6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
CT 200h: το πρώτο μικρομεσαίο της Lexus
Οδηγούμε το νέο Lexus CT 200h
(14/2/2011)
Το μοντέλο παρουσιάστηκε αρχικά ως Lexus LF-Ch concept στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2009, ενώ το ντεμπούτο της τελικής μορφής παραγωγής έγινε στην περσινή έκθεση της Γενεύης. Ταξιδεύουμε στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας για την πρώτη επαφή με ένα από τα πιο πολυτελή μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,8 λίτρων που αποδίδει 99 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και 142 Nm ροπής στις 2.800 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας από την άλλη, αποδίδει 82 ίππους και 207 Nm ροπής, η συνολική απόδοση είναι κυμαίνεται στους 136 ίππους. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 10,3 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χ.α.ω. με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα μόλις 3,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα.Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το αυτόματο E-CVT (Electrically Controlled Continuously Variable Transmission). Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ θα υπάρχουν τέσσερις επιλογές σχετικά με τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος: EV (ηλεκτρική λειτουργία έως τα 45 χ.α.ω.), Eco, Normal και Sport, ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Oι διαστάσεις του είναι τα 4.320x1.765x1.430 χιλ. για ΜxΠxΥ, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.600 χιλ., ενώ ο χώρος των αποσκευών ξεκινά από τα 375 λίτρα, και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει έως τα 985 λίτρα.
Εσωτερικό
Σχεδιαστικά το CT200h δεν μπορούμε να πούμε ότι συναρπάζει, έχει όμως τη δική του ταυτότητα με όλα τα χαρακτηριστικά που περιμένεις από ένα Lexus, όπως οι απλές γραμμές, οι τονισμένες λεπτομέρειες και το σπορ προφίλ. Στο εσωτερικό τα υλικά, η προσοχή στη λεπτομέρεια, το φινίρισμα και ο εξοπλισμός δίνουν σαφώς ένα πολυτελή τόνο. Εμφανή εργονομικά λάθη δεν υπάρχουν, ενώ το σύστημα ελέγχου των λειτουργιών Remote Touch, που είναι εμπνευσμένο από ποντίκι ηλεκτρονικού υπολογιστή. Οι χώροι είναι αρκετοί, ενώ το πίσω κάθισμα και ο χώρος αποσκευών (παρότι υπάρχει το σύστημα των μπαταριών) δε θα προβληματίσουν. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή με σπορτίφ προσανατολισμούς, με τον οδηγό να κάθεται χαμηλά και με το τιμόνι μέσα στα χέρια του.
Οδική συμπεριφορά
Το τιμόνι είναι ακριβές, τα φρένα δυνατά και χωρίς ξύλινη αίσθηση και αυτή την on-off λειτουργία άλλων υβριδικών, ενώ τα περιθώρια πρόσφυσης, ακόμα και στη βρεγμένη πορτογαλική άσφαλτο, αποδείχθηκαν πολύ υψηλά. Σε οριακές συνθήκες η υποστροφή είναι προοδευτική και ελεγχόμενη, ενώ η πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια κρατά βιδωμένο το αντίστοιχο μέρος, ακόμη και με τον περιστροφικό επιλογέα του Drive Mode στη θέση Norma ή Eco (γιατί στη θέση Sport τα πράγματα βελτιώνονται κι’ άλλο).
Αρχικά ο πίνακας οργάνων αποκτά κόκκινο φωτισμό και στο αριστερό μέρος με ένα μαγικό τρόπο τη θέση της βελόνας που δείχνει πόσο οικονομικά οδηγούμε ή αν το φορτίζουν οι μπαταρίες στο φρενάρισμα, παίρνει το… στροφόμετρο! Από εκεί και πέρα το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, όχι όμως και ικανό να μεταφέρει περισσότερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Το σημαντικότερο από όλα είναι πως στο CT 200h ξεχνάς πως οδηγείς υβριδικό αυτοκίνητο. Οι μεταβάσεις από την ηλεκτρική στη θερμική λειτουργία είναι ανεπαίσθητες και δεν παίρνεις είδηση πότε και αν συμβαίνουν. Η δύναμη είναι αρκετή και μόνο σε ανηφόρες διαρκείας ή σε ένα προσπέρασμα μπορεί να νιώσεις πως θα ήθελες κάτι παραπάνω.
Στόχος της Lexus για το 2011 είναι οι 19.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, και για το 2012, που θα είναι μια πλήρης χρονιά για το νέο μοντέλο, οι 25.000 πωλήσεις. Στην Ελλάδα η αντιπροσωπεία στοχεύει σε 200 πωλήσεις για το 2011 και αν κρίνει κανείς από τις παραγγελίες που έχουν γίνει, την τιμή του αυτοκινήτου (από 28.500 ευρώ) και φυσικά την αξία του, δε θα δυσκολευτεί όχι απλά να τις επιτύχει, αλλά και να τις ξεπεράσει.