Πόσο αξιόπιστα θεωρείτε τα υβριδικά αυτοκίνητα; Είναι η πολυπλοκότητά τους κάτι που σας ανησυχεί για το αν χαλάνε;
16.088 Επισκέψεις στο άρθρο (1/11/2010)
Υπάρχουν αρκετοί που παρότι θαυμάζουν την τεχνολογία, έχουν αρκετές επιφυλάξεις σε ότι αφορά την αξιοπιστία. Και τα υβριδικά είναι αυτή τη στιγμή ότι πιο τεχνολογικά σύνθετο μπορεί να αγοράσει κανείς σε αυτοκίνητο. Εσείς φοβάστε πως μπορεί να σας χαλάσει πιο εύκολα;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το πρόβλημα όμως είναι πως παρότι τα αυτοκίνητα γίνονται συνέχεια όλο και καλύτερα σε αυτόν τον τομέα, οι νέες τεχνολογίες τα κάνουν πιο πολύπλοκα. Που σημαίνει πως κουβαλάνε όλο και πιο πολλά συστήματα πάνω τους και μάλιστα τέτοια που δεν επισκευάζονται ακριβώς στο συνεργείο της γειτονιάς.
Ένα υβριδικό για παράδειγμα έχει μεν τον κινητήρα βενζίνης, έχει όμως αρκετά πιο πολύπλοκο σύστημα μετάδοσης, που περιλαμβάνει το κιβώτιο ταχυτήτων, τον φορτιστή (εναλλάκτη και μίζα), ενώ τρόμπες λαδιού, νερού και άλλα τέτοια παρελκόμενα είναι καθαρά ηλεκτρικά.
Και συν όλα αυτά, τα υβριδικά αυτοκίνητα κουβαλάνε και μπαταρίες. Που όπως ξέρουμε από το λάπτοπ ή το κινητό μας, κάποια στιγμή θέλουν αλλαγή. Τι γίνεται λοιπόν με τα υβριδικά; Πόσο σας απασχολεί η αξιοπιστία του;
Το ερώτημα αυτό είχε τεθεί πολύ πιο έντονα όταν τα υβριδικά ήταν στην πρώτη γενιά τους και κανείς δεν ήξερε πόσο θα αντέξουν. Οι μπαταρίες τους αλλά και τα διάφορα πολύπλοκα υποσυστήματα. Σήμερα, σχεδόν 15 χρόνια μετά, υπάρχουν πλέον στοιχεία.
Σίγουρα οι μπαταρίες δεν έχουν πρόβλημα. Εκτός από την πολύ μεγάλη εγγύηση που δίνουν οι κατασκευαστές, ώστε ακόμη και στην περίπτωση ελαττώματος να αντικαθίστανται, τα στοιχεία από τα Toyota Prius και Honda Insight πρώτης γενιάς είναι πως οι μπαταρίες ξεπέρασαν το προσδόκιμο ζωής των αυτοκινήτων. Είναι ένας λόγος που ακόμη τόσο η Toyota όσο και η Honda διατηρούν την ίδια δοκιμασμένη τεχνολογία μπαταρίας στα υβριδικά τους.
Τα άλλα συστήματα; Δεδομένου ότι τα υβριδικά κυκλοφορούν ανάμεσά μας τόσο καιρό, τα άλλα τους συστήματα και ότι βλάβες έχουν βγάλει, είναι πλέον γνωστές, επισκευάζονται απλά και γενικά δεν ξεφεύγουν από ότι συνηθίζεται σε κάθε αυτοκίνητο, συμβατικό ή υβριδικό.
Το θέμα όμως είναι πως νοιώθετε εσείς; Σας φοβίζει τόση τεχνολογία στο αυτοκίνητό σας; Πιστεύετε πως μπορεί να το κάνει λιγότερο αξιόπιστο; Μπορεί να θεωρείτε πως τα υβριδικά κινδυνεύουν να χαλάνε περισσότερο από ότι τα συμβατικά αυτοκίνητα;
δεν ξερω αν ειναι αξιοπιστα η οχι τα υβριδικα,αλλα στο δικο μου που δεν ειναι υβριδικο εχω κανει 338.000 απο το 1996.εχω το αλμερα 1.4 σενταν. οταν καποια στιγμη θα χρειαστει να το πουλησω η να το αποσυρω θα ξερω 100% οτι το νεο μου αυτοκινητο υβριδικο η μη δεν προκειται σε καμια περιπτωση να βγαλει αυτα τα χιλιομετρα...
Η μέση λύση είναι τα αυτοκίνητα τύπου Opel Ampera και Chevrolet Volt. Αφενός έχουν οικολογικό και χαμηλού κόστους λειτουργίες κινητήρες. Αφετέρου έχουν πολύ πιο απλή αρχιτεκτονική από τα σημερινά υβριδικά, γιατί ο ηλεκτροκινητήρας κινεί και ο βενζινοκινητήρας συμπαρίσταται.
Το θέμα με τα υβριδικά δεν είναι ούτε η πολυπλοκότητά τους , ούτε η αμφισβητούμενη αξιοπιστία τους. Ούτως η άλλως κάθε τι νέο είναι πιο πολύπλοκο και η αξιοπιστία είναι υπόθεση κατασκευαστή και εμπειρίας, που στα υβριδικά υπάρχει πλέον αρκετή. Το πρόβλημα είναι στην ακριβή τιμή, στο γεγονός ότι αυτή δύσκολα αποσβαίνεται κατά τη διάρκεια χρήσης και τελικά στη μεταπώληση (ποιός θα αγόραζε ένα μεταχειρισμένο υβριδικό π.χ.8αετίας και πόσο άραγε;)
¶μα είναι να χαλάσει το αμάξι θα χαλάσει είτε είναι υβριδικό είτε είναι συμβατικό/ Αυτά τα έχουμε ξεπεράσει. Το θέμα με τα υβριδικά είναι η υψηλή τιμη που δεν αντισταθμίζεται από το όποιο κόστος χρήσης
Ασφαλώς και η πολυπλοκότητα ενός αυτοκινήτου είναι αλληλένδετη με τη συχνότητα βλαβών. Όσο περισσότερα πολύπλοκα συστήματα και εξαρτήματα έχει ένα αυτοκίνητο τόσο περισσότερες βλάβες θα βγάλει και τόσο πιο δαπανηρό θα είναι. Είναι απόλυτα βέβαιο αυτό, καθότι όλα τα αυτοκίνητα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι μαζικής παραγωγής.
ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΦΟΒΟΥΜΕΝΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΟΙ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ (HONDA, TOYOTA). ΑΝ ΕΠΕΛΕΓΑ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΠΟΙΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΘΑ ΜΕ ΕΝΔΙΕΦΕΡΕ ΑΡΧΙΚΑ Η ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΠΕΡΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ. ΓΕΝΙΚΑ ΟΙ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΔΕΝ ΕΝΤΟΠΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ.
Τότε να μας φοβίζει και το ABS οι αερόσακοι το ESP αφού και αυτά τα συστήματα έκαναν τα αυτοκίνητα περισσότερο πολύπλοκα απο τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν πριν απο 30 χρόνια. Κάθε καινούργια τεχνολογία μέχρι να βγει έχει τουλάχιστον 5 χρόνια εντατικών μελετών και δοκιμών. Θα άφηναν εταιρείες κολοσσοί τα προιόντα τους στην μοίρα τους με αποτέλεσμα να χάσουν πελάτες - χρήμα- και φήμη;
Η απάντηση βρίσκεται στο άρθρο σας όταν λέτε "το προσδόκιμο ζωής των αυτοκινήτων". Πόσο είναι αυτό; Σίγουρα στην Ελλάδα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ένα αυτοκίνητο 10ετίας με 150.000χλμ εδώ θεωρείτε ακόμη μια χαρά αλλά σε άλλες χώρες της δυτικής Ευρώπης πάνε κατευθείαν για την πρέσα και ούτε λόγω για μεταπώληση η κυκλοφορία αφού η σωστή συντήρηση για να περάσει από τους αντίστοιχους περιοδικούς τεχνικούς ελεγχους (ΚΤΕΟ) είναι παντελώς ασύμφωρη οικονομικά και η φορολογία να το κρατήσεις δεύτερο είναι επίσης πανάκριβη. Επίσης όλα τα μέρη είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα να αντέχουν για κάποιο συγκεκριμμένο χρόνο ή χιλιόμετρα. Οι αυτοκινητοβοιμηχανίες εξικονομούν από αυτό πολλά χρήματα στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Ποιός ο λόγος ένα σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί ενα ρουλμαν πχ να αντέχει 250.000 χλμ όταν ο κατασκευαστής υπολογίζει ότι το αυτοκίνητο θα εχει ζωή μόνο 150.000 χλμ; Αν λόγου χάρη από την φτηνότερη κατασκευή η αυτοκινητοβιομηχανία γλιτώνει 1 ¤ το κομμάτι και το πολλαπλασιάσει με τον μονάδες που παράγονται τα νούμερα είναι κάθε άλλο παρά αμελλητέα. Κλείνοντας η λογική λέει ότι όσο πιο απλή είναι μια υλοποίηση είτε μηχανική είτε ηλεκτρονική / ηλεκτρική τόσο λιγότερες πιθανότητες υπάρχουν να πάει κάτι στραβα , αλλά και όταν κάτι χαλάσει η επισκευή του είναι πολύ πιο απλή άρα και λιγότερο ακριβή.
Δεν θα είχα πρόβλημα να αγοράσω υβριδικό αυτοκίνητο, λόγω της πολυπλοκότητας των συστημάτων του. Όμως γενικά έχω μια μικρή ανησυχία, για τα πολύπλοκα συστήματα, όχι μόνο των υβριδικών αλλά και των άλλων αυτοκινήτων. Τα ηλεκτρονικά, που σήμερα είναι γενικευμένα σε όλα τα αυτοκίνητα, είναι μεν αξιόπιστα, αλλά αν χαλάσουν πολλές φορές δεν φτιάχνονται τόσο εύκολα, όσο τα παλιότερα μηχανικά συστήματα. Έχω διαβάσει σε περιοδικά και forums αρκετές αναφορές οδηγών με προβλήματα, που δεν μπόρεσαν να τα εντοπίσουν και να τους τα επισκευάσουν ακόμη και στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Ακόμη τα παλιά αυτοκίνητα, με καρμπυρατέρ, μπορεί να χάλαγαν συχνά, μπορούσαμε όμως εύκολα να τα επισκευάσουμε επιτόπου, κάτι που είναι αδύνατο με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ψεκασμού.