Το διοξείδιο του άνθρακα κανονίζει τα τέλη κυκλοφορίας. Μήπως να του δώσετε περισσότερη σημασία;
(17/8/2010)
‘Έχετε προσέξει κάτι ψιλά γραμματάκια που τρέχουν φουριόζικα στο κάτω μέρος της οθόνης όποτε παίζει μια διαφήμιση αυτοκινήτου στην τηλεόραση; Εκεί αναφέρεται η κατανάλωση, το επιτόκιο του χρηματοδοτικού αν διαφημίζεται και η το ύψος της δόσης και οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα. Γιατί από αυτούς σύντομα θα καθορίζεται το τέλος κυκλοφορίας. Εσείς ξέρετε πόσους εκπέμπει το δικό σας αυτοκίνητο;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Για την πρώτη κατηγορία ρύπων έχουν ληφθεί μέτρα από πολύ νωρίς. Τα πρότυπα Euro έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές να παράγουν αυτοκίνητα που ασχέτως κυβισμού, κατηγορίας και μεγέθους δεν πρέπει να ξεπερνούν κάποια όρια. Σήμερα είμαστε στο Euro 5 που πραγματικά έχει πολύ χαμηλούς τέτοιους ρύπους.Το διοξείδιο του άνθρακα όμως είχε ξεφύγει. Μόλις πρόσφατα, με την υπερθέρμανση του πλανήτη (για την οποία το διοξείδιο είναι ο πρώτος υπαίτιος) έγινε προσπάθεια περιορισμού της παραγωγής του. Οι κατασκευαστές δεν ακολουθούν κάποια οδηγία όπως το Euro, είναι όμως υποχρεωμένοι να εκπέμπουν στο σύνολο των αυτοκινήτων που παράγουν ένα συγκεκριμένο μέσο όρο διοξειδίου του άνθρακα.
Το πόσο εκπέμπει το κάθε αυτοκίνητο το αναλαμβάνει ο αγοραστής. Δηλαδή εμείς. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα πάνε χέρι - χέρι με την κατανάλωση. Όσο πιο πολύ βενζίνη καίει ένα αυτοκίνητο, τόσο πιο πολύ διοξείδιο παράγει. Όλη η προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης που γίνεται τα τελευταία χρόνια έχει στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
&&&& Και οι κατασκευαστές έχουν ρίξει πολλά χρήματα σε νέες τεχνολογίες που κατεβάζουν το ρύπο αυτό. Το θέμα είναι πως στην Ελλάδα, λόγω του ότι ακόμη δεν συνυπολογίζεται στον προσδιορισμό του ύψους του τέλους κυκλοφορίας όπως στις άλλες χώρες, το πόσο διοξείδιο παράγει ένα μοντέλο ακόμη περνάει στα ψιλά. Όχι όμως για πολύ.
Γιατί τώρα θα είναι το νούμερο ένα στοιχείο βάσει του οποίου θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας. Οπότε αυτά τα ψιλά θα έχουν πολύ μεγάλη αξία. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι το νούμερο που «ξεχωρίζει τα αγόρια από τους άντρες» σε ότι αφορά την τεχνολογία που χρησιμοποιεί η κάθε μάρκα.
Γιατί καλό το σούπερ φτηνό μοντέλο που πωλείται ευκαιρία, έχει δύναμη και πάει γρήγορα, αλλά αν παράγει τόσους ρύπους όσους μια Lamborghini τότε θα πληρώσει και τα ίδια τέλη με το υπεραυτοκίνητο. Ποιος μπορεί όμως να συντηρεί μια Lamborghini σήμερα;
Η επένδυση που έχουν κάνει οι κατασκευαστές για χαμηλούς ρύπους τους έχει στοιχίσει, και πλέον χρεώνουν κάτι παραπάνω στην τιμή αγοράς για τα χαμηλά τέλη που θα έρθουν. Η τεχνολογία στοιχίζει.
Εσείς όμως την κοιτάτε; Ψάχνετε πόσους ρύπους διοξειδίου παράγει το αυτοκίνητο που θα αγοράσετε; Ελέγχετε αν βρίσκετε στα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας με χαμηλό διοξείδιο του άνθρακα; Σας έχει απασχολήσει μέχρι σήμερα;
με απασχολει παρα πολυ η εκπομπη καυσαεριων και γιαυτο εχω αγορασει vw που με την τουρμπινα εχω πολλλλλααα αλογα αλλα λιγους ρυπους και πολυ χαμηλη καταναλωση!!!
Για να καταλάβουμε το βαθμό της αδικίας με τα τέλη 2 ταχυτήτων ενδεικτικά αναφέρω το εξής: ο αγοραστής Α αγοράζει ένα Skoda Octavia GT 193PS, 1800 κυβικά, με CO2 = 238 g/χλμ τον Δεκέμβριο του 2010 και πληρώνει τέλη 202 Ευρώ (άντε ίσως μέχρι 230 Ευρώ), ενώ ο αγοραστής Β αγοράζει το ίδιο αυτοκίνητο ένα μήνα μετά και πληρώνει τέλη 476 Ευρώ !!! Έτσι για να καταλάβουμε το μέγεθος της παράνοιας των πολιτικών που (λένε ότι) μας κυβερνούν!
Αν δεν είχε αυξηθεί τόσο η βενζίνη, θα είχαν βάλει 20 λεπτά ανά λίτρο αντί τελών κυκλοφορίας. Πιθανό να γίνει αυτό, όταν συνηθίσουμε τις παρούσες τιμές.
ΘΑ ΠΑΡΑΦΡΑΣΩ ΕΝΑ ΚΛΑΣΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ: ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΑΠΛΩΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΨΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. ΦΕΤΟΣ ΕΤΣΙ, ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΛΛΙΩΣ, ΤΟΥ ΠΑΡΑΧΡΟΝΟΥ ΑΛΛΙΩΣ, κ.ο.κ. ΤΟ 2011 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙ ΤΟ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ (ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΗΛΙΘΙΟ, ΑΦΟΥ ΔΕ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΥΠΟΨΙΝ ΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΟΔΗΓΗΣΗΣ), ΤΟ 2012 ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΧΩΝΕΨΕΙ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΕΙ ΤΑ ΤΕΛΗ ΣΤΟ ΚΑΥΣΙΜΟ (ΣΑΦΩΣ ΠΙΟ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟ), ΤΟ 2013 ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙ (;;;) ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ. ΟΠΟΤΕ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ, ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΣ Ή ΜΕΡΙΚΩΣ ΤΟ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ.
Δεν με απασχόλησε ποτέ, ούτε θα με απασχολήσει. Αν θέλω πολύ να αγοράσω ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δεν θα κολλήσω στο CO2. Αν απλά θέλω ένα αυτοκίνητο και έχω την ευχέρεια να επιλέξω μεταξύ διαφόρων μοντέλων, τότε ναι ίσως σκεφτώ αυτή την περίπτωση.
ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙΣ ΚΕΡΔΟΣ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ:ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑ,ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΡΥΠΕΝΕΙΣ ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΔΗΛΑΔΗ ΔΗΛΩΣΑΝΕ ΟΤΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 2011 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥ ΡΥΠΟΥΣ ΕΝΩ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΜΕ ΤΑ ΚΥΒΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΣΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΑΠΟΡΙΑ:ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ 2008 ΚΑΙ ΕΧΕΙ 156 CO (ΡΥΠΟΥΣ) HONDA CIVIC 1,8 ΓΙΑ ΠΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ???ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΙΑ ΑΥΤΟ???ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΩΡΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ!ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΑ ΔΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2011 ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ!ΕΠΙΣΗΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΚΑΝΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΝΕΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Ναι είναι μια πραγματικότητα, που μαζί με όλες τις άλλες θα μπει στη ζωή μας ξαφνικά... Όπως συνήθως θα μας πουν εκ των υστέρων πόσα τέλη αντιστοιχούν στα γραμμάρια του διοξειδίου του άνθρακα... Το ζήτημα είναι να καταλήξουμε κάποτε σε έναν συγκεκριμένο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και γενικά των επιβαρύνσεων που θα υπάρχουν για την αυτοκίνηση και να σταματήσουν οι συνεχείς αλλαγές με στόχο μόνο την τσέπη μας... Μήπως θα ήταν καλό το περιοδικό να κάνει μια έρευνα για το πώς θα διαμορφωθούν αυτές οι τιμές με βάση αυτή τη μέτρηση (π.χ. μέχρι 100 γρ. 50 €, από 100 γρ. έως 150 γρ. 100 € κλπ.). Κι αν δεν είναι δυνατόν να βρεθούν οι ελληνικές σκέψεις, τουλάχιστον ας γίνει μια παρουσίαση των αντίστοιχων πινάκων του εξωτερικού... Ευχαριστώ!
Ξεκίνησα έρευνα αγοράς για το πρώτο μου αυτοκίνητο, πέρισυ το φθινόπωρο, οπότε και εισήχθει ο όρος "πράσινα τέλη κυκλοφορίας". Η είδηση με ώθησε να αναζητώ στα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων τις εκπομές ρύπων. Τελικά το μοντέλο που αγόρασα εντάσεται στο euro 5 και εκπέμπει λίγο παραπάνω από 140 σε ρύπους, που είναι και το όριο για το δακτύλιο. Θεωρώ ότι σταδικά όλο και περισσότεροι θα ελέγχουν και αυτήν την παράμετρο. Όμως δεν θα είναι ικανή να τους αναγκάσει να αλλάξουν κατηγορία αυτοκινήτου. Π.χ. να μεταβούν από μικρομεσαίο σε mini, που είναι και τα πιο "πράσινα". Θα διαδραμματίζει ρόλο μόνο όταν θα επιλέγουν μεταξύ μοντέλων που κατά άλλα ισοροπούν στην προτίμησή τους.
ΑΝ ΜΕΤΑΤΡΕΨΩ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ ΣΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ, ΤΟ ΠΕΡΑΣΩ ΚΤΕΟ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΙ ΕΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΔΕΙΑ, ΚΑΙ ΚΑΘΟΤΙ ΜΗ ΡΥΠΟΓΟΝΟ ΚΑΥΣΙΜΟ, ΘΑ ΞΑΝΑΠΛΗΡΩΣΩ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛ. ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ ΠΟΣΟ? Η ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ....
Απάντηση: Με την ισχύουσα νομοθεσία δεν υπάρχει ευνοϊκή μεταχείρηση για τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υγραέριο.
Εκεί όπου έφθασαν τα πράγματα (Μόλυνση περιβάλλοντος) και επειδή εδώ στην Ελλάδα πρέπει να πληρώνουμε "ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ" , ο πιο δίκαιος τρόπος υπολογισμού είναι βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το προηγούμενο σύστημα βάσει κυβικών ήταν λάθος, όπως για παράδειγμα ένα 1200 DATSUN του 1977 και πολλά άλλα της ίδιας γενιάς εκπέμπουν τους διπλάσιους ρύπους απο μια MERCEDES 2300 ή ένα SAAB 2000 TURBO του 2010. Επίσης καλό είναι αυτοί που θα αποφασίσουν (Υπουργοί) να λάβουν υπόψη τους για τα τελευταίας δεκαετίας σε ποιά πρότυπα EURO ανήκουν οπως τα δηλώνουν τα εργοστάσια κατασκευής.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΟΥ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕ ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ (ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥ EURO 5 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΩ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΜΕ ΤΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΠΟΥ ΒΟΗΘΑΕΙ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΡΥΠΩΝ). ΘΕΩΡΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ, ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΜΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΤΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΙΕΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΣΑΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΙΤΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΡΤΑΡΙ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΒΕΝΖΙΝΟΒΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΟΠΟΤΕ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΙΔΙΟ. ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΘΟΥΝ ΛΙΓΟ ΑΥΤΟ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΠΡΙΝ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟ "ΧΑΡΑΤΣΙ", ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΣΚΕΦΘΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΤΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ, ΕΞΑΡΤΩΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΕΤΟΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ. ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΙΔΩΜΕΝ.
Οχι δεν τα εδινα παλαιοτερα σημασια,τωρα ναι τα δινω γιατι μου το επιβαλλουνε δια μεσω φορολογησης και πρασινων τερτιπιων...Οσες-οι ασχολουνται με το χωρο θα το ειχανε καταλαβει απο το 2000 τι επροκειτο να ακολουθησει...Το θεμα δεν ειναι τι co2 εκπεμπει,το θεμα ειναι οτι μας επιβαλλουνε να κανουμε οικτρα βηματα πισω,ενα 10-20% να μπορει να διαθετει καποιο αξιοπρεπεις οχημα και οι υπολοιποι σκαλωμαρια...λυπηρο...