Πρόκειται για το υβριδικό concept με τον κωδικό «XL1», το οποίο μπορεί να σημειώσει μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου: 0,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα! Το εντυπωσιακό αυτό νούμερο επιτυγχάνεται με τη χρήση πετρελαιοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, ενώ το αυτοκίνητο παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στο Κατάρ.
Αυτή τη φορά η πρόταση της VW σχετικά με το όχημα που θα καταναλώνει μόλις 1 λίτρο/100 χιλιόμετρα, είναι πιο κοντά στην παραγωγή από κάθε προηγούμενη! Το αυτοκίνητο ονομάζεται XL1 και συνδυάζει έναν πετρελαιοκινητήρα δύο κυλίνδρων (TDI) με την απόδοση στους 48 ίππους, και έναν ηλεκτροκινητήρα (E-motor) απόδοσης 27 ίππων, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου DSG με 7 σχέσεις. Το εντυπωσιακό φυσικά είναι ότι η μέση τιμή κατανάλωσης πέφτει ακόμη και κάτω από το 1 λίτρο, φτάνοντας το νούμερο των 0,9 λίτρων/100 χιλιόμετρα, με τους ρύπους CO2 να κυμαίνονται στα μόλις 24 γρ./χιλιόμετρο! Εκτός όμως από αυτά, κάθε άλλο αριθμητικό μέγεθος στο XL1 είναι εντυπωσιακό, αφού ο αεροδυναμικός του συντελεστής φτάνει το: 0,186 Cd, με το μοντέλο να μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό για 35 χιλιόμετρα!
Το εσωτερικό του φέρει ομοιότητες με τα υπόλοιπα οχήματα του ομίλου
Πολύ σημαντική είναι και η δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της πρακτικότητας του εσωτερικού, αφού η VW αναφέρει ότι το XL1 έχει διάταξη με τις θέσεις τη μια δίπλα στην άλλη, σε αντίθεση με τις παλαιότερες εκδόσεις του concept που είχαν τη μια εμπρός από την άλλη (στα μοντέλα του 2002 και του 2009). Τέλος, εάν το VW XL1 καταφέρει να βγει στην παραγωγή επιτυγχάνοντας τα παραπάνω νούμερα, θα μιλάμε για το πιο οικονομικό όχημα που έχει κυκλοφορήσει ποτέ. Το αυτοκίνητο παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στην έκθεση του Κατάρ (26-29 Ιανουαρίου), ενώ η VW είναι πολύ πιθανό να προχωρήσει σε περιορισμένη παραγωγή του.