Εσείς αν θέλετε να δείτε τις επιδόσεις με μία ματιά, ποιο νούμερο κοιτάτε; Την ισχύ, τη ροπή, το 0-100 ή μήπως τις ρεπρίζ; Πόση σημασία έχει σήμερα το 0-100 και τελικά πόσο το μετράτε εσείς;
Το 0-100 παραμένει η βασική ένδειξη για τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου παρότι σήμερα υπάρχουν σημαντικοί λόγοι να θεωρείται μάλλον απαρχαιωμένο. Βλέπεις από τη μία, κανείς, ποτέ, δεν θα κάνει στην πράξη 0-100 με το αυτοκίνητό του. Εκτός κι αν απλά θέλει να διαπιστώσει τα νούμερα του κατασκευαστή.
Βλέπεις εκεί που έχει φανάρια για να σταματήσεις και να ξεκινήσεις από στάση, δεν έχει τόσο δρόμο ώστε να «πατήσεις» μέχρι τα 100 με ασφάλεια. Και εκεί που έχει δρόμο να τρέξεις νόμιμα, δεν έχει φανάρια να σταματήσεις. Εκτός και να είσαι από αυτούς που κάνει 0-100 κάθε φορά που ξεκινάει από τα διόδια.
Την ίδια στιγμή, αν θες να «πεταχτείς» στο φανάρι, το 0-50 ή το 0-80 είναι μάλλον πιο ενδιαφέρον. Θα πουν κάποιοι πως αν ξέρεις το 0-100 αρκεί να καταλάβεις και τι 0-50 θα έχει ένα αμάξι. Όμως η αλήθεια δεν είναι αυτή, αφού άλλα αυτοκίνητα πιάνουν 100 με δευτέρα, άλλα με τρίτη. Που σημαίνει ότι στο 0-100 αυτά που θέλουν και δεύτερη αλλαγή θα υστερούν, ενώ αντίθετα στο 0-50 θα είναι πιο γρήγορα, αφού έχουν το πιο κοντό κιβώτιο και «πετάγονται» μπροστά.
Αρα το 0-100 δεν λέει πολλά. Ακόμη χειρότερα, το 0-100 δεν δείχνει όλη την εικόνα των επιδόσεων σε αυτοκίνητα με κλασσικά αυτόματα ή κιβώτια συνεχώς μεταβλητής σχέσης, αφού τείνουν να πατινάρουν και να ανεβάζουν το χρόνο, παρότι σε μικρά ξεσπάσματα είναι γρήγορα.
Και τέλος υπάρχει και το «πρόβλημα» που έχει δημιουργηθεί στο κάτω άκρο του χρόνου. Κολλήσαμε στα 2,5 δευτερόλεπτα. Δεν πάει εύκολα πιο κάτω, ακόμη και για τα πολύ-πολύ γρήγορα αυτοκίνητα. Τσακώνονται οι κατασκευαστές για το αν το ένα μοντέλο κάνει 2,50 ή 2,49. Εκεί φτάσαμε, αφού ο αριθμός αυτός από μόνος του δεν λέει πολλά.
Αν όμως δεν κοιτάμε το 0-100, τότε τι; Οι ρεπρίζ δεν ανακοινώνονται, και επίσης παρότι είναι πιο συνήθεις σε κανονικές συνθήκες, δεν έχουν σημείο αναφοράς. Δεν είναι όπως το 0-100 που ξέρεις πως 7 δλ. είναι πολύ καλή επίδοση ενώ 15 δλ. είναι «τάφος».
Εσείς λοιπόν το κοιτάτε το 0-100; Σας λέει κάτι; Στην πράξη πως το υπολογίζετε και τελικά πόση σημασία του δίνετε;
Και το 0-100 ειναι σημαντικο γιατι δειχνει τη δυναμη του αυτοκινητου, αλλα πρακτικα πιο σημαντικη ειναι πιστευω η ροπη σε συνδιασμο με μια καλη ιπποδυναμη για προσπερασεις με λογικες ταχυτητες. Για παραδειγμα αν ενα αυτοκινητο εχει 200 hp και 250 NM στις 3000 στροφες και ενα αλλο με 160 hp και 260NM στις 1500 στροφες, θα προτιμουσα το δευτερο γιατι θα ανταποκρινεται καλυτερα σε ρεπριζ αλλα θα χανει λιγο απο 0-100. Στην πραξη θα χρησιμοποιησω τις ρεπριζ στις προσπερασεις-ενεργητικη ασφαλεια.
Όλη η απόλαυση είναι στην αίσθηση της επιτάχυνσης..Εκεί νιώθεις τα g, εκεί γελάς, εκεί περνάς καλά. Είναι λοιπόν τελείως άκυρο αυτό το άρθρο. Είναι απο τα πιο σημαντικά νούμερα. Όποιος έχει ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει ως τα 100 σε λιγότερο απο 5sec, το μόνο σίγουρο είναι οτι θα το χαίρεται κάθε μέρα και παντού.
Ένα αυτοκίνητο που έχει καλό 0-100, είναι γενικά καλό σε όλες τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, τις ρεπρίζ που λέμε. Εγώ δίνω τη μεγαλύτερη σημασία στο 0-100 διότι ακόμα και να υστερεί το αυτοκίνητο, λίγο, στις ρεπρίζ, αυτό το ξεπερνώ με κατέβασμα σχέσης και τέρμα γκάζι. Στο κάτω κάτω σχεδόν πάντα όταν θέλω να προσπεράσω κατεβάζω ταχύτητα, προκειμένου σφενός μεν να προσπεράσω όσο πιό γρήγορα γίνεται, για να μην βρίσκομαι πολύ στο αντίθετο ρεύμα, και αφετέρου προκειμένου να απολαύσω τη δύναμη του κινητήρα. Αυτή τη δύναμη δεν χορταίνω ποτέ να την απολαμβάνω, γιαυτό ξεκινάω πάντα από κάθε φανάρι, όταν τύχει να είμαι πρώτος, με τέρμα γκάζι και αλλαγές στο όριο των στροφών, όπου αποδίδεται η μέγιστη ιπποδύναμη. Δεν με νοιάζει αν στο επόμενο φανάρι θα χρειαστεί να φρενάρω, διότι αυτό που με νοιάζει είναι η απόλαυση. Να σημειώσω επίσης ότι δεν αρκεί να έχει μόνο καλό 0-100 ένα αυτοκίνητο, αλλά και στη συνέχεια να έχει και καλή επιτάχυνση και πάνω από τα 100 και αυτό διότι προσπεράσματα χρειάζεται να κάνουμε κάποιες φορές και πάνω από τα 100, όπως π.χ. όταν κινούμαστε με 120 και συναντήσουμε κάποιον που τρέχει με 100 και πρέπει να τον προσπεράσουμε και δεν βρούμε την ευκαιρία τη στιγμή αυτή, οπότε αναγκαζόμαστε να μειώσουμε ταχύτητα στα 100, οπότε μετά που θα αδειάσει το αντίθετο ρεύμα και εννοείται επιτρέπεται το προσπέρασμα, θα χρειαστεί να επιταχύνουμε πάνω από τα 100. Έτσι το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει και πάνω από τα 100, καλή επιτάχυνση, για να έχουμε ένα όσο το δυνατό συντομότερο προσπέρασμα. Μάλιστα θα έλεγα ότι τα προσπεράσματα σε μεγάλες ταχύτητες είναι πολύ πιό δύσκολα, από αυτά στις χαμηλές, διότι η επιτάχυνση μειώνεται, όσο ανεβαίνει η ταχύτητα.
Και το 0-100 ειναι σημαντικο γιατι δειχνει τη δυναμη του αυτοκινητου, αλλα πρακτικα πιο σημαντικη ειναι πιστευω η ροπη σε συνδιασμο με μια καλη ιπποδυναμη για προσπερασεις με λογικες ταχυτητες. Για παραδειγμα αν ενα αυτοκινητο εχει 200 hp και 250 NM στις 3000 στροφες και ενα αλλο με 160 hp και 260NM στις 1500 στροφες, θα προτιμουσα το δευτερο γιατι θα ανταποκρινεται καλυτερα σε ρεπριζ αλλα θα χανει λιγο απο 0-100. Στην πραξη θα χρησιμοποιησω τις ρεπριζ στις προσπερασεις-ενεργητικη ασφαλεια.
Όλη η απόλαυση είναι στην αίσθηση της επιτάχυνσης..Εκεί νιώθεις τα g, εκεί γελάς, εκεί περνάς καλά. Είναι λοιπόν τελείως άκυρο αυτό το άρθρο. Είναι απο τα πιο σημαντικά νούμερα. Όποιος έχει ένα αυτοκίνητο που επιταχύνει ως τα 100 σε λιγότερο απο 5sec, το μόνο σίγουρο είναι οτι θα το χαίρεται κάθε μέρα και παντού.
Ένα αυτοκίνητο που έχει καλό 0-100, είναι γενικά καλό σε όλες τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, τις ρεπρίζ που λέμε. Εγώ δίνω τη μεγαλύτερη σημασία στο 0-100 διότι ακόμα και να υστερεί το αυτοκίνητο, λίγο, στις ρεπρίζ, αυτό το ξεπερνώ με κατέβασμα σχέσης και τέρμα γκάζι. Στο κάτω κάτω σχεδόν πάντα όταν θέλω να προσπεράσω κατεβάζω ταχύτητα, προκειμένου σφενός μεν να προσπεράσω όσο πιό γρήγορα γίνεται, για να μην βρίσκομαι πολύ στο αντίθετο ρεύμα, και αφετέρου προκειμένου να απολαύσω τη δύναμη του κινητήρα. Αυτή τη δύναμη δεν χορταίνω ποτέ να την απολαμβάνω, γιαυτό ξεκινάω πάντα από κάθε φανάρι, όταν τύχει να είμαι πρώτος, με τέρμα γκάζι και αλλαγές στο όριο των στροφών, όπου αποδίδεται η μέγιστη ιπποδύναμη. Δεν με νοιάζει αν στο επόμενο φανάρι θα χρειαστεί να φρενάρω, διότι αυτό που με νοιάζει είναι η απόλαυση. Να σημειώσω επίσης ότι δεν αρκεί να έχει μόνο καλό 0-100 ένα αυτοκίνητο, αλλά και στη συνέχεια να έχει και καλή επιτάχυνση και πάνω από τα 100 και αυτό διότι προσπεράσματα χρειάζεται να κάνουμε κάποιες φορές και πάνω από τα 100, όπως π.χ. όταν κινούμαστε με 120 και συναντήσουμε κάποιον που τρέχει με 100 και πρέπει να τον προσπεράσουμε και δεν βρούμε την ευκαιρία τη στιγμή αυτή, οπότε αναγκαζόμαστε να μειώσουμε ταχύτητα στα 100, οπότε μετά που θα αδειάσει το αντίθετο ρεύμα και εννοείται επιτρέπεται το προσπέρασμα, θα χρειαστεί να επιταχύνουμε πάνω από τα 100. Έτσι το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει και πάνω από τα 100, καλή επιτάχυνση, για να έχουμε ένα όσο το δυνατό συντομότερο προσπέρασμα. Μάλιστα θα έλεγα ότι τα προσπεράσματα σε μεγάλες ταχύτητες είναι πολύ πιό δύσκολα, από αυτά στις χαμηλές, διότι η επιτάχυνση μειώνεται, όσο ανεβαίνει η ταχύτητα.
Το 0-100, το 100-0, οι ρεπρίζ, ανήκουν στην ενεργητική ασφάλεια ενός οχήματος... εμένα προσωπικά με ενδιαφέρουν...