Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Για ποιους χτυπάει η καμπάνα;

Για ποιους χτυπάει η καμπάνα;

(21/1/2011)

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε στις 18 Ιανουαρίου, η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή διεξάγει έρευνα για πιθανή σύσταση «καρτέλ» και παραβίαση των κανονισμών υγιούς ανταγωνισμού σε αρκετούς διεθνείς κατασκευαστές φορτηγών και βαρέων οχημάτων, κάτι που επιβεβαίωσαν ήδη εταιρείες όπως η Volvo Trucks και η Scania.

Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Στις 18 Ιανουαρίου, ξεκίνησαν έρευνες στις εγκαταστάσεις των εταιρειών πολλών ευρωπαϊκών χωρών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Υπάρχουν λόγοι να πιστεύουμε ότι οι εξεταζόμενες εταιρείες πιθανόν να έχουν παραβιάσει τα άρθρα 101 και 102 των νόμων της ΕΕ περί ανταγωνισμού, οι οποίοι απαγορεύουν τη σύσταση καρτέλ, τις σχετικές πρακτικές και την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης».Όπως συνηθίζεται πάντα σε ανάλογες έρευνες, τα ονόματα των εταιρειών που βρίσκονται στο στόχαστρο της ΕΕ δεν δόθηκαν στην δημοσιότητα από τις Κοινοτικές αρχές ωστόσο οι ίδιες οι εταιρείες παραδέχονται ότι αποτελούν αντικείμενο έρευνας.Οι σουηδικές Volvo Trucks και Scania ήδη ανακοίνωσαν στο διαδίκτυο πως θα συνεργαστούν με την Επιτροπή και θα παράσχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ενώ ανάλογη είναι και η θέσεις των γερμανικών MAN και Daimler που στις σχετικές ανακοινώσεις τους τονίζουν πως θα συνεργαστούν «αν και δεν έχουν παραβιάσει τις αρχές ανταγωνισμού».Αξίζει να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο πως οι ίδιες εταιρείες τελούν υπό επιτήρηση και από τη βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού OFT από τον Σεπτέμβριο του 2010 για πιθανή συμφωνία μεταξύ τους στις τιμές των οχημάτων. Εκπρόσωπος της ΟFT πάντως τόνισε πως οι έρευνες βρίσκονται προς το παρόν σε προκαταρκτικό στάδιο και αρνήθηκε να απαντήσει σχετικά με το αν οι έρευνες των βρετανικών αρχών σχετίζεται με τις αντίστοιχες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.Πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε πάντως πως σχετικές έρευνες της ΕΕ διαρκούν αρκετά χρόνια. Την τελευταία 5ετία έχουν επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 12 δις ευρώ σε αντίστοιχες υποθέσεις ενώ το υψηλότερο πρόστιμο που έχει καταγραφεί αφορούσε σε μια εταιρεία κατασκευής παρμπρίζ το 2008 (1,4 εκ. ευρώ).

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
Citroen