|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Μίνι όλο... προσόντα! | |||
|
|||
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ | |||
|
Με τη ξεχωριστή του σχεδίαση το νέο Spark της Chevrolet τραβάει στο πέρασμα του όλα τα βλέμματα πάνω του. Ο ανταγωνισμός όμως στη μίνι κατηγορία είναι πλεόν ιδιαίτερα σκληρός πόσο μάλιστα αν τίθεται αντιμέτωπο με τα καθιερωμένα Hyundai i10 και Opel Agila. | ||
Η εξωτερική εμφάνιση του Spark αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά του σημεία και φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία, αφού κεντρίζει έντονα το ενδιαφέρον και "προκαλεί" τον παρατηρητή στο να το περιεργαστεί στην κάθε του λεπτομέρεια. Περισσότερο εντυπωσιακό είναι το εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος με τη μεγάλη μάσκα, τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα, τον μυώδη προφυλακτήρα και τα τονισμένα νεύρα στο καπό, συνθέτοντας μια δυναμική όψη. Στο εσωτερικό, το πιο πρωτότυπο στοιχείο αφορά στον ασημί πίνακα οργάνων, που είναι τοποθετημένος πάνω στην κολόνα του τιμονιού και διαθέτει αναλογικό ταχύμετρο και ψηφιακές ενδείξεις για το στροφόμετρο και το δείκτη βενζίνης, θυμίζοντας αντίστοιχο μοτοσικλέτας. Στον τομέα της ποιότητας το Spark τα πηγαίνει καλά, αφού τόσο τα υλικά όσο και το φινίρισμα είναι προσεγμένα. Όσον αφορά στις πλαστικές επιφάνειες έχουν καλή υφή, ενώ τα επιμέρους τμήματα του ταμπλό παρουσιάζουν πολύ καλή συναρμολόγηση. Από πλευράς χώρων, ο θάλαμος των επιβατών του Spark είναι σε θέση να φιλοξενήσει έως 4 ενήλικα άτομα με ικανοποιητικές ανέσεις, ενώ ο χώρος των αποσκευών είναι τα 170 λίτρα. Την πολύ καλή συνολικά εικόνα του Spark στο δρόμο ενισχύει με τη σειρά της και η ασφαλής οδική συμπεριφορά που παρουσιάζει τόσο στην πόλη, όσο και κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακές διαδρομές, σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Ξεκινώντας από το σύστημα διεύθυνσης με την υδραυλική υποβοήθηση είναι ελαφρύ και με καλή αμεσότητα, διευκολύνοντας την κίνηση στην πόλη. Η σταθερότητα που παρουσιάζει το αμάξωμά του σε ταχύτητες γύρω στα 130 χλμ./ώρα είναι καλή, ωστόσο σε πιο υψηλές το αλάφρωμα του τιμονιού και η μαλακή ανάρτηση υπενθυμίζουν τον αστικό προσανατολισμό του Spark. Με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων η απόδοση φτάνει τους 83 δυναμομετρημένους ίππους, με την κατανάλωση να είναι τα 5,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τα 0-100 χ.α.ω. να έρχονται σε 12,1 δλ. (εργοστασιακή μέτρηση) και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 164 χ.α.ω. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 11.290 ευρώ. |
||
Με το i10 φαίνεται ότι οι σχεδιαστές της Hyundai έχουν δημιουργήσει ένα ελκυστικό μίνι αυτοκίνητο, το οποίο προσελκύει εύκολα πλέον και όσους δίνουν έμφαση στην αισθητική. Ορισμένα από τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, είναι η πανομοιότυπη μάσκα με του i30, η μεγάλη εισαγωγή του αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, τα καμπύλα εμπρός φωτιστικά σώματα και τα πίσω ευμεγέθη κάθετα τοποθετημένα. Οι θετικές εντυπώσεις που αφήνει το i10 στο εσωτερικό του, έχουν να κάνουν με την καλή ποιότητα, τη σχεδίαση καθώς και την εργονομία καθώε έχει δοθεί προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Οι επενδύσεις, και τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε ταμπλό και πόρτες, δείχνουν ανθεκτικά στο πέρασμα του χρόνου, γεγονός το οποίο ενισχύει με τη σειρά της και η στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων. Ο αποθηκευτικός χώρος στην περίπτωση του Hyundai είναι τα 225 λίτρα. Στις αστικές μετακινήσεις, όπου θα κινηθεί περισσότερο το i10, κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευκολία που παρέχει στην οδήγηση και στους χειρισμούς γενικότερα. Πρόσθετα, η ψηλή θέση οδήγησης, οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες, η καλή συνολικά ορατότητα, η βολική θέση του επιλογέα των ταχυτήτων και το ελαφρύ πεντάλ του συμπλέκτη κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη στους πηγμένους δρόμους. Θετικά είναι τα σχόλια και από πλευράς άνεσης που προσφέρει η ανάρτηση, αφού καταφέρνει να απορροφά με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, τομέας στον οποίο θα ήταν ακόμη καλύτερο, αν τα καθίσματα ήταν πιο αναπαυτικά και το γόνατο του οδηγού δε βρισκόταν σε συνεχή επαφή με την κεντρική κονσόλα. Ο κινητήρας των 1,2 λτ. αποδίδει τους 78 ίππους που υπόσχεται ο κατασκευαστής του, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 12,3 δλ. Η τελική ταχύτητα είναι τα 166 χ.α.ω. ενώ η μέση τιμή κατανάλωσης είναι τα 5,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Οι τιμές του i10 1.2 ξεκινούν από τα 10.400 ευρώ. |
||
Το πρώτο στοιχείο που προσελκύει το ενδιαφέρον στο Agila δεν είναι άλλο από τη «φρέσκια» αισθητική του από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς. Ο θάλαμος επιβατών του εμφανίζει νεανική αισθητική, εικόνα την οποία ενισχύει με τη σειρά της η διχρωμία που συναντάται στο ταμπλό και στις υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων. Από πλευράς ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί ξεχωρίζουν περισσότερο για την καλή συναρμογή τους παρά για την υφή τους, κυρίως όσον αφορά αυτό στο πάνω μέρος του ταμπλό. Πολύ καλή είναι η εργονομία, ενώ για την εύρεση της κατάλληλης θέσης οδήγησης διευκολύνουν το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος κάθισμα του οδηγού και το τιμόνι. To εσωτερικό προσφέρει καλές ανέσεις σε 4 ενήλικα άτομα, τα οποία, ωστόσο, θα αναζητήσουν πιο αναπαυτικά και με καλύτερη στήριξη καθίσματα. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας 2 άτομα θα μετακινηθούν χωρίς πρόβλημα, ενώ ο χώρος των αποσκευών φτάνει στα 225 λίτρα. Η οδική συμπεριφορά συγκαταλέγεται μεταξύ των «ατού» του νέου Agila, το οποίο αποπνέει ασφάλεια στον οδηγό, χάρη στο συμπαγές πλαίσιο και στη σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεών του. Παράλληλα, στις αστικές μετακινήσεις είναι εύκολο στους χειρισμούς, ωστόσο θα μπορούσε να είναι πιο άνετο όταν διαπερνά έντονες ανωμαλίες. Εκτός πόλεως, το νέο Agila παρουσιάζεται σταθερό στην ευθεία, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματός του είναι λογικές και η πρόσφυση είναι αυξημένη. Οδηγικά το τιμόνι έχει καλή αμεσότητα και βάρος, αλλά στερείται πληροφόρησης ως προς τη θέση των τροχών. To Agila με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων αποδίδει 87 ίππους, ενώ η μέση κατανάλωση είναι τα 5,5 λίτρα. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 11,8 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 175 χ.α.ω. Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 12.650 ευρώ. |
||
| ||
»Σχολιάστε την είδηση | ||
|