Ελάχιστα θα είναι τα περιβαλλοντικά οφέλη από το Euro 7, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τη στιγμή που ταυτόχρονα θα ανεβάσει το κόστος των αυτοκίνητων τόσο για τους κατασκευαστές, όσο και για τους αγοραστές!
Το νέο πρότυπο ρύπων Euro 7 μπορεί ακόμα να μην έχει τεθεί σε ισχύ, ωστόσο από πολύ νωρίς έχει απασχολήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Δεν είναι μυστικό πως - αν όχι όλοι - η πλειοψηφία των εταιρειών έχει εκφράσει τις έντονες ανησυχίες που υπάρχουν για το Euro 7 και τον αντίκτυπο που θα έχει, ειδικότερα από τη στιγμή που από το 2035 στην Ευρώπη αναμένεται να ισχύσει η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
«Μόνο το 10% των ΙΧ θα εμπίπτουν στους κανόνες του Euro 7 το 2035»
Στο πλαίσιο αυτό η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εξέδωσε νέα ανακοίνωση στην οποία για μία ακόμα φορά εκφράζει τις ανησυχίες της για την υιοθέτηση του Euro 7, μιλώντας μάλιστα με αριθμούς. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ACEA, το νέο πρότυπο ρύπων (Euro 7) αναμένεται να ισχύσει περίπου το 2026-27. Ως αποτέλεσμα μόλις το 10% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ το 2035, θα έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης που εμπίπτουν στους κανόνες του Euro 7.
«Ελάχιστα τα περιβαλλοντικά οφέλη με το Euro 7»
Η ACEA δεν σταματά εκεί, αλλά τονίζει επιπλέον πως, μία πρόσφατη μελέτη εκτιμά ότι αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το πολύ 4% μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Την ίδια ώρα, υπογραμμίζει, πως παρά τα ελάχιστα περιβαλλοντικά οφέλη το Euro 7 θα φέρει σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των αυτοκίνητων, κάτι που θα ισχύσει τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους καταναλωτές.
«Έως και 2.000 ευρώ ακριβότερα τα ΙΧ»
Καταλήγοντας, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων αναφέρει πως σύμφωνα με εκτιμήσεις ορισμένων κατασκευαστών, η μέση τιμή καταναλωτή ενός νέου αυτοκινήτου θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 2.000 ευρώ, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους ευρωπαίους καταναλωτές.
Luca de Meo: «Το Euro 7 θα φέρει κλείσιμο εργοστασίων»
- «Μόνο το 10% των ΙΧ θα εμπίπτουν στους κανόνες του Euro 7 το 2035», αναφέρει.
- «Ελάχιστα τα περιβαλλοντικά οφέλη με το Euro 7», υπογραμμίζει.
- «Έως και 2.000 ευρώ ακριβότερα τα ΙΧ», αποκαλύπτει.
Από τη στιγμή που πάμε ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση και τους μηδενικούς το 2035 μήπως είναι περιττό το Euro 7; Τι λες;