Οι πρώτες εντυπώσεις από το VW Amarok
(22/6/2010)
Κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του VW Amarok στον διεθνή Τύπο, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους δρόμους της Αυστρίας και της Σλοβακίας ένα από τα πιο χαρισματικά οχήματα της κατηγορίας των Pick-Up. Ο νέος εκπρόσωπος της VW αναμένεται να ανεβάσει σημαντικά τον πήχη και στην ελληνική αγορά από τον Σεπτέμβριο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το VW Amarok θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις (Comfort ή Heavy Duty) αναφορικά με τον τύπο της οπίσθιας ανάρτησης γεγονός που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να επιλέξει μεταξύ οχημάτων με μεικτό βάρος έως 2,82t. ή έως 3,04t., ανάλογα με την χρήση για την οποία προορίζει το όχημα του. Στην πρώτη περίπτωση το ύψος του ωφέλιμου φορτίου ανέρχεται έως και στα 948 κιλά και στην δεύτερη έως και στα 1.137 κιλά αντίστοιχα.Τέλος η ελκτική ικανότητα του ορίζεται στα 750 κιλά για φορτία χωρίς φρένα και στα 2.800 κιλά για φορτία με φρένα.
Δυνατότητες κίνησης
Πολλαπλές είναι και οι επιλογές αναφορικά με τα συστήματα μετάδοσης της κίνησης του νέου Amarok.
Πέραν των εκδόσεων 4x2 προσφέρονται και δύο διαφορετικά συστήματα 4κίνησης.
Τα Amarok 4Motion με το… κόκκινο «4» εφοδιάζονται με 4κίνηση κατ’ επιλογήν, ενώ με το… μαύρο «4» φέρουν μόνιμη 4κίνηση.
Στην πρώτη περίπτωση ένα διαφορικό Torsen αναλαμβάνει να μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα σε αναλογία 40:60 μεταξύ του εμπρόσθιου και του οπίσθιου άξονα, αναλογία η οποία μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και την πρόσφυση των τροχών.
Στην δεύτερη περίπτωση, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει την μεταφορά της κίνησης σε δύο ή τέσσερις τροχούς καθώς και τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων, μέσω ειδικών διακοπτών δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων.
Παράλληλα το VW Amarok εφοδιάζεται με στοιχεία όπως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ABS, ESP, ASR καθώς και το σύστημα «Offroad Assist» που περιλαμβάνει τις λειτουργίας «Hill Hold Assist», «Hill Descent Assist», «Offroad ABS» κ.ά.
Όλα τα παραπάνω επιτρέπουν στο Amarok να ανταπεξέλθει ακόμα και στις πιο έντονες «κακουχίες» κατά την εκτός δρόμου κίνηση ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως μπορεί να αναρριχηθεί σε τμήματα με κλίση έως και 45 μοιρών με φορτίο ακόμα και άνω του ενός τόνου.
Στην άσφαλτο το νέο γερμανικό ελαφρύ ημιφορτηγό αποδεικνύεται ιδιαίτερα πολιτισμένο, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης, υψηλή ηχομόνωση της καμπίνας και σαφές και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης.
Κινητήρες
Η γκάμα των κινητήρων του Amarok περιλαμβάνει τον νέο Bi-TDI κινητήρα των 2,0 λίτρων της VW που αποδίδει ισχύ 163 ίππων και μέγιστη ροπή 400 Nm από τις 1.500- 2.000 σ.α.λ.
Χάρη στην σύστημα Bi-Turbo των δύο σταδίων και το –τελευταίας γενιάς- common-rail, το εν λόγω μηχανικό σύνολο προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο Amarok ενώ παράλληλα διατηρεί τόσο την μέση κατανάλωση καυσίμου (από 7,6- 7,9 λτ./100 χλμ.) όσο και τις εκπομπές ρύπων (έως 206 γρ./χλμ.) σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
Παράλληλα ως δεύτερη επιλογή προσφέρεται ένας επίσης 4κύλινδρος και 16βάλβιδος TDI κινητήρας 2,0 λίτρων που αποδίδει ισχύ 122 ίππων και μέγιστη ροπή 340 Nm από τις 1.750 σ.α.λ.
Βασικό χαρακτηριστικό του δεύτερου αυτού κινητήρα είναι η επίσης χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (έως 7,6 λτ./100 χλμ., γεγονός που σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ καυσίμου των 80 λίτρων, επιτρέπει αυτονομίες της τάξης έως και των 1.000 χλμ.! Παράλληλα οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από το φάσμα των 200 γρ./χλμ.