Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
To ηλεκτροκίνητο Saab 9-3 ePower
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

To ηλεκτροκίνητο Saab 9-3 ePower

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο Saab!

(20/9/2010)

Η Saab έχει ήδη ετοιμάσει, και στην έκθεση του Παρισιού θα μας παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της. Πρόκειται για μια τροποποιημένη έκδοση του γνωστού 9-3 στην έκδοση SportWagon με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 184 ίππων και μπαταρία ιόντων λιθίου που θα του χαρίζουν αυτονομία στα 200 χιλιόμετρα.

Το ηλεκτροκίνητο μοντέλο της σουηδικής φίρμας ανήκει στη σειρά των 9-3 και ονομάζεται ePower, ενώ αρχικά θα κατασκευαστούν περί τα αποκλειστικά 70 οχήματα. Αυτά θα διατεθούν στη σουηδική αγορά με στόχο να δοκιμαστούν σε κανονικές συνθήκες, στα πλαίσια ενός προγράμματος δοκιμών που θα ξεκινήσει μέσα στο 2011 και θα διαρκέσει έως και όλο το 2012. Από τεχνικής πλευράς, το Saab 9-3 ePower θα χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα ισχύος 184 ίππων, ενώ στη μετάδοση συναντάμε κιβώτιο ταχυτήτων με μία και μοναδική σχέση! Η εταιρεία αναφέρει ότι τα 0-100 χ.α.ω. θα έρχονται σε μόλις 8,5 δλ. που θεωρείται πολύ καλή τιμή για το μέγεθος και τον τύπο του μοντέλου, ενώ η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χ.α.ω. Το σύνολο ολοκληρώνεται με μπαταρία της τάξης των 35,5 kWh η οποία είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος και πιο συγκεκριμένα στο χώρο που υπό κανονικές συνθήκες βρίσκουμε την εξάτμιση και το δοχείο καυσίμου, ενώ η Saab αναφέρει πως αυτή βρίσκεται εντός του μεταξονίου για καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά. Η αυτονομία του ePower θα φτάνει τα 200 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου θα διαρκεί το πολύ έξι ώρες από μια απλή πρίζα των 220V.

Το μοντέλο θα έχει αυτονομία της τάξης των 200 χιλιομέτρων που θεωρείται υπεραρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις

Το μοντέλο θα έχει αυτονομία της τάξης των 200 χιλιομέτρων που θεωρείται υπεραρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η Saab δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες του εσωτερικού, όμως οι διαφορές δεν αναμένεται να είναι μεγάλες, με τις βασικότερες από αυτές να περιορίζονται στον πίνακα οργάνων. Εκεί, οι ενδείξεις του στροφομέτρου, της ποσότητας καυσίμου, και της πίεσης του τούρμπο των κανονικών εκδόσεων, έχουν αντικατασταθεί από ενδείξεις όπως η χωρητικότητα της μπαταρίας, η κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας, και η αυτονομία που απομένει, με το κλασικό χειρόφρενο να έχει αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό. Τέλος, όπως δήλωσε και ο CEO της Saab, Jan Αke Jonsson: «Έως το 2015 η παγκόσμια ετήσια παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα φτάνει τις 500.000 μονάδες, και η Saab είναι αποφασισμένη να έχει δυνατούς αντιπροσώπους στην γοργά αναπτυσσόμενη αυτή κατηγορία».
Hyundai
NISSAN