ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4: Πώς δουλεύει η 4κίνηση «power looping»;

 Σχολιάστε 
25.862 Επισκέψεις στο άρθρο
Alfa Romeo Junior Ibrida Q4: Πώς δουλεύει η 4κίνηση «power looping»;
2 Φωτογραφίες »

Στον πίσω άξονα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 21 kW, που ενεργοποιείται όποτε χρειάζεται
Σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (π.χ. γλιστερός δρόμος, βροχή, πάγος) εμπλέκεται η τετρακίνηση για περισσότερη ευστάθεια
Δεν αλλάζει κάτι στην τελική ιπποδύναμη του μοντέλου, έχει 136 άλογα & πάει ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες

Alfa Romeo Junior: Ήπια υβριδική στα 136 άλογα ή αμιγώς ηλεκτρική με 156 & 280 ίππους

Η νέα Alfa Romeo Junior, το μικρότερο SUV στην ιστορία της ιταλικής μάρκας, βρίσκεται στην ελληνική αγορά και βάζει ισχυρή υποψηφιότητα στην «υπο-κατηγορία» των premium μικρών SUV. Στην γκάμα κινητήρων του μοντέλου βλέπουμε δύο τεχνολογίες, από την μια ένα ήπια υβριδικό σύνολο στα 136 άλογα (Ibrida), και από την άλλη δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις στα 156 και τα 280 άλογα (Elettrica). Η ισχυρότερη έκδοση έρχεται αποκλειστικά στο εξοπλιστικό επίπεδο Veloce και έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της 4κίνησης, καθώς και άλλων ρυθμίσεων που διαμορφώνουν εξατομικευμένο χαρακτήρα στην οδική της συμπεριφορά.
 
Αυτό όμως που πολλοί, ενδεχομένως, να μην γνωρίζουν είναι πως σε μεταγενέστερο στάδιο θα δούμε 4κίνητη Alfa Romeo Junior (Q4) και με υβριδική τεχνολογία. Πάμε να δούμε πώς λειτουργεί το σύστημα αυτό.

Στον πίσω άξονα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 21 kW που ενεργοποιείται όποτε χρειάζεται

Είτε 2κίνητη, είτε 4κίνητη, η Alfa Romeo Junior Ibrida έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW, μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ως τμήμα του υβριδικού της συστήματος. Εκείνο που ξεχωρίζει την Junior Q4 είναι η παρουσία ενός ακόμη, ανεξάρτητου ηλεκτρικού μοτέρ. Αυτό έχει ισχύ 21 kW και είναι τοποθετημένο στο πίσω σύστημα. Δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης προς τα πίσω, ούτε κάποιο διαφορικό κεντρικό ή πίσω, γεγονός που δεν προσθέτει έξτρα βάρος. Ταυτόχρονα διασφαλίζει άμεση απόκριση στην εμπλοκή της τετρακίνησης με τον ηλεκτροκινητήρα να κινεί άμεσα και κατά το δοκούν τους πίσω τροχούς.
 
Η κίνηση γίνεται μέσω μειωτήρα, με σχέση μετάδοσης 22,7:1. Αυτός ο μειωτήρας μπορεί να μειώσει τον αριθμό των εκάστοτε στροφών που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας (που λειτουργεί σε πολύ περισσότερες στροφές σε σχέση με ένα θερμικό μοτέρ), ώστε να ελέγχει την ταχύτητα και τη μετάδοση της κίνησης.
 
Η παραπάνω τεχνολογία ονομάζεται «power looping» και την έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis. Μέσω αυτής της τεχνολογίας η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η  Alfa Romeo Junior είναι τετρακίνητη, όποτε και για όσο χρειάζεται.


Κάτω από το καπό σε κάθε Alfa Romeo Junior Ibrida συναντάμε τον κινητήρα βενζίνης 1.200 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 136 άλογα (5.500 σ.α.λ.) και 230 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.).
2 Φωτογραφίες »

Κάτω από το καπό σε κάθε Alfa Romeo Junior Ibrida συναντάμε τον κινητήρα βενζίνης 1.200 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 136 άλογα (5.500 σ.α.λ.) και 230 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.).

Σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (π.χ. γλιστερός δρόμος, βροχή, πάγος) εμπλέκεται η τετρακίνηση για περισσότερη ευστάθεια

Το όποτε χρειάζεται, μεταφράζεται σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Για παράδειγμα, σε εκκίνηση στο χιόνι, σε ανάβαση σε σαθρό έδαφος, στην οδήγηση σε γλιστερό δρόμο και σε βροχή, εμπλέκεται η τετρακίνηση. Στην πράξη, η ελκτική πρόσφυση απογειώνεται, με την 4κίνητη Alfa Romeo Junior να έχει πρόσθετη ευστάθεια. Φυσικά, σε κανονικές συνθήκες παραμένει προσθιοκίνητη.

Χωρίς αλλαγές στην τελική ιπποδύναμη, έχει 136 άλογα & πάει ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες

Κατά τα λοιπά, το μηχανικό σύνολο της 4κίνητης Alfa Romeo Junior Ibrida (Q4) παραμένει ίδιο με εκείνο της προσθιοκίνητης έκδοσης. Δηλαδή, κάτω από θα υπάρχει της turbo κινητήρας βενζίνης 1.200 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 136 άλογα (5.500 σ.α.λ.) και 230 Nm ροπής (1.750 σ.α.λ.). Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην τεχνολογία του κινητήρα. Καταρχάς, χρησιμοποιείται καδένα χρονισμού και όχι ιμάντας, για λόγους αξιοπιστίας.
 
Πιο σημαντική είναι η παρουσία του turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια της κινητήρες diesel, αλλά πρώτη φορά σε μοτέρ βενζίνης μπήκε στην Porsche 911 turbo (997, το 2006). Το όλο σύνολο της Alfa Romeo Ibrida λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller, για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση. Πρόκειται για το γνωστό κύκλο Atkinson, που ονομάζεται κύκλος Miller όταν υπάρχει turbo.
 
Από εκεί και πέρα, το παρών δίνει, της, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V τεχνολογίας NMC (Νικέλιο, Μαγγάνιο, Κοβάλτιο) η οποία έχει συνολική χωρητικότητα 0,89 kWh. Αυτή η μπαταρία τροφοδοτεί με ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με της 6 σχέσεις (eDCT), μαζί με τη μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου. Χάρη στην αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματός της, η Alfa Romeo Junior Ibrida έχει τη δυνατότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά τόσο κατά το παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα, όσο και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Σε τέτοιες οδηγικές συνθήκες ο θερμικός κινητήρας σβήνει, για μέγιστη δυνατή οικονομία.

Toyota
Mototriti.gr