Νέο Ford Ranger: Στην Ευρώπη το 2012
(15/10/2010)
Στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Σίδνευ της Αυστραλίας (15-24/10) η Ford πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια του νέου εντυπωσιακού Ranger. Η εξέλιξη του νέου μοντέλου σύμφωνα με τους ανθρώπους της Ford ξεκίνησε… από το μηδέν και οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για εντελώς νέα στοιχεία σε όλους τους τομείς.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σε ότι αφορά στην εξωτερική σχεδίαση του νέου Ranger, η Ford αναφέρει πως πραγματοποιήθηκαν χιλιάδες δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα αλλά και σε εικονικό περιβάλλον προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη ισορροπία στις σχεδιαστικές φόρμες του οχήματος προκειμένου αυτές να καλύπτουν απόλυτα τις αισθητικές απαιτήσεις της Ford ενώ παράλληλα να μειώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο ο αεροδυναμικής συντελεστής. Μια πρόχειρη μελέτη των πρώτων φωτογραφιών του νέου Ranger άλλωστε υποδηλώνει πως οι αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που θα αντικαταστήσει είναι πάρα πολλές.Πολυτελές και πιο ευρύχωρο εσωτερικό
Σύμφωνα πάντα με τον επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος που επιμελήθηκε το νέο Ranger, Craig Metros, ο ρόλος του ελαφρού επαγγελματικού έχει μεταβληθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια καθώς δεν αποτελεί πλέον μόνο ένα σκληροτράχηλο εργαλείο δουλειάς αλλά και τον σύντροφο όλων όσων επιθυμούν την απόδραση από την πόλη και τις εξορμήσεις σε διάφορες απόμακρες περιοχές για πάσης φύσεως υπαίθριες δραστηριότητες. Αυτό συνεπάγεται πως πέραν των αναμφισβήτητων μεταφορικών του δυνατοτήτων, το νέο Ranger έπρεπε να προσφέρει έναν εσωτερικό διάκοσμο, εφάμιλλο σε ποιότητα, σχεδίαση και πληρότητα εξοπλισμού με αυτόν που προσφέρουν ακόμα και πολυτελή οχήματα. Χαρακτηριστικό είναι άλλωστε το γεγονός ότι η Ford ευελπιστεί πως το νέο Ranger θα έχει μεγάλη απήχηση ακόμα και σε οικογένειες.
Οι βασικότερες διαφορές του νέου μοντέλου δεν περιορίζονται μόνο στο σχήμα της κεντρικής κονσόλας αλλά τόσο το τιμόνι όσο και ο πίνακας οργάνων έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως.
Παράλληλα οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που εκτός των άλλων θα περιλαμβάνει στοιχεία όπως πλευρικοί αερόσακοι κουρτίνας σε όλους τους τύπους αμαξώματος, κάμερα οπισθοπορείας, δυνατότητα χρήσης φωνητικών εντολών για διάφορες λειτουργίες του οχήματος (Voice Control) κ.ά.
Δύο νέοι κινητήρες 2,2 και 3,2 λίτρων
Το νέο Ranger θα είναι διαθέσιμο με δύο εντελώς νέους πετρελαιοκινητήρες Duratorq TDCi, χωρητικότητας 2,2 και 3,2 λτ. αντίστοιχα. Ο μικρότερος εξ αυτών θα αποδίδει μέγιστη ισχύ 150 ίππων και 375 Nm ροπής ενώ η κορυφαία επιλογή θα προσφέρει 200 ίππους και 470 Nm ροπής αντίστοιχα. Τα πρώτα στοιχεία που αφορούν σε αμφότερους τους κινητήρες κάνουν λόγο για σημαντική βελτίωση στην μέση κατανάλωση καυσίμου καθώς και την μεγάλη βαρύτητα που έχει δοθεί στην συνεργασία τους με τα μηχανικά (νέο 6 σχέσεων) και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Η επιλογή της 4κίνησης θα γίνεται πλέον μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων.
Νέο πλαίσιο και αναρτήσεις
Όταν προαναφέραμε πως το νέο Ranger εμφανίζει ουσιαστικά σημαντικές αλλαγές σε όλους τους τομείς, εννοούσαμε και σε ότι αφορά στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις του.
Το πλαίσιο λοιπόν είναι σχεδιασμένο από την αρχή και η απόσταση του από το έδαφος ορίζεται στα 232 χλστ. (θα υπάρχουν δύο εκδόσεις του Ranger με διαφορετικό ύψος). Παρά το γεγονός ότι τόσο το μεταξόνιο (3.220 χλστ.) όσο και το μετατρόχιο (1.560 χλστ. για τις εκδόσεις 4x4 και 1.590 χλστ. για τις 4x4) είναι αυξημένα σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, ο κύκλος στροφής διατηρείται χαμηλά χάρη στο βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης.
Εντελώς νέες είναι επίσης και οι αναρτήσεις και στους δύο άξονες με την πίσω να προσφέρεται με διαφορετικές ρυθμίσεις αναλόγως της χρήσης για την οποία προορίζεται το όχημα και της έκδοσης του.
Καταλήγοντας δεν πρέπει να παραλείψουμε πως το νέο Ranger θα προσφέρεται με μια πλειάδα κορυφαίων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το ESP που θα έχει την δυνατότητα να ελέγχει μεταξύ άλλων μια τεράστια ποικιλία παραμέτρων που αφορούν στην κίνηση του οχήματος σε διαφορετικού τύπου οδοστρώματα, την ρυμούλκηση φορτίου ή το βάρος του φορτίου, μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων και επιμέρους λειτουργικών του όπως τα Traction Control, Yaw Control, Roll-Over Migitation, Trailer Sway Control, Adaptive Load Control κ.ά. Φυσικά δεν πρέπει να παραλείψουμε πως στον εξοπλισμό του νέου Ranger θα περιλαμβάνεται και σύστημα Rear Park Assist με ειδική κάμερα οπισθοπορείας.
Αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες
Το μήκος του χώρου φόρτωσης στις διπλοκάμπινες εκδόσεις του νέου Ranger θα ανέρχεται στα 1.549 χλστ. και το ύψος των πλευρικών τοιχωμάτων του στα 511 χλστ. Παράλληλα το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 100 χλστ. περίπου στα 1.560 χλστ. (1.139 χλστ. μεταξύ των θόλων).