ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
2 φωτογραφίες »

ACEA: Σημαντική αύξηση πωλήσεων το 2021 στη Ε.Ε.

1.757 Επισκέψεις στο άρθρο (3/2/2021)

Μετά από μία περίεργη χρονιά λόγω κορωνοϊού, τα μηνύματα σχετικά με την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου για το 2021 είναι πολύ ενθαρρυντικά.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Οι δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίσαμε το 2020 επηρέρασαν την αγορά του αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Πλέον, με την κατάσταση να ομαλοποιείται και το καταναλωτικό κοινό να προσαρμόζεται στις εξελίξεις, υπάρχει αισιοδοξία για καλύτερες ημέρες. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ο οποίος προβλέπει πως το 2021 θα γίνει ένα πρώτο βήμα στην πορεία ανάκαμψης, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά περίπου 10% σε σύγκριση με το 2020.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους αναμένεται να συνεχιστούν οι χαμηλοί ρυθμοί πωλήσεων. Η αντιστροφή του κλίματος θα γίνει το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς όσο οι διαδικασίες εμβολιασμού προχωρούν, τόσο αυξητικές τάσεις θα σημειώνει και η αγορά του αυτοκινήτου. «Τώρα, περισσότερο από ποτέ είναι σημαντικό να συνεργαστούμε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ για να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στην παγκόσμια σκηνή», δήλωσε ο νέος Πρόεδρος της ACEA, Oliver Zipse, ο οποίος έχει παράλληλα ρόλο CEO της BMW.

Παρά τα αρνητικά οικονομικά στοιχεία του περασμένου έτους, υπήρξε ένας κλάδος που σημείωσε ξεκάθαρη άνοδο. Ο λόγος, φυσικά, για το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο υπερτριπλασιάστηκε. Χάρη στην αύξηση των βιομηχανικών επενδύσεων και τα εθνικά μέτρα στήριξης για την τόνωση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID, τα προσωρινά στοιχεία του 2020 δείχνουν μερίδιο αγοράς 10,5% έναντι 3% το 2019, πάντα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Με τη σωστή υποστήριξη πολιτικής, συμπεριλαμβανομένης μιας μαζικής αύξησης των υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού για εναλλακτικά καύσιμα σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, αυτή η θετική τάση μπορεί να συνεχιστεί», δήλωσε σχετικά ο Zipse και προσέθεσε «Παρά τις οικονομικές πιέσεις που προκαλούνται από την πανδημία, η βιομηχανία μας παραμένει πλήρως δεσμευμένη για τη συνεχιζόμενη στροφή της σε ουδέτερες εκπομπές άνθρακα».

Εκτός του «πράσινου» και οικολογικού προφίλ των αυτοκινήτων, είναι σαφής η τεχνολογική αναβάθμιση που δέχονται τα αυτοκίνητα της νέας εποχής. Για τον λόγο αυτό, ο ACEA αναζητά μια ρεαλιστική ευρωπαϊκή στρατηγική σχετικά με την πρόσβαση στις προμήθειες και τις πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για τα υπερσύγχρονα οχήματα. Χαρακτηριστική περίπτωση οι πρόσφατες ελλείψεις μικροτσίπ που δείχνουν πως μια ξαφνική διακοπή μπορεί να προκαλέσει ανισορροπία. Αλλωστε, εξαιτίας των συνθηκών Brexit, η απουσία κρίσιμων προμηθειών στον κλάδο, με τις περίπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού προκαλεί έξτρα πίεση.
 
Σε κάθε περίπτωση, η αίσθηση που επικρατεί είναι πως τα δύσκολα πέρασαν, λόγω και των μηχανισμών που εκμεταλλεύτηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση. «Αξιοποιώντας το παγκόσμιο επιχειρηματικό μοντέλο των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων και τη διεθνή ζήτηση για οχήματα κατασκευασμένα από την ΕΕ οι εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη μπόρεσαν να επωφεληθούν από τις αγορές που ανακάμπτουν ταχύτερα πέρυσι, ιδίως εκείνες στην Ασία» τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου που θέτει ως προτεραιότητες την ενίσχυση της ευρωπαϊκής οικονομίας, αλλά και την επίτευξη των κλιματικών φιλοδοξιών της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ.

Autotriti.gr
LEASING DOBLO CONNECT