ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το νέο Tesla Roadster, χρειάζεται μόλις 1,9 δεύτερα για να φτάσει τα 100 χλμ/ω από στάση.

Αλήθεια, πόση σημασία έχει το 0-100;

4.640 Επισκέψεις στο άρθρο (27/2/2018)

Εσείς αν θέλετε να δείτε τις επιδόσεις με μία ματιά, ποιο νούμερο κοιτάτε; Την ισχύ, τη ροπή, το 0-100 ή μήπως τις ρεπρίζ; Πόση σημασία έχει σήμερα το 0-100 και τελικά πόσο το μετράτε εσείς;

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Το 0-100 παραμένει η βασική ένδειξη για τις επιδόσεις ενός αυτοκινήτου παρότι σήμερα υπάρχουν σημαντικοί λόγοι να θεωρείται μάλλον απαρχαιωμένο. Βλέπεις από τη μία, κανείς, ποτέ, δεν θα κάνει στην πράξη 0-100 με το αυτοκίνητό του. Εκτός κι αν απλά θέλει να διαπιστώσει τα νούμερα του κατασκευαστή.

Βλέπεις εκεί που έχει φανάρια για να σταματήσεις και να ξεκινήσεις από στάση, δεν έχει τόσο δρόμο ώστε να «πατήσεις» μέχρι τα 100 με ασφάλεια. Και εκεί που έχει δρόμο να τρέξεις νόμιμα, δεν έχει φανάρια να σταματήσεις. Εκτός και να είσαι από αυτούς που κάνει 0-100 κάθε φορά που ξεκινάει από τα διόδια.

Την ίδια στιγμή, αν θες να «πεταχτείς» στο φανάρι, το 0-50 ή το 0-80 είναι μάλλον πιο ενδιαφέρον. Θα πουν κάποιοι πως αν ξέρεις το 0-100 αρκεί να καταλάβεις και τι 0-50 θα έχει ένα αμάξι. Όμως η αλήθεια δεν είναι αυτή, αφού άλλα αυτοκίνητα πιάνουν 100 με δευτέρα, άλλα με τρίτη.  Που σημαίνει ότι στο 0-100 αυτά που θέλουν και δεύτερη αλλαγή θα υστερούν, ενώ αντίθετα στο 0-50 θα είναι πιο γρήγορα, αφού έχουν το πιο κοντό κιβώτιο και «πετάγονται» μπροστά.

Αρα το 0-100 δεν λέει πολλά. Ακόμη χειρότερα, το 0-100 δεν δείχνει όλη την εικόνα των επιδόσεων σε αυτοκίνητα με κλασσικά αυτόματα ή κιβώτια συνεχώς μεταβλητής σχέσης, αφού τείνουν να πατινάρουν και να ανεβάζουν το χρόνο, παρότι σε μικρά ξεσπάσματα είναι γρήγορα.

Και τέλος υπάρχει και το «πρόβλημα» που έχει δημιουργηθεί στο κάτω άκρο του χρόνου. Κολλήσαμε στα 2,5 δευτερόλεπτα. Δεν πάει εύκολα πιο κάτω, ακόμη και για τα πολύ-πολύ γρήγορα αυτοκίνητα. Τσακώνονται οι κατασκευαστές για το αν το ένα μοντέλο κάνει 2,50 ή 2,49. Εκεί φτάσαμε, αφού ο αριθμός αυτός από μόνος του δεν λέει πολλά.

Αν όμως δεν κοιτάμε το 0-100, τότε τι; Οι ρεπρίζ δεν ανακοινώνονται, και επίσης παρότι είναι πιο συνήθεις σε κανονικές συνθήκες, δεν έχουν σημείο αναφοράς. Δεν είναι όπως το 0-100 που ξέρεις πως 7 δλ. είναι πολύ καλή επίδοση ενώ 15 δλ. είναι «τάφος».

Εσείς λοιπόν το κοιτάτε το 0-100; Σας λέει κάτι; Στην πράξη πως το υπολογίζετε και τελικά πόση σημασία του δίνετε;

Toyota
MC CHARGERS FORTISTIS