Οι ιδιώτες ταξιτζήδες να πληρώσουν τα ηλεκτρικά ταξί το 2025. Όμως, το δημόσιο πότε θα πάρει ηλεκτρικά λεωφορεία; Δεν είναι άδικο;
Εύκολα κάνεις «πράσινη» πολιτική με τα λεφτά των άλλων, θα σπεύσουν να πουν κάποιοι, γιατί όσο θετικό και να είναι το μέτρο των ηλεκτρικών ταξί από το 2025, η πρώτη κίνηση είναι να γίνουν ηλεκτρικά όλα τα λεωφορεία.
Τα ηλεκτρικά ταξί είναι μεγάλη ανάσα για τις μεγαλουπόλεις. Ειδικά στα αστικά κέντρα όπου τα ταξί είναι πρώτα με απόσταση στα χιλιόμετρα που καλύπτονται στους δρόμους, η ηλεκτροκίνηση θα κάνει μεγάλη διαφορά στην ποιότητα ζωής. Όμως πριν τα ταξί, πρέπει να γίνουν ηλεκτρικά τα λεωφορεία.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Τα ταξί στην Ελλάδα είναι παλιά. Η μία κυβέρνηση μετά την άλλη έχει αυξήσει το όριο ηλικίας τους ώστε να μπορούν οι επαγγελματίες να τα δουλεύουν χωρίς να πιέζονται για καινούργιο αυτοκίνητο τις δύσκολες χρονιές που περάσαμε. Βέβαια, το κράτος δίνει τώρα επιδότηση έως και 22.500 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού ταξί και εγκατάσταση έξυπνου σημείου φόρτισης. Άρα μιλάμε για αντικατάσταση περίπου 2.000 παλιών και ρυπογόνων ταξί. Και ξέρουμε πως ένα παλιό, και μάλιστα ένα παλιό και πολυδουλεμένο diesel αυτοκίνητο ρυπαίνει. Και ρυπαίνει πολύ και με τον χειρότερο τρόπο.
Το diesel είναι η αιτία της αιθάλης και της όξινης βροχής. Με όλα αυτά τα diesel χιλιόμετρα μέσα στα αστικά κέντρα, η υγεία μας και η ποιότητα του αέρα υποφέρει. Χώρια φυσικά ο θόρυβος, αφού τα diesel μοτέρ ακούγονται πολύ. Και έτσι το ότι από το 2025 όλα τα νέα ταξί θα είναι ηλεκτρικά, είναι μια ευπρόσδεκτη είδηση.
Όμως diesel δεν είναι μόνο τα ταξί. Είναι και τα λεωφορεία. Και μια ανακοίνωση για το 2025 που αφορά στα ταξί είναι άδικη όταν δεν γίνεται κανένας λόγος για τα λεωφορεία. Γιατί τα ταξί τα πληρώνουν οι ιδιώτες ταξιτζήδες. Και είναι εύκολο με μία απόφαση να βάλεις όλο τον κλάδο να πάρει καινούργια (και ακριβότερα) αυτοκίνητα. Αυτό που είναι δύσκολο είναι να βάλει η κυβέρνηση το χέρι στην τσέπη και να κάνει το ίδιο με τα λεωφορεία.
Όπως έγινε και σε τόσες άλλες πρωτεύουσες και μεγαλουπόλεις. Τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα σε μία πόλη είναι τα δημόσια. Τα λεωφορεία πάνω απ΄ όλα, που είναι βαριά οχήματα και με σημαντικούς ρύπους. Και αν είναι τα ταξί μας παλιά, τα λεωφορεία μας είναι αρχαία.
Δεν είναι λάθος να κάνεις τα ταξί ηλεκτρικά από το 2025, αλλά είναι μισές δουλειές αν αφήσεις τα λεωφορεία να τριγυρίζουν ως έχουν. Όπως άδικο φαίνεται να ζητάς από έναν κλάδο να κάνει τέτοια επένδυση, χωρίς να κάνεις ως κυβέρνηση το ίδιο. Το μέτρο είναι σωστό, όμως είναι μισό.
Και αυτό μόνο για τα επιβατικά οχήματα. Αλλά υπάρχουν και τα φορτηγά. Για να μην βάλουμε στο παιχνίδι ότι στις πόλεις η μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης είναι οι ανεξέλεγκτοι καυστήρες πετρελαίου, για τους οποίους δεν γίνεται πουθενα και ποτέ αναφορά. Μια ολόκληρη χώρα θέλει από τους οδηγούς ταξί να πάρουν ηλεκτρικά, από όλους τους υπόλοιπους να κάνουν το ίδιο πέντε χρόνια αργότερα, και ενώ τα αυτοκίνητα δεν θα αφήνουν ούτε ένα γραμμάριο δηλητήριο στους δρόμους, εμείς θα αναπνέουμε το δηλητήριο από τους καυστήρες.
Τι λέτε; Είναι δίκαιο να πληρώσουν οι ταξιτζήδες στην αρχή και μετά όλοι οι Έλληνες; Ποιά οχήματα πρέπει να γίνουν πρώτα ηλεκτρικά; Και τελικά πριν μπούμε όλοι στη διαδικασία να αλλάξουμε αυτοκίνητο, τι άλλο πρέπει να αλλάξει πρώτα;