ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ιαπωνική απάντηση στο τούρμπο: μηχανικός συμπιεστής. Είναι όμως καλύτερα;

Ιαπωνική απάντηση στο τούρμπο: μηχανικός συμπιεστής. Είναι όμως καλύτερα;

(5/3/2010)

H Nissan είναι η πρώτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στη σύγχρονη εποχή που λανσάρει ένα υπερτροφοδοτούμενο μοντέλο. Το νέο Micra όμως δεν είναι τούρμπο. Έχει μηχανικό συμπιεστή. Είναι αυτό καλύτερο ή χειρότερο; Εσείς γιατί νομίζετε ότι διαφοροποιούνται σε αυτόν τον τομέα οι ιάπωνες;

Το νέο Micra λοιπόν έχει έναν μόνο κινητήρα. Είναι 1.200 κυβικά, έχει τρεις μόνο κυλίνδρους και στην πιο ισχυρή του έκδοση έχει άμεσο ψεκασμό και υπερσυμπίεση. Θα έλεγε κανείς ότι σε σχέση με το μοτέρ του νέου VW Polo (αν και πλέον το φοράνε και όλα τα Skoda εκτός από Superb), η VW κερδίζει στα σημεία λόγω του ενός επιπλέον κυλίνδρου (που συνήθως σημαίνει λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς). Όμως η Nissan διαφέρει στις επιλογές της και στο γεγονός ότι αντί ενός κλασσικού τούρμπο, ενός συμπιεστή καυσαερίων δηλαδή, προτίμησε τον μηχανικό συμπιεστή. Ένα σύστημα που παίρνει κίνηση με ιμάντα από τον στροφαλοφόρο και συμπιέζει τον αέρα πριν αυτός φτάσει στην εισαγωγή. &&&& Το όφελος είναι ότι ο συμπιεστής αποδίδει ακόμη και από τις πολύ χαμηλές στροφές. Δε χρειάζεται δηλαδή όπως το τούρμπο να φτάσει ένα σημείο και μετά να «δώσει». Επίσης έχει απολύτως άμεση απόκριση. Όταν πατάς γκάζι έχεις αμέσως γκάζι. &&&& Υπάρχουν όμως και αρνητικά. Ο συμπιεστής παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο που σημαίνει πως μέρος της ισχύος που παράγει ο κινητήρας καταναλώνεται για την συμπίεση του αέρα εισαγωγής. Αντίθετα το τούρμπο κάνει χρήση της «πεταμένης» ενέργειας των καυσαερίων. Αυτό στην περίπτωση της Nissan μεταφράζεται σε 98 ίππους έναντι 105 του Polo και 142Nm ροπής έναντι 175 του μικρού VW. &&&& Κερδίζει όμως κατά κράτος στους ρύπους διοξειδίου αφού απέχει σαφώς με τα 98 γρ./χλμ έναντι των 124 γρ./χλμ του Polo. Ποιός κάνει καλύτερη δουλειά λοιπόν, ο Γερμανός ή ο Γιαπωνέζος; &&&& &&&& Αλήθεια είναι πως σήμερα το τούρμπο δεν προβληματίζει καθόλου για έλλειψη ροπής χαμηλά ή υστέρηση στην απόκριση του γκαζιού. Αυτά ανήκουν στο παρελθόν. ¶ρα οι διαφορετικές επιλογές μεταξύ VW και Nissan έχουν να κάνουν με κάτι άλλο. Πρώτον η Nissan διατήρησε το Micra σε διαστάσεις πόλης και δεν το πήγε στα 4 μέτρα όπως οι ευρωπαίοι. Που σημαίνει ότι είναι πιο ελαφρύ και έχει μικρότερες ανάγκες ισχύος. &&&& ¶ρα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα μοτέρ που δέχεται λιγότερη πίεση και ας αποδίδει ελαφρώς χαμηλότερα νούμερα. Πετυχαίνει έτσι καλύτερους ρύπους, ενώ αρκετοί θα σπεύσουν να πουν πως πιθανώς να είναι και πιο αξιόπιστο. &&&& Από την άλλη όμως ο μηχανικός συμπιεστής φαίνεται πιο παρωχημένος σε σχέση με το τούρμπο. Η Mercedes είναι η μάρκα που τον παράτησε στα Kompressor μοντέλα της για χάρη του τούρμπο και δεν δείχνει να κοιτάζει πίσω. Βέβαια αυτό δε σήμανε και το τέλος της τεχνολογίας αφού η Audi, πρωτοπόρος της τεχνολογίας τούρμπο, χρησιμοποιεί μηχανική υπερσυμπίεση σε κάποιες εκδόσεις του Α6 με τον 3λιτρο V6. &&&& Δε φαίνεται δηλαδή να είναι θέμα «επιπέδου» τεχνολογίας, αλλά προτίμησης για κάθε εφαρμογή. Εσείς όμως πως το βλέπετε; Έχει λόγο η Nissan που αντί για τούρμπο πήγε σε μηχανικό συμπιεστή; Είναι θέμα λειτουργίας και απόδοσης που ταιριάζει καλύτερα σε μικρό αμάξι ή έχει να κάνει και με την αξιοπιστία που θέλουν οι ιάπωνες στα μοντέλα τους; Πως το βλέπετε αυτό το μοτέρ του Micra εσείς;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Autotriti.gr
EURONCAR ASFALH FORTIGA