ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Fun to drive σε βενζίνη ή ρεύμα; Alfa Romeo Junior Vs Ford Puma

10.612 Επισκέψεις στο άρθρο (10/4/2025)
Fun to drive σε βενζίνη ή ρεύμα; Alfa Romeo Junior Vs Ford Puma
15 Φωτογραφίες »

156 άλογα η Junior, 125 το Puma, ισοπαλία σε επιδόσεις λόγω διαφοράς βάρους.
Μικρότερο το κόστος κατανάλωσης του ηλεκτρικού (10 ευρώ…).
Μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Ford (536 λτ.), τα ίδια για τους επιβάτες.
10/10 σε οδική συμπεριφορά το Ford Puma.

autotriti team

156 άλογα η Alfa, 125 το Puma, ισοπαλία σε επιδόσεις λόγω διαφοράς βάρους

Η Alfa Romeo Junior στην ηλεκτρική της έκδοση (Elettrica), κοστίζει όσο και το συμβατικό  Ford Puma, με τα δύο μοντέλα να βρίσκονται αντιμέτωπα σε όλα τα επίπεδα προτάσσοντας στα βασικότερα από τα κοινά χαρακτηριστικά τους το μοναδικό στυλ και τον fun to drive χαρακτήρα. Στα ίδια χρήματα όμως (25.320 ευρώ η Junior με έκπτωση και κρατική επιδότηση και 25.485 ευρώ το Puma με το αυτόματο κιβώτιο) ποια είναι η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή;

Η ηλεκτρική Alfa Romeo Junior χρησιμοποιεί το νεότερο σύστημα του ομίλου Stellantis, αυτό δηλαδή που συναντάμε πλέον σε όλες τις προτάσεις του στην κατηγορία. Έτσι, εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που έχει μέγιστη απόδοση 156 ίππους και 260 Nm ροπής, ενώ το Ford Puma «φοράει» τον γνωστό 1.000άρη EcoBoost κινητήρα με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που αποδίδει 125 ίππους και 210 Nm ροπής. Με την Junior Elettrica να είναι αυτόματη (σ.σ κιβώτιο 1 σχέσης), απέναντί του στέκεται η αυτόματη έκδοση του Puma με το 7τάχυτο Powershift κιβώτιο.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η σύγκριση των δύο μοντέλων στο πεδίο των επιδόσεων κρίνεται ισόπαλη, καθώς οι 31 παραπάνω ίπποι της Junior έχουν να κουβαλήσουν περισσότερο βάρος. Βέβαια, υπάρχει ένα ισχνό πλεονέκτημα, κυρίως στο κομμάτι των επιταχύνσεων εν κινήσει όπου η Junior είναι κατά 1 δλ. πιο σβέλτη, από την άλλη το Ford Puma έχει το πλεονέκτημα όσον αφορά στην μεγαλύτερη τελική ταχύτητα (187 χλμ./ώρα έναντι 150 χλμ./ώρα της Junior).

Μικρότερο -λογικό- το κόστος κατανάλωσης του ηλεκτρικού (σχεδόν 10 ευρώ/100 χλμ.)

Η Alfa Romeo Junior στην ηλεκτρική της έκδοση, εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh (σ.σ. ωφέλιμη 50,8 kWh) η οποία με μέση κατανάλωση στις 16,3 kWh της χαρίζει πραγματική ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 310 χλμ.. Αποκλειστικά μέσα στην πόλη, η αυτονομία αυξάνεται στα περίπου 370 χλμ., ενώ στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα είναι κάτω από 240 χλμ., νούμερο μικρό, ειδικά όταν με το Puma μπορείς να βγάλεις πάνω από 750 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ (σ.σ. η κατανάλωση στο ταξίδι είναι 5,4 λτ./100 χλμ.).

Από την άλλη όμως το κόστος χρήσης είναι για την Junior χαμηλότερο από του Ford Puma το οποίο χρειάζεται για κάθε 100 χλμ. 7,2 λτ. βενζίνης. Συγκεκριμένα, η Junior χρειάζεται από οικιακό φορτιστή περίπου 8,2 ευρώ για κάθε φόρτιση που σημαίνει πως για κάθε 100 χλμ. το κόστος πέφτει στα 2,6 ευρώ, ενώ το Puma για την ίδια χρήση χρειάζεται 12,2 ευρώ (9,6 ευρώ περισσότερα).


VS: Alfa Romeo Junior ηλεκτρική ή ήπια υβριδικό Ford Puma;
15 Φωτογραφίες »

VS: Alfa Romeo Junior ηλεκτρική ή ήπια υβριδικό Ford Puma;

Μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Ford (536 λτ.), τα ίδια για τους επιβάτες

Με τις εξωτερικές διαστάσεις να είναι παρεμφερείς για τα δύο αστικού χαρακτήρα SUV αυτοκίνητα, οι χώροι είναι προφανώς παραπλήσιοι, τουλάχιστον όσον αφορά στους χώρους για τους επιβάτες. Και τα δύο ικανοποιούν σε αυτό το επίπεδο λοιπόν, ωστόσο η καινοτομία που ονομάζεται MegaBox και την έχει το Ford Puma του δίνει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα στο διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές.

Η Junior ως ηλεκτρική έχει «χάσει» 15 λτ. ωφέλιμου χώρου σε σχέση με τις συμβατικές της εκδόσεις (400 λτ. έναντι 415 λτ. αυτών), ενώ το Puma προσφέρει αρχικά 456 λτ. για τις αποσκευές τους, ενώ μέσω του επιπλέον ανεξάρτητου χώρου κάτω από το δάπεδό του (MegaBox) με χωρητικότητα 80 λτ. η συνολική του χωρητικότητα αυξάνεται στα 536 λτ., τιμή κορυφαία για την κατηγορία και τις διαστάσεις του.

10/10 σε οδική συμπεριφορά το Ford Puma

Βασικό γνώρισμα και των δύο αυτοκινήτων είναι ο έντονα οδηγοκεντρικός τους χαρακτήρας, πεδίο που άλλωστε πάντοτε χαρακτηρίζει τις προτάσεις των Alfa Romeo και Ford. Στην προκειμένη περίπτωση, η ηλεκτρική Junior χάνει ελαφρώς από την αποτελεσματικότητά της στην γρήγορη οδήγηση λόγω του βάρους της, παραμένει αρκετά ικανή όμως και ακόμη πιο ευχάριστη στις καθημερινές μετακινήσεις διατηρώντας την και ανάμεσα στα ηλεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας, μια πρόταση με ιδιαίτερο οδηγικό ενδιαφέρον.

Το Puma ήταν και παραμένει κορυφαίο στο δρόμο και αυτό συνεχίζεται τόσο στην ανανεωμένη του έκδοση όσο και σε αυτές τις εκδόσεις που συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο. Εκτός από τον fun to drive χαρακτήρα του, το Puma ικανοποιεί και με την άνεση που προσφέρει, ενώ κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η κορυφαία οδηγική αίσθηση που το χαρακτηρίζει.

Σελίδα 2Εμφάνιση: Γοητευτική η Junior, σταθερά ελκυστικό το Puma
Σελίδα 3Εσωτερικό: Πιο οδηγοκεντρική σχεδίαση στην Junior, μεγαλύτερες οθόνες στο Puma
Σελίδα 48 χρόνια και καλύτερο εξοπλισμό στα σημεία για το Ford
Σελίδα 5Συμπέρασμα και Τεχνικά χαρακτηριστικά
Hyundai
LEAO VS TIGAR