Σε πρόσφατες δηλώσεις του, S. Marchionne, πρόεδρος της Fiat Industrial, ανέφερε μεταξύ άλλων πως η ιταλική εταιρεία θα ενδιαφέρονταν να αποκτήσει το μερίδιο της VW στις MAN SE και Scania AB. Υπενθυμίζουμε πως στην κατοχή της υπάρχει ήδη η Iveco.
Μπορεί να πρόκειται απλώς για κινήσεις στρατηγικής και έναν άτυπο πόλεμο εντυπώσεων ωστόσο έντονη είναι η κινητικότητα που παρατηρείται στις σχέσεις των Fiat και VW μετά και τις νέες δηλώσεις του προέδρου της Fiat Industrial, το παρακλάδι του ιταλικού ομίλου στα επαγγελματικά οχήματα.Συγκεκριμένα, λίγο καιρό μετά τις φήμες πως η VW εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο αγοράς της Alfa Romeo και τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της VW, Martin Winterkorn στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ πως «… η Alfa Romeo είναι μια πολύ καλή και ενδιαφέρουσα εταιρεία», ο πρόεδρος της Fiat Industrial, Sergio Marchionne, «αντεπιτέθηκε» δηλώνοντας πως «… στην περίπτωση που η VW αποφάσιζε να πουλήσει τα μερίδια που διατηρεί σε εταιρείες κατασκευής φορτηγών, θα συγκαταλεγόμαστε μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών».Αξίζει να σημειώσουμε πως στην παρούσα φάση, η VW διατηρεί μερίδια συνολικού κόστους 10,25 δις ευρώ στις MAN και Scania. Συγκεκριμένο το 29,9% της ΜΑΝ έχει κόστος 3,9 δις ευρώ ενώ το 45,7% της Scania που έχει στην διάθεση της κοστίζει με τις τρέχουσες τιμές της αγοράς περίπου 6,35 δις ευρώ.Διάφοροι διεθνείς αναλυτές αναφέρουν πως η VW εξετάζει πολύ σοβαρά τις δυνατότητες περαιτέρω συνεργασίας των MAN και Scania προκείμενου να μειώσει τα κόστη εξέλιξης και παραγωγής των οχημάτων τους και οι δύο εταιρείες θα μπορούσαν ακόμα και να συγχωνευτούν στο μέλλον. Μια κίνηση… τακτικής λοιπόν της Fiat Industrial για την εξαγορά τους μπορεί να μην έβρισκε την VW και τόσο αρνητική.Ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο απλοϊκά καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι Scania και MAN συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών επαγγελματικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο τόσο σε επίπεδο τεχνογνωσίας όσο και εμπορικών αποτελεσμάτων ενώ αμφότερες συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο «διεισδυτικών» στην τεράστια αγορά της Κίνας. Οπότε η πώληση των μεριδίων της VW σε αυτές μπορεί να μην ήταν και μια τόσο καλή επιχειρηματική κίνηση.Σε κάθε περίπτωση, ο S. Marchionne τόνισε σε δηλώσεις του (επίσης στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκίνητου) πως ακόμα δεν έχει πραγματοποιηθεί κανενός είδους επαφή μεταξύ της εταιρείας του και της VW, ωστόσο αυτό δεν αποκλείεται να γίνει μέσα στους επόμενους 12 μήνες.