Εσύ ξέρεις αν η «μεγάλη» εγγύηση έχει εξαιρέσεις που τσούζουν;
Τα πέντε, έξι και επτά χρόνια είναι συνηθισμένο διάστημα για εγγύηση
Δεν είναι όμως όλες οι μεγάλες εγγυήσεις το ίδιο. Πχ. Ford και Kia δίνουν εγγύηση παντού
Κάποιες άλλες μάρκες έχουν εξαιρέσεις που συχνά αφορούν πανάκριβες ζημιές
Η μεταφορά της εγγύησης στον επόμενο ιδιοκτήτη δίνει μεγαλύτερη αξία στη μεταπώληση
Τα πέντε, έξι και επτά χρόνια είναι συνηθισμένο διάστημα για εγγύηση
Εσύ ακόμη κοιτάς μάρκες που σου δίνουν μόλις την ελάχιστη εγγύηση; Όταν όμως πας για την «μεγάλη» εγγύηση, κοιτάς αν είναι πλήρης ή αν έχει εξαιρέσεις; Τι εκπλήξεις βρήκες και τελικά πώς διαλέγεις;
Πήρε χρόνο και κόπο για να γίνει η μεγάλη εγγύηση κεκτημένο της αγοράς. Μετά από δεκαετίες με τους περισσότερους αντιπροσώπους να προσφέρουν μόλις την ελάχιστη υποχρεωτική (από την Ε.Ε.) εγγύηση των δύο ετών, σήμερα η αγορά επιτέλους έχει μάρκες με εγγυήσεις πέντε και πλέον ετών. Ο ανταγωνισμός δεν είναι αρκετός όμως για όλους, και ακόμη και σήμερα κάποιες μάρκες στην Ελλάδα επιμένουν με διετή ή τριετή εγγύηση, ενώ άλλες, παρότι δίνουν ακόμη και επτά χρόνια, έχουν κάποιες τσουχτερές εξαιρέσεις.
Δεν είναι όμως όλες οι μεγάλες εγγυήσεις το ίδιο. Πχ. Ford και Kia δίνουν εγγύηση παντού
Οι εγγυήσεις έρχονται με διάφορες μορφές όταν ξεπερνούν τα δύο υποχρεωτικά έτη. Κάποιες είναι ολόκληρες εργοστασιακές. Δηλαδή η ίδια εγγύηση με τους ίδιους όρους που έχει κατά τη διάρκεια της αγοράς, ισχύει για όλο το διάστημά της. Αυτές έχουν συνήθως τους λιγότερους όρους για την εφαρμογή τους, αφού η Ε.Ε. δεν επιτρέπει περιορισμούς ή υποχρεώσεις στον αγοραστή για να διατηρηθεί η ισχύ της, όπως για παράδειγμα το που θα γίνονται τα σέρβις. `Αλλες εγγυήσεις είναι μεικτές, με το πρώτο διάστημα 2-3 ετών να είναι εργοστασιακές, και τα επόμενα χρόνια να είναι επεκτάσεις, που όμως έρχονται με δικούς τους όρους, συνθήκες, υποχρεώσεις του αγοραστή και εξαιρέσεις. Αυτές θέλουν ψάξιμο.
Κάποιες έχουν εξαιρέσεις που συχνά αφορούν πανάκριβες ζημιές
Εξαιρέσεις υπάρχουν και στις εργοστασιακές εγγυήσεις, που συνήθως αφήνουν εκτός κάποια μέρη. Έτσι μια μάρκα δίνει 7 χρόνια εγγύηση όμως αφήνει στα υποχρεωτικά δύο ή τρία, κάποια συγκεκριμένα σημεία. Για παράδειγμα, ενώ η Kia και η Ford έχουν πλήρεις εγγυήσεις, άλλες μάρκες, αφήνουν διάφορα μέρη του οχήματος, όπως ηλεκτρονικά συστήματα, οθόνες κλπ. με αρκετά λιγότερα χρόνια ή χιλιόμετρα εγγύησης.
Η μεταφορά της εγγύησης στον επόμενο ιδιοκτήτη δίνει μεγαλύτερη αξία στη μεταπώληση
Το τελευταίο σημείο διαφοράς είναι η μεταβίβαση της εγγύησης στον επόμενο ιδιοκτήτη. Οι μάρκες με μεγάλη εργοστασιακή εγγύηση την μεταφέρουν και στους επόμενους ιδιοκτήτες, αφού υποχρεωτικά οι εργοστασιακές εγγυήσεις ακολουθούν το αυτοκίνητο όχι τον αγοραστή. Που σημαίνει πως όταν το πουλήσεις, το υπόλοιπο της εγγύησης συνοδεύει το αυτοκίνητο προσθέτοντάς του αξία. Οι επεκτάσεις θέλουν ψάξιμο, αφού είναι συνήθως συμβόλαιο μεταξύ αγοραστή και αντιπροσωπίας, όμως κάποιες επίσης ακολουθούν το αυτοκίνητο, συχνά όμως λήγουν στην μεταπώληση. Ενδιαφέρον έχουν οι μάρκες που θα φέρουν «εφ`όρου ζωής» εγγυήσεις, αφού αυτές σχεδόν ποτέ δεν ακολουθούν το αυτοκίνητο, και είναι ουσιαστικά εργαλείο του μάρκετινγκ.
Εσύ πόσο ψάχνεις την εγγύηση που σου προσφέρουν; Κοιτάς τις εξαιρέσεις; Έχει ρωτήσει πόσο έχει μια πόρτα φόρτισης σε ένα MG αν χαλάσει μετά από μόλις 2 χρόνια; Ή η οθονάρα στο κέντρο που καλύπτεται μόνο με 3 χρόνια εγγύηση; Τι κάνεις για να είσαι σίγουρος;