμαξώματος της χαρίζει 4% βελτιωμένη αεροδυναμική