Tο σύστημα Advanced Grip Control διατίθεται στα SUV της Peugeot αντί τετρακίνησης αποτελώντας μία εξελιγμένη αντιολισθητική λειτουργία. Πως όμως λειτουργεί; Που διαφέρει από την παραδοσιακή τετρακίνηση;
Η τετρακίνηση ήταν βασικό συστατικό για αρκετά SUV τις περασμένες δεκαετίες, ωστόσο το αυξημένο κόστος αγοράς και συντήρησης, και η τάση που έφερε τα οχήματα ελεύθερου χρόνου πιο κοντά στο στιλ των επιβατικών (π.χ. σκεφτείτε πως ήταν τα τζιπάκια των 90΄s και πως είναι σήμερα) έκαναν την Peugeot να αλλάξει σελίδα λανσάροντας το σύστημα Advanced Grip Control. Αντλώντας τεχνολογία και τεχνογνωσία από την Bosch, εξέλιξε ένα καινοτόμο σύστημα που κοστίζει λίγα χρήματα για τον τελικό αγοραστή, σε σχέση με τις δύο-τρεις χιλιάδες έξτρα ενός τετρακίνητου, και εφοδιάσε την γκάμα της με αυτό.
Χωρίς να θεωρείται off road animal, το 3008 με Active Grip Control θα κινηθεί με άνεση σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές και αντίθετα με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του, δεν θα δείξει να «υποφέρει».
Θέλοντας να δώσουμε τον ορισμό του Advanced Grip Control, μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για μια εξελιγμένη αντιολισθητική λειτουργία που βρίσκεται ενσωματωμένη στο σύστημα ESP των γαλλικών SUV/Crossover (2008, 3008 και 5008) και διαχειρίζεται την ελκτική πρόσφυση των εμπρός κινητήριων τροχών, προσαρμόζοντάς την στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Επί της ουσίας ο ρόλος του συστήματος είναι να μην «επιτρέπει» στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση να ολισθαίνει, ώστε το αυτοκίνητο να συνεχίζει απρόσκοπτα την πορεία του με όσο το δυνατόν καλύτερη και πλουσιότερη πληροφόρηση προς το τιμόνι και κατ΄ επέκταση τον οδηγό, ανεξαρτήτως τερέν.
Ο περιστροφικός διακόπτης του Active Grip Control από τον οποίο μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ένα από τα πέντε προγράμματα λειτουργίας.
Πέντε διαφορετικά προγράμματα επιτρέπουν στον εκάστοτε οδηγό να προσαρμόσει το κράτημα του αυτοκινήτου στις πιο δύσκολες συνθήκες, εφόσον κινείται με 30 χλμ./ώρα και κάτω. Έτσι, μπορεί κάποιος να επιλέξει ανάμεσα από τα: Normal, Snow (χιόνι), Mud (λάσπη), Sand (άμμο) & ESP off. Ανάλογα με το πρόγραμμα η λειτουργία του Grip Control διαφοροποιείται.
Το μικρό SUV της Peugeot, που είναι και «πρωταθλητής» των πωλήσεων στην κατηγορία του στη χώρα μας, εφοδιάζεται με το προηγμένο σύστημα Active Grip Control και έχει διευρυμένες ικανότητες εκτός δρόμου τηρουμένων των αναλογιών πάντα.
Για παράδειγμα στο προφίλ «Sand» λειτουργούν οι δύο κινητήριοι τροχοί συγχρονισμένα για να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από την άμμο. Στο «Snow», για τα χιόνια, ο τροχός που έχει χάσει την πρόσφυση, σχεδόν σταματάει για να μεταδοθεί περισσότερη ροπή στον άλλον τροχό που πατάει καλύτερα χωρίς να σπινάρει. Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως στο Advanced Grip Control αλληλεπιδρά και με το σύστημα ελέγχου της κατάβασης (Hill Assist Descent Control).
Αναφορικά με τις διαφορές που έχει με τα παραδοσιακά συστήματα τετρακίνησης, εκτός από τον τρόπο λειτουργίας, το πρώτο είναι πως το Grip Control προσθέτει λιγότερο βάρος στο αυτοκίνητο με ότι και αν αυτό συνεπάγεται στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ είναι και πιο οικονομικό τόσο στην κατασκευή του όσο και στη συντήρησή του. Επιπλέον, μπορεί να μετακινήσει απροβλημάτιστα τα SUV της Peugeot σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές, που είναι και το ζητούμενο για την πλειονότητα των Ελλήνων αγοραστών.
Συνοψίζοντας, μέσω του Advanced Grip Control η Peugeot έχει καταφέρει να προσφέρει στα δικίνητα SUV της ένα έξυπνο και προσιτό σύστημα αντι-τετρακίνησης μέσω του οποίου μπορούν να κινηθούν σε απαιτητικά εδάφη, έστω και αν η έλλειψη παραδοσιακής τετρακίνησης θέτει ορισμένους περιορισμούς σε δύσκολες off-road διαδρομές. Μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις, όπου κάποιος κινείται σε σταθερή βάση σε δύσκολες συνθήκες (λάσπη ή μαλακά εδάφη, πολύ χιόνι κ.λπ.) αξίζει να δώσει το κάτι παραπάνω για να μεταπηδήσει σε κάποιο κλασικό τετρακίνητο μοντέλο.
Δείτε στο βίντεο πως τα καταφέρνει το Peugeot 3008 με το Advanced Grip Control στα χιόνια