Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το διοξείδιο του άνθρακα κανονίζει τα τέλη κυκλοφορίας. Μήπως να του δώσετε περισσότερη σημασία;

Το διοξείδιο του άνθρακα κανονίζει τα τέλη κυκλοφορίας. Μήπως να του δώσετε περισσότερη σημασία;

(17/8/2010)

‘Έχετε προσέξει κάτι ψιλά γραμματάκια που τρέχουν φουριόζικα στο κάτω μέρος της οθόνης όποτε παίζει μια διαφήμιση αυτοκινήτου στην τηλεόραση; Εκεί αναφέρεται η κατανάλωση, το επιτόκιο του χρηματοδοτικού αν διαφημίζεται και η το ύψος της δόσης και οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα. Γιατί από αυτούς σύντομα θα καθορίζεται το τέλος κυκλοφορίας. Εσείς ξέρετε πόσους εκπέμπει το δικό σας αυτοκίνητο;

Τα αυτοκίνητα παράγουν δύο κατηγορίες ρύπων. Από τη μία είναι οι επιβλαβείς για την υγεία του ανθρώπου, το μονοξείδιο του άνθρακα, η αιθάλη, τα οξείδια του αζώτου, και από την άλλη είναι το διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό που βλάπτει το περιβάλλον.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Για την πρώτη κατηγορία ρύπων έχουν ληφθεί μέτρα από πολύ νωρίς. Τα πρότυπα Euro έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές να παράγουν αυτοκίνητα που ασχέτως κυβισμού, κατηγορίας και μεγέθους δεν πρέπει να ξεπερνούν κάποια όρια. Σήμερα είμαστε στο Euro 5 που πραγματικά έχει πολύ χαμηλούς τέτοιους ρύπους.
Το διοξείδιο του άνθρακα όμως είχε ξεφύγει. Μόλις πρόσφατα, με την υπερθέρμανση του πλανήτη (για την οποία το διοξείδιο είναι ο πρώτος υπαίτιος) έγινε προσπάθεια περιορισμού της παραγωγής του. Οι κατασκευαστές δεν ακολουθούν κάποια οδηγία όπως το Euro, είναι όμως υποχρεωμένοι να εκπέμπουν στο σύνολο των αυτοκινήτων που παράγουν ένα συγκεκριμένο μέσο όρο διοξειδίου του άνθρακα.
Το πόσο εκπέμπει το κάθε αυτοκίνητο το αναλαμβάνει ο αγοραστής. Δηλαδή εμείς. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα πάνε χέρι - χέρι με την κατανάλωση. Όσο πιο πολύ βενζίνη καίει ένα αυτοκίνητο, τόσο πιο πολύ διοξείδιο παράγει. Όλη η προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης που γίνεται τα τελευταία χρόνια έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

&&&& Και οι κατασκευαστές έχουν ρίξει πολλά χρήματα σε νέες τεχνολογίες που κατεβάζουν το ρύπο αυτό. Το θέμα είναι πως στην Ελλάδα, λόγω του ότι ακόμη δεν συνυπολογίζεται στον προσδιορισμό του ύψους του τέλους κυκλοφορίας όπως στις άλλες χώρες, το πόσο διοξείδιο παράγει ένα μοντέλο ακόμη περνάει στα ψιλά. Όχι όμως για πολύ.
Γιατί τώρα θα είναι το νούμερο ένα στοιχείο βάσει του οποίου θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας. Οπότε αυτά τα ψιλά θα έχουν πολύ μεγάλη αξία. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι το νούμερο που «ξεχωρίζει τα αγόρια από τους άντρες» σε ότι αφορά την τεχνολογία που χρησιμοποιεί η κάθε μάρκα.
Γιατί καλό το σούπερ φτηνό μοντέλο που πωλείται ευκαιρία, έχει δύναμη και πάει γρήγορα, αλλά αν παράγει τόσους ρύπους όσους μια Lamborghini τότε θα πληρώσει και τα ίδια τέλη με το υπεραυτοκίνητο. Ποιος μπορεί όμως να συντηρεί μια Lamborghini σήμερα;
Η επένδυση που έχουν κάνει οι κατασκευαστές για χαμηλούς ρύπους τους έχει στοιχίσει, και πλέον χρεώνουν κάτι παραπάνω στην τιμή αγοράς για τα χαμηλά τέλη που θα έρθουν. Η τεχνολογία στοιχίζει.
Εσείς όμως την κοιτάτε; Ψάχνετε πόσους ρύπους διοξειδίου παράγει το αυτοκίνητο που θα αγοράσετε; Ελέγχετε αν βρίσκετε στα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας με χαμηλό διοξείδιο του άνθρακα; Σας έχει απασχολήσει μέχρι σήμερα;
Toyota
SEAT XENOIASTOI