Opel Ampera: Πρεμιέρα στη Γενεύη!
(24/2/2011)
Το πεντάθυρο, τετραθέσιο Opel Ampera που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στη χρονιά προσφέρει όλα τα οφέλη ενός ηλεκτρικού οχήματος, καταργώντας το άγχος της αυτονομίας. Η έκδοση παραγωγής του θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η μπαταρία επαναφορτίζεται σε περίπου τέσσερις ώρες μέσω τάσης 230 Volt συνδέοντας το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου σε μία στάνταρ οικιακή ηλεκτρική πρίζα. Επειδή η μπαταρία φορτίζεται γρήγορα και εύκολα χωρίς χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός φόρτισης, εκτιμάται ότι τα περισσότερα Ampera θα κινούνται αποκλειστικά μέσω της μπαταρίας. Ανεξάρτητες έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου το 80% των Ευρωπαίων οδηγών διανύουν λιγότερο από 60 χλμ. την ημέρα, έτσι το Ampera εύκολα ικανοποιεί τις απαιτήσεις τους. Για τα πρώτα 40 - 80 χιλιόμετρα (ανάλογα με το έδαφος, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία), χρησιμοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 16-kWh. Όσο κινείται με ηλεκτρισμό από τη μπαταρία, το Ampera δεν καταναλώνει καύσιμο ούτε εκπέμπει ρύπους. Στις περιπτώσεις που το ταξίδι είναι μεγαλύτερο, ο βενζινοκινητήρας/ γεννήτρια μπορεί να επεκτείνει τη συνολική αυτονομία πάνω από 500 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ. Με αυτή την πολύ αποδοτική τεχνολογία επέκτασης της αυτονομίας, το Ampera γίνεται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά σαν ένα συμβατικό αυτοκίνητο.Ο εξαιρετικά αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας 150 ίππων παράγει ροπή 370 Nm, με τα 0-100 χ.α.ω. να έρχονται σε περίπου εννέα δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 161 χ.α.ω. Μέσω του διακόπτη “Drive Mode” στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των τεσσάρων προγραμμάτων: Normal, Sport, Mountain ή City mode. Αυτά βελτιστοποιούν τη διαχείριση της ενέργειας σύμφωνα με τις οδικές συνθήκες.
Το Normal mode είναι η προεπιλεγμένη ρύθμιση και εκτιμάται ότι θα χρησιμοποιείται τις περισσότερες φορές για μέγιστη απόδοση. Όταν το επίπεδο ενέργειας της μπαταρίας πέσει κάτω από το λειτουργικά προκαθορισμένο όριο, το Ampera αρχίζει να λειτουργεί στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας με την αυτόματη ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα για τη διατήρηση της φόρτισης και τη δυνατότητα συνέχισης του ταξιδιού. Η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται μέσω της αναγεννητικής πέδησης, έτσι ώστε ο κινητήρας-γεννήτρια να μη λειτουργεί σε μεγάλες κατηφόρες.
Το Sport mode προσφέρει νέα χαρτογράφηση πεντάλ του γκαζιού για ταχύτερη απόκριση. Αν και το Sport mode δεν παράγει υψηλότερη ισχύ, εν τούτοις προσφέρει ταχύτερη αντίδραση στις εντολές του οδηγού.
Το Mountain mode ρυθμίζει αυτόματα το σύστημα για να παράγει την απαραίτητη ισχύ σε ορεινές περιοχές, όπου συνήθως επηρεάζονται οι επιδόσεις των συμβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό επιτρέπει την ενεργοποίηση της επέκτασης της αυτονομίας πριν η μπαταρία φτάσει στο ελάχιστο όριο φόρτισης. Οι οδηγοί πρέπει να επιλέγουν αυτό το πρόγραμμα μετά από μία πλήρη φόρτιση ή 10 – 15 λεπτά πριν μπουν σε ορεινή περιοχή για να μπορεί το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί πλήρως στις απαιτήσεις των παρατεταμένων ανωφερειών.
Το City mode προσαρμόζει τη διαχείριση της μπαταρίας στις απαιτήσεις των καθημερινών μετακινήσεων των σύγχρονων οδηγών. Η επιλογή του City mode ενεργοποιεί άμεσα τη γεννήτρια, εξοικονομώντας την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία. Όταν απενεργοποιείται το City mode, η γεννήτρια σβήνει και το Ampera μπορεί να χρησιμοποιεί την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία για αμιγή ηλεκτροκίνηση, για παράδειγμα σε αστικές περιοχές ή ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας.
Τέλος, η Opel επιθυμεί να προσφέρει το Ampera στην ίδια τιμή σε όλη την Ευρώπη και συγκεκριμένα στα 42.900 ευρώ. Επειδή όμως τα επίπεδα εξοπλισμού θα ποικίλουν ανάλογα με την αγορά, οι τιμές σε κάθε χώρα μπορεί να διαφέρουν.