ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Αφού και τα δύο δεν γίνονται: αυτονομία ή ταχύτητα φόρτισης;

Αφού και τα δύο δεν γίνονται: αυτονομία ή ταχύτητα φόρτισης;

1.850 Επισκέψεις στο άρθρο (5/1/2022)

Η Toyota έχει δίκιο. Και μεγάλη αυτονομία και υψηλή ταχύτητα φόρτισης δεν γίνεται. Αν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στα δύο, τι προτιμάς;

Θες να βγάζει πολλά χλμ. ή να φορτίζει σε μισή ώρα;

Η ηλεκτροκίνηση είναι η σίγουρη εξέλιξη της αυτοκίνησης στα επόμενα χρόνια. Αυτό που δεν είναι σίγουρο είναι οι τεχνολογίες που θα επικρατήσουν, και όπως φαίνεται, σε πρώτη φάση δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Οπότε τι λέτε; Αυτονομία ή γρήγορη φόρτιση;
 
Η Toyota μπορεί να μπαίνει αργά στο παιχνίδι των ηλεκτρικών, όμως το κάνει με πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει. Αφού στάθηκε στην άκρη να δει πως προχωράνε οι τεχνολογίες, η απόφασή της να μπει στην αγορά ήρθε με έναν δισταγμό: η τεχνολογίες δεν είναι εκεί που θα τις ήθελε. Και έτσι το δίλημμα τίθεται απλά.
 
Το ίδιο δίλημμα είχαμε και με τα κινητά τηλέφωνα. Από τη στιγμή που από απλά τηλέφωνα που έκαναν κλήσεις και έστελναν μηνύματα μεταμορφώθηκαν σε υπερσυσκευές που κάνουν τα πάντα, η μπαταρία πήγε από μία βδομάδα, με το ζόρι στη μία μέρα. Αυτό που σώζει τα κινητά, είναι πως τα νέα μοντέλα, μέσα σε μισή ώρα φτάνουν το 80%. Και έτσι το πόσο κρατάει η μπαταρία μπήκε σε δεύτερη μοίρα.
 
Αυτό φαίνεται πως γίνεται και στα ηλεκτρικά. Μπορεί στο σπίτι να μπορεί να φορτίσεις με 7kW μόνο, όμως έξω έχεις πρόσβαση και σε 50 αλλά και 100kW, ενώ σχηματίζονται ήδη δίκτυα με ακόμα μεγαλύτερη παροχή ενέργειας, όπως της Tesla για παράδειγμα.. Που σημαίνει πως μπορείς πλέον από 8-10 ώρες φόρτισης για να «γεμίσεις» να πέσεις στα 40 λεπτά.
 
Εξαρτάται φυσικά από το μοντέλο, τον φορτιστή, και το κόστος. Και το κόστος είναι το ζουμί. Γιατί όπως λέει και η Toyota, ηλεκτρικά που να είναι και προσιτά, και με μεγάλη μπαταρία δεν γίνεται σήμερα. Οπότε έχουμε δύο επιλογές. Είτε θα έχουμε πολύ ακριβά αυτοκίνητα με μεγάλη μπαταρία για μεγάλη αυτονομία. Είτε θα έχουμε φθηνότερα (όχι απαραίτητα φθηνά) μοντέλα, με μικρή μπαταρία.
 
Με μεγάλη μπαταρία πληρώνεις μπροστά, στην αγορά. Με μικρή μπαταρία πληρώνεις στη χρήση. Λίγο-λίγο. Γιατί η ταχυφόρτιση δεν είναι φθηνή. Δηλαδή όταν φορτίζεις έξω, δεν έχεις να πληρώσεις μόνο την ενέργεια που μεταφέρεις στη μπαταρία σου. Πληρώνεις και την υπηρεσία της γρήγορης φόρτισεις. Ένα «καπέλο» για την διευκόλυνση.

Και έτσι με όλες αυτές τις παραμέτρους, η επιλογή παραμένει. Γρήγορη φόρτιση, ή μεγάλη μπαταρία; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
MEDIUM VANS ANALYSIS